Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - سرپرست شرکت عمران و بهسازي شهري ايران گفت: پيشنهاد دولت در لايحه بودجه سال 97 براي تسريع در نوسازي بافت هاي فرسوده شهري استفاده از تسهيلات 200 ميليون دلاري منابع مالي صندوق توسعه ملي است که اقدامي کاملا ضروري به نظر مي رسد.

هوشنگ عشايري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دولت همچنين پيشنهاد کرده معادل يک ميليارد دلار از محل وجوه اداره شده در اختيار پروژه هاي نوسازي بافت هاي فرسوده شهري قرار بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تصميم اوليه کميسيون تلفيق براي بودجه سال 97 افزود: در بحث هاي کميسيون تلفيق ظاهرا موافقت اوليه براي استفاده از اين تسهيلات و منابع مالي جهت تسريع در نوسازي بافت هاي فرسوده شهري به عنوان يکي از سياست هاي مهم دولت دوازدهم مورد تاييد قرار گرفته است.
سرپرست شرکت عمران و بهسازي شهري ايران تاکيد کرد: در صورتي که در بودجه سال آينده اين منابع مالي براي نوسازي بافت هاي فرسوده شهري به تصويب برسد از اين منابع براي مرمت بافت هاي فرسوده مياني شهرها با سرعت بيشتري استفاده خواهد شد.
عشايري اظهار داشت: يکي از برنامه هاي مهم ما در حوزه وزارت راه و شهرسازي نوسازي محلات قديمي و فرسوده است و در اين راستا هم اکنون نوسازي بافت هاي فرسوده با 100 و يا 50 واحد مسکوني آغاز شده تا در مقياس کوچک بتوانيم اين ضرورت جامعه شهري را به سرعت عملياتي کنيم.
سرپرست شرکت عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اين که در اين راستا اخيرا عمليات نوسازي يک محله در منطقه مولوي تهران با احياي 100 واحد مسکوني آغاز شده است، گفت: در دهه مبارک فجر عمليات نوسازي دو محله ديگر از جمله محله 70 واحدي در يزد و 50 واحدي در بوشهر آغاز مي شود.
وي با اشاره به سياست هاي شرکت عمران و بهسازي شهري در نوسازي 2 هزار و 700 محله در سطح کشور اظهار داشت: سياست ما احياي اين محلات است و ما در نظر داريم محلات هدف خود را در مقياس کوچکتري با خدمات زير و روبنايي نوسازي کنيم.
عشايري بيان کرد: در صورتي که منابع مالي مورد نياز براي نوسازي بافت هاي فرسوده شهري تامين نشود کار ما سخت خواهد شد، زيرا هرچه منابع مالي بيشتر شود تا چهار برابر مي تواند قدرت عملياتي شدن اين برنامه مهم دولت را سرعت دهد.
به گزارش ايرنا، پيش از اين حامد مظاهريان معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي اعلام کرده بود: 2 هزار و 700 محله؛ مجموعه بافت‌هاي فرسوده شهري را تشکيل مي دهد و طبق مصوبه اي که توسط مجلس تصويب شده، بايد سالانه حدود 270 محله، بازسازي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: با آغاز عمليات نوسازي بافت هاي فرسوده، شاهد فرآيند تدريجي بازآفريني شهري و بازسازي محلات در بافت هاي فرسوده خواهيم بود.
وي گفت: براي تسريع در اجراي طرح نوسازي بافت هاي فرسوده نهاد توسعه گر بايد با صاحبان آنها مذاکره کند تا ساکنين اين محلات متقاعد شوند خانه‌هاي فرسوده آنان نوسازي شود و تنها يک محرک اوليه در اين محلات مورد نياز است تا چرخه توليد را در محلات بافت فرسوده به حرکت در آورد.
مظاهريان با اشاره به اينکه مساحت شهر تهران در حدود 70 هزار هکتار است، گفت: حدود 140 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرها داريم. تهران در حدود 70 هزار هکتار است و رقم بافت‌هاي ناپايدار سراسر کشور در حدود 2 برابر مساحت تهران است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108** خبرنگار: ايرج منصوري** انتشاردهنده:فرهاد راستي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی‌های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال می‌شویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ می‌تواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

کد خبر 6089685 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده