Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته بیست و یکم‌ لیگ برتر فوتبال ایران با حفظ فاصله ۱۲ امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول به دلیل برتری سه بر یک این تیم مقابل پیکان، ثبت دومین پیروزی چهار بر صفر استقلال مقابل تیم های جنوبی در نیم فصل دوم این‌بار برابر پارس جنوبی، تداوم روزهای خوب ذوب آهن در نیم فصل دوم با پیروزی شاگردان امیر قلعه نویی مقابل استقلال خوزستان در بازی خارج از خانه، صعود شاگردان علی دایی به رتبه چهارم جدول لیگ با توجه به برتری یک بر صفر سایپا مقابل پدیده مشهد، ادامه یافتن نتایج خوب نفت تهران با سرمربیگری هومن افاضلی و کسب یک امتیاز بازی خارج از خانه با گسترش فولاد، تحقیر علی کریمی و سپیدرود برابر صنعت نفت با طوفان شش دقیقه ای شاگردان فراز کمالوند، نخستین امتیاز ارطوغرول ساغلام، سرمربی جدید تراکتورسازی با تساوی این تیم برابر مشکی پوشان دیار خراسان و تداوم سیاه بختی های سپاهان در لیگ با شکست در بازی خانگی مقابل فولاد خوزستان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازی های این هفته شش تیم حریفانشان را شکست دادند و تنها نتیجه ۲ بازی با تساوی پایان‌یافت.

در زیر نتایج و ترین های هفته بیست و یکم را با هم مرور می کنیم.

استقلال خوزستان۰- ذوب آهن اصفهان۲: محمدرضا عباسی و مرتضی تبریزی

گسترش فولاد تبریز۱- نفت نوین تهران۱: مسیح زاهدی برای گسترش و امین منوچهری برای نفت

استقلال تهران۴- پارس جنوبی جم۰: سرور جپاروف، بهنام برزای و علی قربانی(۲گل)

سایپا تهران۱- پدیده مشهد۰: مهدی ترابی

صنعت نفت آبادان۳- سپیدرود رشت۰: لوسیانو پریرا، مگنو باتیستا و کرار جاسم

پیکان تهران۱- پرسپولیس تهران۳: مهدی شیری برای پیکان و گادوین منشا و علی علیپور(۲گل) برای پرسپولیس

مشکی پوشان خراسان۰- تراکتورسازی تبریز۰

سپاهان اصفهان۰- فولاد خوزستان۱: حسن بیت سعید

تعداد گل: ۱۷ گل

میانگین: ۲/۱۵ گل در هر بازی

پرگل ترین بازی: استقلال۴- پارس جنوبی۰ و پیکان۱- پرسپولیس۳(۴گل)

کم گل ترین بازی: مشکی پوشان۰- تراکتورسازی۰(بدون گل)

برترین بازیکن: علی علیپور(پرسپولیس)

با وجود اینکه علی قربانی در دیدار استقلال و پارس جنوبی پس از حواشی بدی که در روزهای اخیر داشت نمایش خوبی ارائه کرد و ۲ گل برای آبی ها به ثمر رساند اما باید خرج علی علیپور را از هر بازیکن دیگری در هفته بیست و یکم لیگ جدا کرد.

در روزهایی که پرسپولیس به دلیل اظهارات مهدی طارمی با مسائل عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می کند علیپور بدون توجه به اتفاق هایی که برای تیمش رخ داده است ۲ گل بسیار زیبا برای سرخ پوشان پایتخت مقابل پیکان به ثمر رساند و عامل اصلی شکست خودروسازان و ناکام ماندن این تیم در کسب پیروزی برای دهمین هفته متوالی لقب گرفت.

گل های علیپور همچنین سبب شد هواداران و کادرفنی پرسپولیس بدون هیچ نگرانی نسبت به ضعف خط حمله این تیم پس از جدایی طارمی، شاهد باشند که مهاجم بااخلاق و کم حاشیه تیمشان با به ثمر رساندن ۱۴ گل قاطعانه به صدرنشینی اش در جدول گلزنان لیگ ادامه می دهد.

به همین دلیل علی علیپور به عنوان برترین بازیکن هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می شود.

برترین سرمربی: وینفرد شفر(استقلال تهران)

شفر که در هفت های اخیر لیگ تا حدی از لحاظ اجرای تدابیر تاکتیکی با موانع زیادی رو به رو می شد در بازی با پارس جنوبی با استفاده از ترکیبی هجومی نشان داد که عطش زیادی برای کسب پیروزی با استقلال پس از سه تساوی متوالی دارد.

تاکتیک های تهاجمی استقلال سبب شد شاگردان مهدی تارتار در همان نیمه اول قافیه را به آبی ها ببازند و در پایان سنگین ترین شکستشان در تاریخ لیگ برتر را تجربه کنند.

پیرمرد آلمانی که نشان داده است تبحر خاصی در برتری مقابل حریفان جنوبی دارد پارس را هم به سرنوشت صنعت نفت و استقلال خوزستان در نیم فصل دوم مقابل استقلال دچار کرد تا فاصله تیمش با مدعیان کسب سهمیه آسیا را به کمترین حد ممکن‌برساند.

به همین دلیل وینفرد شفر به عنوان برترین سرمربی هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می شود.

برترین تیم: استقلال تهران

اقتدار و صلابت استقلال در بازی با پارس جنوبی سبب شد یکی از شیرین ترین روزهای آبی ها در فصل جاری رقم بخورد. استقلال که برای کسب ۳ امتیاز دیدار با جمی ها کاملا تشنه به نظر می رسید از همان دقایق ابتدایی بازی عرصه را بر حریف تنگ کرد و در نهایت مقابل دومین تیم زردپوش جنوبی فوتبال ایران هم با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد.

استقلالی ها با نمایش جذابی که برابر پارس داشتند کاملا به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار شدند.

حال شاگردان وینفرد شفر با روحیه گرفتن از این پیروزی پرگل تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا با عبور از سد صنعت نفت در آبادان صعودی رویایی به فینال جام حذفی را تجربه کنند.

با توجه به نمایش بی نظیر استقلال مقابل پارس جنوبی این تیم به عنوان برترین تیم هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می شود

 برترین دروازه بان: مهدی رحمتی(استقلال تهران)

هرچند عملکرد دروازه بان ها در هفته بیست و یکم لیگ برتر به حدی نبود که بتوان یک دروازه بان را بالاتر از سایر نفرات به عنوان برترین دروازه بان هفته انتخاب کرد اما با توجه به پنالتی گرفتن مهدی رحمتی در بازی استقلال- پارس جنوبی و واکنش های زیبا در مقابل معدود حملات جدی شاگردان‌تارتار سبب شد کاپیتان استقلال به عنوان برترین دروازه بان انتخاب شود.

نمایش مهدی رحمتی در ۲ بازی اخیر استقلال دغدغه شیرینی برای شفر به وجود آورده است و او برای انتخاب دروازه بان اصلی تیمش در بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل صنعت نفت با چالشی جدی مواجه است.

برترین بازی: پیکان- پرسپولیس

هرچند مجید جلالی با پیکان در شیب تند ناکامی قرار گرفته است و مدت هاست نمی تواند ۳ امتیاز را به دست آورد اما پیکانی ها در دیدار مقابل پرسپولیس تا آخرین دقیقه دست از تلاش نکشیدند و فوتبال هدفمندی بازی کردند.

از طرفی پرسپولیس هم در غیاب ۲ چهره شاخص سازمان تهاجمی اش یعنی وحید امیری و فرشاد احمدزاده نمایش تماشاگرپسندی داشت و با توجه به خلق موقعیت های متعدد درکنار به ثمر رساندن ۳ گل می توانست تعداد گل هایش را دست کم به انگشتان یک دست برساند.

به هر حال دیدار پرسپولیس- پیکان‌به عنوان برترین بازی هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می شود.

حواشی هفته

بستری شدن یوسف سیدی، در ICU پس از برگزاری دیدار گسترش فولاد- نفت نوین

هو شدن مدیرعامل استقلال در جریان پیروزی پرگل این تیم مقابل پارس جنوبی

اعتراض فراوان مهدی تارتار به داوری بازی تیمش با استقلال و درخواست او از فریدون اصفانیان برتی جدایی از کمیته داوران

ماسک‌زدن امیر قلعه نویی در دیدار استقلال خوزستان- ذوب آهن در واکنش به گرد و غبار اهواز و اعتراض او به اهمال مسئولان

جدول گلزنان لیگ تا پایان هفته بیست و یکم

۱۴ گل

علی علیپور (پرسپولیس)

۱۰ گل

مرتضی تبریزی (ذوب آهن)

۹ گل

محمد قاضی (پدیده)

۸ گل

عیسی آل کثیر (نفت نوین تهران)

۷ گل

مهدی ترابی (سایپا)

جلال‌الدین علی‌محمدی و ساسان انصاری (سپاهان)

لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان)

جدول برترین پاسور گل های لیگ تا پایان هفته بیست و یکم

۹ پاس گل

محسن مسلمان (پرسپولیس)

۴ پاس گل

داریوش شجاعیان (استقلال)

معین عباسیان (پدیده)

وحید امیری (پرسپولیس)

عبدالله ناصری (فولاد)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خمیازه‌های عبدالکریم در روزهای کم فشار پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، پنجره زمستانی بسته پرسپولیس بابت بدهی به رادوشویچ، یکی از چالش‌های این فصل سرخپوشان بود که سبب شد ستاره‌های جدید این تیم هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم را از دست بدهند.

عبدالکریم حسن، خرید جذاب پرسپولیس در زمستان در هفته شانزدهم به همین دلیل روی سکو نشسته بود و نتوانست مقابل آلومینیوم در اراک به میدان برود و شاهد شکست تیمش بود.

این بازیکن که این هفته‌ها روی فرم است و حسابی در ترکیب پرسپولیس جا افتاده، این بار مقابل آلومینیوم در چارچوب جام حذفی فرصت بازی کردن دارد.

عبدالکریم حسن با بدنی عضلانی و آماده همواره سوژه عکاس پرسپولیس در تمرینات این تیم در ورزشگاه شهید کاظمی است. او این بار درحالی که باتوجه به فاصله زمانی زیاد تا بازی بعدی تمرینات کم فشارتر برگزار می‌شود با چهره‌ای خاص شکار شد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • خمیازه‌های عبدالکریم در روزهای کم فشار پرسپولیس!
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان؛ رضا اسدی و فرشاد احمدزاده به پرسپولیس می‌رسند
  • اعلام وضعیت 4 ستاره سپاهان برای پرسپولیس
  • باشگاه پرسپولیس به رای اسماعیلی فر اعتراض می کند
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • وضعیت رامین رضاییان برای بازی مقابل پرسپولیس مشخص شد
  • معمای عجیب؛ رامین رضاییان بازی با پرسپولیس را از دست داد؟