Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: این تعداد دام سبک و سنگین امسال در دو مرحله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
سید حمید عبدی افزود: تب، بی اشتهایی، ریزش بزاق، وجود زخم هایی در ناحیه دهان و زبان ، تاج سُم از مهمترین علائم بیماری تب برفکی است و در ادامه روند بیماری دام مبتلا به لنگش و عدم تغذیه دام به علت زخم های وسیع در دهان درگیر شده، که این عواقب باعث کاهش تولید و خسارات اقتصادی فراوان می شود و تلفات نیز بیشتر در دامهای جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: انجام واکسیناسیون، رعایت امنیت زیستی در دامداری ها، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به دامداری ها را مهمترین راه پیشگیری بیماری تب برفکی عنوان کرد.
عبدی از دامداران خواست: ضمن همکاری با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 32781315 به این شبکه اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز