Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@10:14:02 GMT

سئوال نکنید؛ وزیر سابق ورزش گوشی را قطع می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۴۴۸۴

وزیر پیشین ورزش که می‌گفت پرسپولیس طاهری 15 میلیارد هزینه کرده، حاضر نیست درباره ابهام‌ها پاسخ دهد! آفتاب‌‌نیوز : می‌خواستیم از محمود گودرزی درباره الگوی دوره مدیریتی‌اش یعنی علی‌اکبر طاهری بپرسیم اما پاسخگوی‌مان نشد و به ناچار سئوال‌های‌مان را منتشر کردیم تا شاید جایی دیگر پاسخگوی‌شان شود.
«آقای افشارزاده به علت اینکه هزینه بسیار زیادی را به بیت‌المال تحمیل کردند، من از ایشان رضایت نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان طبق صورتی که خودشان داده‌اند، با ۲۸ میلیارد تومان تیم را بسته‌اند و هزینه کرده‌اند. آقای طاهری در پرسپولیس، ۱۵ میلیارد هزینه کرده‌اند. به چه حقی این کار را کرده‌اند؟! البته ۲۲ میلیارد گفته‌اند و ۶ میلیارد بابت چیز دیگری بوده، اما همین ۲۲ میلیارد رقم کمی نیست. 
اگر با ۱۵ میلیارد پرسپولیس مقایسه کنیم، اختلاف زیادی دارد - که تازه آن ۱۵ میلیارد هم شاید عدد بزرگی باشد. گران‌ترین بازیکنان و مربیان را در تیم استقلال جمع کرده بودند!»

این حرف‌ها را قطعا محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش به خوبی یادش است. مردی که به نمایندگی از خانواده دانشگاهی ورزش به دولت یازدهم پیشنهاد شد تا راهگشای ورزش شود . وزیری که بعد از رد صلاحیت سه گزینه پیشنهادی ، به دولت معرفی شد تا شاید تئوری‌های آکادمیکش را در ورزش جاری کند. مردی که خودش می گفت:«چه کسی گفته فلان مربی که چند مدال طلای المپیک برای ایران گرفته ، بیش از من که 3500 دانش آموخته عالی ورزش تحویل داده ام کار مهمتری انجام داده است.»
او بی شک یکی از پاکدست ترین ، با سوادترین و صادق ترین اما در مقابل قهرمان ستیز ترین و شاید لجوج ترین مسئول ورزش کشور در همه سال های بعد از انقلاب بوده است. مردی که ایده آل هایی در ذهن داشت که باید برایش هر بتی که مردم دوستش داشته باشند را با تبر نصفش کرد. با همان افکار دهه 60 قهرمان ستیز چپ گراهای مسلمان .
گودرزی با همین باور بود که نزدیک ترین یار اقتصادی اش یعنی علی اکبر طاهری را که در ایران خودرو با یک همکاری داشتند ، ابتدا در صندوق حمایت از ورزشکاران که قلب مالی وزارت ورزش بود و سپس در پرسپولیس که مهمترین ویترین ورزش باشگاهی کشور است ، به کار گرفت. البته بعد از اینکه مکانیسم درآمدزایی باشگاه ابتدا توسط محمد رویانیان پایه نهاده شد و سامانه هواداری قرمز و آبی شکل گرفت و بعد هم این طرح را امیر خادم توسعه اش داد و توانست به درآمدزایی اش برساند. 
درباره پرسپولیس طاهری حتی زمانی به این سمت گمارده شد که برانکو مستقر شده بود و توانسته بود دل هواداران را ببرد.
طاهری اما خیلی سریع سوار بر موج موفقیت های پرسپولیس برانکو تبدیل شد به الگوی پیشرفتی که گودرزی مدام درباره اش سخن می گفت. آنچه در ابتدای این نوشته آمده است ، بخشی از حرف های معروف محمود گودرزی درباره شاهکار مدیریتی اش است. او افشارزاده ، فتح الله زاده و رویانیان را که همگی در این سال های اخیر بعد از دهه 90 در سال بیش از 20 میلیارد برای تیم های شان هزینه کرده بودند را به دادسرا معرفی کرد و مترش را گذاشت آمار ارائه شده از سوی پرسپولیس طاهری و تاکید کرد برای قهرمانی با تیمی مثل پرسپولیس همین 15 میلیارد هم زیاد است!
همان زمان بسیاری از این گفتند که آمار ارائه شده از پرسپولیس در سازمان لیگ حتی حدود 18 میلیارد است. بارها از او و مدیر مورد وثوقش درباره این پرسیدند که آیا قراردادهایی که ادعا می شوند ، شفاف و واقعی هستند؟ رابطه هدایتی با پرسپولیس چیست؟ آیا پولی هست که به این بازیکنان داده شده باشد و در حساب ها نباشد و کاملا دوستان در راس کار با غرور هر حرف دیگری غیر از روایت خود را تکذیب می کردند.
حالا اما در هفته های اخیر پرونده پرسپولیس در برنامه 90 رو آمده است. شاهکار این واقعیت ها شاید اعترافات مهدی طارمی باشد. اینکه خودش 1.1 میلیارد از هدایتی گرفته و این دست خوش برایش بوده و مدیر گفته این پول ربطی به محاسبات و قرارداد باشگاه نداشته. تازه رامین رضاییان ، جلال حسینی و بقیه بچه های تیم هم خیلی های شان از این پول ها گرفته بودند و این ارقام اصلا در حساب های باشگاه نیامده است. این غیر از سکه ها و دیگر پاداش ها بوده ، درحالی که مدیران قبلی ، رقم های قراردادهای بالای 20 میلیاردشان اقلا در حساب های باشگاه مشخص بوده است. به این ها ابهام های باقی مانده درباره قرارداد اسپانسرینگ تیم، میزان درآمدزایی باشگاه و میزان هزینه های شان را هم می توانید اضافه کنید که قرار بود آقای طاهری برایش کنفرانس مطبوعاتی بگذارد اما دو ماه انگار اصلا در دسترس نبود تا اینكه بالاخره شب گذشته در یك برنامه تلویزیونی حاضر شد و همه تقصیرها را گردن هدایتی، فیفا و بقیه انداخت و خودش را مبرا از هر گونه تقصیر دانست.
این تنها گوشه ای از سئوال هایی است که می شد درباره نماد دوره مدیریتی محمود گودرزی از او پرسید و دوست داشتیم جوابش را بشنویم اما آقای گودرزی حتی خود را در قبال دوره مدیریتی شان این قدر مقید نمی دانند که پاسخگو باشند. حتما این قدر برای این اتفاقات و این ابهام ها پاسخ های قانع کننده ای دارند که مردم را با پاسخ های شان قانع کنند اما اقلا به ما پاسخی ندادند و قطع کردند اما کاش اقلا در یک برنامه پر بیننده حاضر شوند و بگویند دقیقا الگوی مدیریتی شان در پرسپولیس چه مکانیسمی را اجرا کرده است. 
خبرانلاین 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند

به گزارش خبرنگار مهر، شصتمین بینال هنر ونیز با شعار «خارجی‌ها همه جا» روز شنبه اول اردیبهشت ماه به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این دوره، غرفه یا پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» به نمایش آثار هنرمندانی چون مصطفی گودرزی، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، عبدالحمید قدیریان و غلامعلی طاهری می‌پردازد که همه آثار با محوریت مظلومیت کودکان غزه خلق شده‌اند.

البته آغاز به کار غرفه ایران در شصتمین بینال ونیز هنوز از سوی مسؤولان ذیربط تایید نشده است.

غلامعلی طاهری هنرمند پیشکسوت نقاش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل مشکلات شخصی و پاره‌ای ملاحظات نمی‌تواند در این بینال حضور داشته باشد، اظهار کرد: در اسفند ۱۴۰۲ از بنده دعوت شد تا در بینال هنر ونیز شرکت کنم و من نیز ضمن تشکر و عذرخواهی عرض کردم‌ که شرایط برای این سفر فراهم نیست. مع الوصف عزیزان در مصاحبه‌ها و نشست خبری همچنان از بنده به عنوان یکی از هنرمندانی که در بینال ونیز حضور دارد، نام بردند. از من خواسته شد تا اثری درباره کودکان غزه خلق کنم که در هر حال این کار را انجام دادم و این اثر در بینال ونیز حضور خواهد داشت اما من حضور فیزیکی در این رویداد نخواهم داشت.

وی گفت: علیرغم دعوت دوستان، به دلیل مشکلات شخصی و برخی شرایط که رقم خورد، نمی‌توانم در شصتمین بینال هنر ونیز حضور داشته باشم. حتی از سفارت ایتالیا نیز برای دریافت ویزا با من تماس گرفتند.

این هنرمند نقاش در پاسخ به اینکه آیا این اثر مفهومی است یا رئال، بیان کرد: این نقاشی رئالیستی است که با فضا و رنگ‌های تیره کار شده است. من فکر می‌کنم برای بیان بسیاری از موضوعات، با حفظ جنبه‌های هنری، بیانی رئال بسیار مناسب است به همین دلیل در حال حاضر آثارم را رئالیستی خلق می‌کنم.

به گزارش مهر، اثر غلامعلی طاهری با موضوع کودکان غزه و در سبک‌ رئالیسم در شصتمین بینال ونیز به نمایش در آمده است.

کد خبر 6085038

دیگر خبرها

  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • علی دایی؟ فکرش را هم نکنید!
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند
  • درخشان:پرسپولیس دوباره می تواند فاتح سه گانه شود/ وزیر ورزش گفت استقلال از 45 متری گل بخورد؟
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید
  • دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید