Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفسنجان - نخستین شورایاری روستایی کشور در هرمزآباد رفسنجان با حضور بخشدار مرکزی رفسنجان رسماً آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اسلامی هرمزآباد جمعه شب در مراسم افتتاحیه این طرح با بیان اینکه یکی از برنامه های ما مشارکت مردم در امور روستا و استفاده از نظرات آنها بود، گفت: این وعده مقداری به طول کشید و نتوانستیم در شش ماه گذشته به وضعیت دهیاری و شورا سامان دهیم و پروژه های عمرانی را در این مدت نتوانستیم انجام دهیم که تشکیل نشدن جلسات شورا و نبود بودجه از دلایل آن بود و نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون بدهی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل رضوی مقدم تشکیل شورایاری ها را استفاده از نظرات مردم روستا خواند و گفت: این مهم برای نخستین بار در سطح روستاها در کشور انجام می گیرد ولی در شهر تهران انجام می شود.

رضوی مقدم از تقسیم بندی شورایاری ها به کمیسیون های مختلف خبر داد و بیان کرد: افراد عضو شورایاری ها در هفت کمیسیون فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، زنان و خانواده، اجتماعی، ورزشی و بهداشت و درمان تقسیم بندی می شود و در اساسنامه آن یک برنامه کلی، آئین نامه و اهداف و حدود و اختیارات شورایاری ها ارائه کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه می خواهیم از نظرات و تجارب اهالی در قالب شورایاری ها استفاده کنیم، ابراز داشت: می خواهیم مخارج و درآمدهای خود را به صورت شفاف با مردم در میان بگذاریم. دخالت شورا کمتر و مشارکت مردم بیشتر می شود.

رضوی مقدم با اشاره به اینکه شورا نمی تواند با پنج نفر در همه حوزه ها تمرکز کند، تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای شورایاری ها استفاده از انرژی و توان جوانان و اعتماد به آنها است.

وی بیان داشت: شورایاری ها حداقل ۹ نفر و حداکثر ۱۱ نفر هستند و به محض تشکیل، در جلسه اول رئیس و نایب رئیس را به صورت رای گیری انتخاب می کنند و حدود و اختیارات آنها از سوی شورای مرکزی معین شده است.

وی با بیان اینکه کارها در زمینه های مسائل مختلف که به شورا ارجاع می شود به کمیسیون های مختلف سپرده می شود، افزود: پس از آن شورای مرکزی تصمیم نهایی را در خصوص آن طرح خواهد گرفت.

رضوی مقدم بر تعیین یک برنامه زمان بندی کاری مشخص سالیانه از سوی کمیسیون های مختلف تأکید کرد و یادآور شد: از قطعیت ثمربخشی این طرح مطمئن هستیم و از بخشدار بخش مرکزی درخواست می کنیم نسبت به این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شود و اگر توانست اعتباری به این طرح اختصاص دهد و اعضای کمیسیون ها به عنوان عضو شورا تلقی کند.

وی اضافه کرد: در ایام دهه فجر در هرمزآباد جشنی خواهیم داشت و در این برنامه الواح تقدیر به کسانی که در آئین جوش زنی ایران در تهران شرکت داشتند تقدیم می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم