Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - قهرماني تيم کردستان الف در رقابت هاي کشتي فرنگي روستايي و عشايري نوجوانان کشور، کسب نشان طلا توسط سامان عزيزي کشتي گير سنندجي در رقابت هاي بين المللي کشتي فرنگي جام تختي و توقف راه ياب ملل سنندج در مقابل شهرداري سيرجان از جمله خبرهاي مهم ورزشي هفته در کردستان است.

به گزارش ايرنا، رقابت هاي کشتي فرنگي روستايي و عشايري نوجوان کشور روزهاي پنجشنبه و جمعه پنجم و ششم بهمن با قهرماني تيم کردستان الف پايان يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مسابقات با حضور 146 کشتي گير و 17 تيم از 16 استان (کردستان با 2 تيم الف و ب) کشور به مناسبت دهه مبارک فجر و يادواره 5400 شهيد کردستان برگزار شد و ورزشکاران به مدت 2 روز در اوزان مختلف بر روي تشک رفتند.
ورزشکاران شرکت کننده در اوزان 45، 48، 51، 55، 61، 65، 71، 80، 92 و 110 کيلوگرم در سالن المپيک شهر ديواندره به رقابت پرداختند.
در پايان اين رقابت ها، کردستان الف با کسب 69 امتياز برسکوي نخست ايستاد و استان هاي تهران و کرمانشاه به ترتيب با 64 و 62 امتياز عناوين دوم و سوم را بدست آوردند.
در پايان اين رقابت ها به نفرات و تيم هاي برتر مدال، حکم و کاپ قهرماني اهدا شد.
** سامان عزيزي کشتي گير سنندجي نشان طلا جام تختي را بر گردن آويخت
سامان عزيزي کشتي گير وزن 87 کيلوگرم سنندجي در فينال سي و هشتمين دوره رقابت هاي بين المللي کشتي فرنگي جام تختي با غلبه بر حسين موتسوگولوف از قزاقستان نشان طلا را بر گردن آويخت.
او با يک دور استراحت و سپس شکست کشتي گيراني از کشورهاي قرقيزاستان و گرجستان به فينال وزن 87 کيلوگرم راه پيدا کرد و در ديدار نهايي با غلبه بر کشتي گير قزاقستاني بر سکوي نخست ايستاد.
اين کشتي گير سنندجي عناوين مختلف رقابت هاي جهاني، آسيايي، بين المللي و کشوري در کارنامه ورزشي خود دارد.
سي و هشتمين دوره رقابت هاي بين المللي کشتي فرنگي جام تختي روزهاي پنجم و ششم بهمن با حضور 10 کشور آذربايجان، قزاقستان، گرجستان، قرقيزستان، ترکيه، روماني، اوکراين، ايتاليا، کوبا، بلغارستان و نمايندگان کشورمان در ماهشهر خوزستان برگزار شد.
در پايان اين رقابت ها، تيم ايران با کسب سه مدال طلا، يک نقره و 8 مدال برنز و کسب 192 امتياز به عنوان قهرماني رسيد و تيم هاي ترکيه و قزاقستان پس از تيم ايران به ترتيب با 171 و 145 امتياز دوم و سوم شدند.
** توقف راه ياب ملل سنندج در مصاف با شهرداري سيرجان
تيم راه ياب ملل سنندج در هفته سوم دور برگشت رقابت هاي فوتبال بانوان ليگ برترکشور، روز جمعه در يک ديدار سخت و نفس گير در مصاف با مهمان خود شهرداري سيرجان به تساوي 2 بر 2 دست يافت.
نماينده کردستان در اين ديدار با وجود حملات و تلاش فراوان و با گل هاي زهرا حاتم نژاد و زهرا خدابخشي در پايان 90 دقيقه بازي، به تساوي رضايت دادند.
راه ياب ملل سنندج با 32 امتياز و شهرداري سيرجان با 31 امتياز به ترتيب در رده هاي سوم و چهارم جدول رده بندي فوتبال ليگ برتر بانوان کشور قرار دارند.
راه ياب ملل سنندج در هفته چهارم مسابقات به ايلام مي رود و در مقابل پالايش گاز اين شهر قرار مي گيرد.
تيم هاي راه ياب ملل سنندج، آذرخش تهران، آينده سازان ميهن نجف آباد، خيبر خرم آباد، استقلال خوزستان، پالايش گاز ايلام، شهرداري سيرجان، شهرداري بم، ذوب آهن اصفهان، پارس جنوبي جم و همياري اروميه در اين رقابت ها حضور دارند.
** پيروزي نماينده کردستان در مقابل حريف کرماني
تيم راه ياب ملل مريوان در دور رفت مرحله پلي آف رقابت هاي ليگ دسته يک واليبال کشور عصر چهارشنبه چهارم بهمن، مهمان خود لاستيک بارز کرمان را سه بر صفر شکست کرد.
نماينده کردستان در مرحله برگشت پنج شنبه 12 بهمن بازي دوم خود را در کرمان در مقابل اين تيم برگزار خواهد کرد.
اين مسابقات با شرکت 16 تيم در 2 گروه هشت تيمي برگزار مي شود که از هر گروه چهار تيم به مرحله پلي اف صعود کردند.
** تيم هيات هندبال کردستان مغلوب هيات اصفهان شد
تيم هيات کردستان روز جمعه در هفته دوازدهم ليگ برتر هندبال بانوان باشگاه هاي کشور بازي را با نتيجه 24 بر 23 به هيات هندبال اصفهان واگذار کرد.
تيم بدون مربي کردستان نيمه نخست را با پيروزي به رختکن رفت و در نيمه دوم يعني نيمه مربيان بازي را به تيم مهمان واگذار کردند.
با نتايج به دست آمده در اين هفته نفت و گاز گچساران با 18 امتياز و تفاضل گل بيشتر بالاتر از تاسيسات دريايي تهران در رده اول جدول قرار گرفت و تاسيسات دريايي نيز با همين امتياز در رده دوم قرار گرفته است.
هيات کردستان با چهار امتياز در رده ششم جدول رده بندي ليگ برتر هندبال بانوان کشور قرار دارد.
به گزارش ايرنا، 48 هيات ورزشي و حدود 60 هزار ورزشکار سازمان يافته در رشته ها و رده هاي مختلف سني مشغول به فعاليت هستند.
خبرنگار: وريا کرمي**انتشار: سليماني
7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • در 23 سالگی: وینی به رکورد گرت بیل رسید!
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد