Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد -ايرنا - مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي يزد گفت: پنجهزار و 290 ميليارد ريال در قالب تسهيلات بانکي صرف ايجاد اشتغال فراگير، مشاغل خانگي و اشتغال زايي در روستاهاي اين استان مي شود .

محمدحسين رياحي ،روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در ابرکوه افزود : از اين مبلغ 2 هزار و 370ميليارد ريال به طرح هاي اقتصاد روستايي اختصاص دارد که تاکنون 830ميليارد ريال آن ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي ، سهم شهرستان ابرکوه از تسهيلات مرحله نخست طرح هاي اقتصادي روستايي 100 ميليارد و 60ميليون ريال است .
اين کارش ارشد بخش تعاون استان يزد در ادامه با بيان اينکه 160ميليارد ريال تسهيلات براي ساماندهي و حمايت از طرح هاي مشاغل خانگي به استان يزد اختصاص يافت، يادآور شد: از سه هزار و 510 متقاضي مشاغل خانگي ، يکهزار و 100نفر براي دريافت اخذ وام به بانک هاي عامل معرفي شدند.
مديرکل تعاون يزد، به حمايت دولت تدبير و اميد در تصويب و پرداخت وام اشتغالزايي در مناطق روستايي و عشايري و شهرهاي کمتر از 10هزارنفر جمعيت با نرخ 6 درصد و شرايط آسان به متقاضيان اشاره کرد و افزود: متقاضيان براي دريافت وام به بخشداري ها و اداره هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان هاي استان مراجعه کنند.
رياحي مي گويد: بر اساس اين برنامه و با هدف ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار، دولت طرح هاي اشتغالزايي خصوصي و تعاوني را که در چارچوب رسته هاي منتخب برنامه اشتغال فراگير باشد در قالب برنامه هاي مداخله اي اشتغال و اعطاي تسهيلات بانکي مورد حمايت قرار مي دهد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي يزد در ادامه تصريح کرد: سهميه استان در حوزه کار ورزي چهار هزار و 320 نفر و در بخش مهارت آموزي ٨٧٠ نفر است.
به گفته رياحي، ارتقاي سطح مهارت افراد جوياي کار اعم از دانش آموختگان مراکز دانشگاهي و غير دانشگاهي به منظور کاهش آمار جمعيت جوياي کار ضروري است .
وي اضافه کرد: هدف از اجراي طرح هاي مهارت آموزي در محيط کار واقعي و کارورزي در واقع پيوند فارغ التحصيلان مهارتي با بازار کار و ارتباط افراد با کارفرما و قرار گرفتن آنها در محيط کار واقعي است.
اين مسئول حوزه تعاون استان يزد تصريح کرد: طرح مهارت آموزي در محيط کار واقعي براي افراد 15 تا 22 سال پيش بيني شده است که مدرک دانشگاهي ندارند و طرح کارورزي نيز به موازات اين طرح به منظور ارتقاي مهارت فارغ التحصيلان دانشگاهي بالاي 22 سال براي مقاطع کارداني، کارشناسي ، کارشناسي ارشد و دکتري پيش بيني و اجرا مي شود.
رياحي با بيان اينکه در استان يزد، حدود 44 هزار نفر بيکار هستند، تاکيد کرد: از اين تعداد 20 هزار نفر دانش آموختگان مراکز دانشگاهي هستند.
وي اظهار اميدواري کرد که با اجراي طرح مهارت آموزي و طرح هاي مشابه بويژه در بخش هاي داراي ظرفيت نيروي انساني همچون آي تي ، حوزه گردشگري و نساجي شاهد رشد اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي باشيم.
39 هزار واحد صنفي، توليدي خدماتي رسمي در استان يزد وجود دارد و 65درصد جامعه بيش از يک ميليوني چهارمين استان صنعتي کشور را کارگران تشکيل مي دهند و 178 هزار کارگر در استان يزد زيرپوشش بيمه هستند.
بر اساس سرشماري آبان ماه 1395، 15درصد جمعيت يک ميليون و 138هزار نفري استان يزد در روستاها و بقيه در 21شهر زندگي مي کنند.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئي ** انتشار: عباسقلي اشکورجيري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی فرمانداران، جهادکشاورزی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار تن گندم تولیدی در شهرستان‌های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم‌های خریداری شده در فضای باز از خسارت جلوگیری شد.

موسوی ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از ۶۰ هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۸ هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ مرکز خرید در شهرستان‌های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از ۱۰۰ مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم معمولی و ۱۸ هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

کد خبر 6097965

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان