Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز های اخیر بار دیگر بازار شایعه در فضای مجازی در خصوص شیوع بیماری ساری در مرغ های یخ زده و فارمی باعث دل نگرانی شهروندان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون؛ این روز ها فضای مجازی به محلی برای دروغ پراکنی تبدیل شده است تا هر بار باعث وحشت و نگرانی شهروندان شود.

  علی ای حال در روز های اخیر خبری مبنی بر بیماری ساری بر اثر مصرف مرغ های یخ زده و فارمی در شبکه های مجازی منتشر شده است که در این مطلب آمده :شهروندان از مصرف مرغ های یخ زده و فارمی خودداری کنند چرا که یک نوع مریضی ساری به وجود آمده که باعث ایجاد دانه در بدن می شود و خون را لخته و باعث مرگ انسان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  جهت پیگیری این موضوع در تماسی که خبرنگار عصرهامون با مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان داشت وی ضمن تکذیب این موضوع گفت: اصلا بیماری به نام ساری وجود ندارد. وی اضافه کرد: بیماری به نام ساری مشترک بین انسان و طیور اصلا در دنیا وجود ندارد. در ادامه جهت پیگیری بیشتر در تماسی که خبرنگار عصرهامون در خصوص بیماری های مشترک انسان و حیوان با حسین فروزنده دهکردی معاون سلامت دامپزشکی استان داشت وی با بیان اینکه بیماری های مشترک، بیماری هایی هستند که قابل انتقال بین انسان و حیوان ( دام و طیور ) هستند خاطر نشان کرد: کودکان و بزرگسالان پیر و افرادی که دچار فقر ایمنی هستند، بیشتر در معرض این گونه بیماری ها هستند. 
  وی ادامه داد: بیماریهایی مانند آنفلوانزا ؛ سالمونلوز ، کلامیدیوز و...  از جمله بیماریهایی هستند که از طیور به انسان منتقل می شوند.
  فرزونده دهکردی تصریح کرد: تصاویری که از انتقال یک بیماری از طیور به انسان منتشر شده صحت نداشته و تاکنون گزارشی از انتقال بیماری با این علایم از طیور به انسان گزارش نشده است . معاون سلامت دامپزشکی استان در ادامه به شهروندان توصیه کرد که: از مرغ کشتار روز که کلیه شرایط ذبح و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی را گذرانده استفاده نمایند.
  وی با بیان اینکه دامپزشکی دنبال ساماندهی مرغ زنده و  انتقال محموله های تولیدی مرغداری ها به سمت کشتارگاه است تصریح کرد: برخی افراد که منافعشان در خرید و فروش مرغ زنده است اقدام به انتشار مطالب غیر واقعی در شبکه های اجتماعی می کنند تا مردم به سمت مصرف مرغ بسته بندی منجمد نروند در حالی که مرغ بسته بندی بیشترین امنیت بهداشتی را دارد. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟