Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:47:17 GMT

نگرانی کمیسر عالی حقوق بشر از سخنان ترامپ

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۴۰۳۳

نگرانی کمیسر عالی حقوق بشر از سخنان ترامپ

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ابراز نگرانی کرد و گفت تاکید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که کشورهای جهان باید منافع خود را دنبال کنند باعث خواهد شد جهان به سال های منتهی به شروع جنگ جهانی اول بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از داووس، زید رعد الحسین تصریح کرد: ‹ترامپ همه کشورها را دعوت کرد که منافع خود را دنبال کنند و تقریبا به این نکته هیچ اشاره ای نکرد که اگر همه کشورها چنین روندی را در پیش گیرند و هر کدام از آنها تنها به فکر تامین منافع خود باشند، درگیری و تخاصم میان کشورها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود و باعث خواهد شد که جهان بار دیگر به سال 1913 بازگردد.›

 

جنگ جهانی اول در سال 1914 شروع شد.

 

زید رعد الحسین، در کسوت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گذشته نیز بارها از ترامپ و سیاست هایش انتقاد کرده است.

 

دولت ترامپ نیز در مقابل تهدید کرده است که از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج خواهد شد. البته، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نهادی غیر از تشکیلاتی است که تحت نظارت زید رعد حسین اداره می شود، اما این دو نهاد با یکدیگر همکاری نزدیک دارند.

 

آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دشمنی با اسرائیل متهم کرده است.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد