Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلم بروکلی بخارپزشده با سس هلندی ۹۰ کالری و ۶ گرم چربی دارد، اما بروکلی بخارپزشده اگر به تنهایی و بدون سس مصرف شود فقط ۳۰ کالری دارد و اصلاً حاوی چربی نیست. سبزیجات خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا چربی زیادی به معنی دریافت کالری بیشتر استبه گزارش بلاغ،  اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، از این غذا‌ها فرار کنید، اما اگر لاغرید و از اندام بیش از اندازه استخوانی و ظریفتان رنج می‌برید، با خوردن غذا‌هایی که به نقل از فوت و فن به شما معرفی می‌کنیم افزایش وزن محسوس داشته باشید و به تناسب اندام برسید؛ این‌ها چاق‌کننده‌ترین خوراکی‌های دنیا هستند:

 

 

آووکادو


درست است که آووکادو در طبقه میوه‌ها جای می‌گیرد، اما پر از کالری و چربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک میوه متوسط آووکادو ۲۷۶ کالری و ۲۷ ٫ ۶ گرم چربی دارد. با این حال، آووکادو حاوی چربی‌های مضر اشباع‌شده‌ای که در سایر غذا‌های چاق‌کننده وجود دارد نیست. در عوض، آووکادو مملو از چربی‌های تک‌اشباع‌شده‌ای است که “چربی خوب” هم نامیده می‌شود. این نوع چربی به کاهش کلسترول کمک می‌کند. غذا‌های دیگری که در فهرست چربی‌های خوب جای می‌گیرند مغز‌های خوراکی (آجیل) و روغن زیتون هستند.

سبزیجات ناسالم


باور عمومی مردم این است که سبزیجات سالم هستند. اگر چه، در صورتی که برخی از سبزیجات به شیوه ناسالمی تهیه و طبخ شوند، همیشه سالم‌ترین انتخاب نخواهند بود. سبزیجاتی که زیاد سرخ می‌شوند، سبزیجاتی که با کره و نمک سرخ می‌شوند یا آن‌هایی که با سس‌های ناسالم سرو می‌شوند اغلب مملو از چربی و کالری پنهان هستند.

به عنوان مثال، کلم بروکلی بخارپزشده با سس هلندی ۹۰ کالری و ۶ گرم چربی دارد، اما بروکلی بخارپزشده اگر به تنهایی و بدون سس مصرف شود فقط ۳۰ کالری دارد و اصلاً حاوی چربی نیست. سبزیجات خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا چربی زیادی به معنی دریافت کالری بیشتر است

مایونز


مایونز یک چربی موذی است که بسیاری از افراد اغلب در انتخاب وعده‌های غذایی خود اصلاً به آن توجه نمی‌کنند. با این حال، مصرف افراطی مایونز می‌تواند میزان چربی در رژیم شما را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. مایونز از روغن و سفیده تخم مرغ تهیه می‌شود و حاوی میزان زیادی چربی است. مثلاً مایونز در یک ساندویچ برگرکینگ ۲۷ گرم چربی و ۱۵۰ کالری به ساندویچ اضافه می‌کند.

غذا‌های سرخ‌شده


غذا‌های سرخ‌شده بی‌نهایت چاق‌کننده هستند، زیرا در روغن گیاهی به میزان زیادی سرخ می‌شوند؛ خود روغن گیاهی یکی از چاق‌کننده‌ترین مواد خوراکی است. غذا‌های سرخ‌شده‌ای مانند سیب‌زمینی خلالی سرخ‌شده، پیاز سرخ‌شده، کدوی سرخ‌شده و چیپس سیب‌زمینی سرخ‌شده میزان زیادی چربی به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند. مثلاً یک ساندویچ به همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده که معمولاً یک انتخاب منطقی است ۱۱ گرم چربی و ۲۳۰ کالری به غذای اصلی شما می‌افزاید.

سوپ‌های خامه‌ای


با این که سوپ ممکن است یک انتخاب مغذی به نظر برسد، اما یک سوپ سبک که پر از سبزیجات است، اگر در نهایت سوپ خامه‌ای باشد، مقدار زیادی چربی که شما ممکن است خودتان هم از آن بی‌خبر باشید به رژیم غذایی‌تان خواهد افزود. سوپ‌های آبکی بدون خامه چربی کمتری دارند و سالم‌تر هستند. به عنوان مثال، حدود ۵۰۰ گرم سوپ بروکلی به همراه پنیر چدار ۲۹۰ کالری و ۱۶ گرم چربی دارد. در حالی که سوپ نودل مرغ ۱۱۰ کالری و ۴ گرم چربی دارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید