Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان زنجان یکی از استان های حاضر در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته بود که صنایع استان را در معرض دید علاقه مندان قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور معاون رئیس جمهور در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

430 شرکت ایرانی، 70 شرکت خارجی و 21 کشور فعال در حوزه گردشگری در این نمایشگاه حضور دارند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سفرا و رایزنان فرهنگی 30 کشور شرکت کردند.

استان زنجان نیز یکی از استان های فعال در این نمایشگاه است که در طی دو روز گذشته صنایع دستی استان در معرض دید علاقه مندان در این نمایشگاه قرار گرفت.

همچنین آئین رو نمایی از پارچه های دوره ساسانی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته توسط معاون گردشگری، معاون سرمایه گذاری و مسئول امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور در غرفه زنجان انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این زمینه اظهار داشت: آئین رونمایی از منسوجات مکشوفه از معدن نمک چهرآباد زنجان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شد.

یحیی رحمتی با بیان اینکه برای نخستین بار بخشی از منسوجات مکشوفه از معدن نمک چهرآباد زنجان در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته رونمایی شد، افزود: برای نخستین بار پارچه دوره ساسانی با طرح و نقش هندسی و حیوانی که در کاوش های هیئت مشترک ایرانی و آلمانی به دست آمده است، به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا کنون سه فصل کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان انجام شده است، بیان کرد: این کاوش ها با مشارکت باستانشناسان آلمانی صورت پذیرفته است.

گفتی است؛معدن نمک چهرآباد زنجان، محل کشف مردان نمکی، مومیایی های نمکی در ایران است که یکی از جاذبه های بی بدیل ایران زمین در زمینه مکشوفات باستان شناسی  است.

همچنین آئین رونمایی از نقشه های گردشگری زنجان به سه زبان انگلیسی، روسی و ترکی استانبولی توسط مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از دیگر برنامه های زنجان در این نمایشگاه بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها شرکت کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، سید جواد موسوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمام صنایع کشور از جمله ساختمان پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و فعالان اقتصادی کشور از 8 لغایت 12 اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران درحال برگزاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این اداره کل به معرفی قابلیت ها و طرفیت های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.

موسوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن 41 برگزار شده است.

میزبانی خراسان رضوی از ‌هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز گفت: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه خراسان رضوی یک روز پرکار را در اولینروزهای نمایشگاه رقم زد.

هادی توانا افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

توانا تاکید کرد: ترافیک حضور هیئت‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: هیات‌هایی از کشور‌های چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو 2204 در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

حسن نوری‌زاده افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی خراسان رضوی برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران