Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت غرامت توسط بیمه به دامداران و کشاورزان بسیار کند ،وقت گیر و زمان بر است و در این میان هیچ عامل انگیزشی وجود ندارد که دامداران و کشاورزان را تشویق نماید و بیمه گزاران را مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر،بیمه محصولات کشاورزی و دامداری به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیت های کشاورزی و دامداری و کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان و دامداران از دیر باز مورد توجه و تاکید قرار گرفت تا از این طریق با حمایت از این دو قشر زحمت کش زیان های ناشی از خطرات تهدید کننده،سوانح طبیعی و حوادث قهری جبران شود،موضوعی که به دلیل کمبود اعتبار موجب نارضایتی کشاورزان و دامداران آسیب دیده شهرستان نهبندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه ای که چنانچه غرامت کشاورزان و دامداران را دیر یا به موقع پرداخت نکند نه تنها جبران خسارت را به دنبال ندارد بلکه مبلغ پرداختی دیگر به درد صاحبان محصول و دام نمی خورد.

عدم پرداخت بیمه غرامت محصولات و دام مردم شهرستان نهبندان باعث شد تا  وزیز جهاد کشاورزی از افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ، تذکر کتبی و شفاهی گیرد.

حسینی دامدار خسارت دیده کلاته حبیب ار توابع شهر شوسف که در اوایل تابستان سالجاری احشام و گوسفندان وی طعمه  گرگ شده بود در گفتگو با خبرنگارنهبندان خبر گفت:نزدیک به 8 ماه از تلف شدن دام های او و برادرش می گذرد و تا این لحظه غرامت گوسفندان رادریافت نکرده است.

وی افزود: چنانچه غرامت را دریافت نماید دیگر برای او کار گشا نیست چرا که مدت زیادی گذشته و خسارت او جبران نمی شود.

حسینی با ابراز تاسف گفت: دیگر رغبت و تمایلی به بیمه نمودن دام ندارد.

پرداخت غرامت توسط بیمه به دامداران و کشاورزان بسیار کند ،وقت گیر و زمان بر است و در این میان هیچ عامل انگیزشی وجود ندارد که دامداران و کشاورزان را تشویق نماید و بیمه گزاران را مورد حمایت قرار دهد.

مهدی خسروی رئیس بانک کشاورزی شهرستان نهبندان در گفتگو به خبرنگار ما گفت: تا سقف 2 میلیون ریال،15 درصد غرامت به حساب بیمه گذار واریز شده است و متاسفانه عدم تعهد دولت در پرداخت و اینکه  پول در اختیار بانک و صندوق بیمه قرار نمی گیرد باعث زمان بر شدن واریز غرامت گردیده است.

با توجه به اهمیت ادامه فعالیت صنعت کشاورزی و دامداری برای کشور به نظر می رسد عدم پرداخت خسارت به خسارت دیدگان می تواند عواقب ناخوشایندی برای افراد فعال در این مقوله ها را به دنبال داشته باشد که بایستی برای آن تصمیمی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر که دهیاران شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستایی و عشایری به عنوان یکی از مزیت‌های و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه خدمت عادلانه به روستاییان و گروه عشایر شکل گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر این است تا کسانی است که بهر دلیل از مزایای بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های باز نشستگی محروم بودند بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: همه دهیاران تلاش کنند تا اطلاع رسانی کامل به ساکنان روستاهای شهرستان جهت استفاده از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری انجام شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه متوسط پوشش این بیمه در استان ۱۶ درصد است و متوسط عضویت شهرستان ۱۴ درصد است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آمار که صورت گرفته جامعه هدف شهرستان ۲۰ هزار نفر است که تعداد سه هزار نفر آن تحت پوشش بوده و ۱۷ هزار نفر آن در روستاها با اطلاع رسانی باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام گیرد تا جهت استفاده از مزایای باز نشستگی در این صندوق عضو شوند.

وی ادامه داد: جهت استفاده بهتر از مزایا بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی نماینده صندوق بیمه در شهرستان و با محوریت بخشداران مرکزی و دلوار برنامه کمی و کیفی آن برای دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستا مشخص کنند.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان ۱۷ هزار نفر باقی مانده در طرح بیمه روستایی در تنگستان، نیازاست ظرف یک برنامه ۲ ساله این تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: ۵۰ درصد مادران دارای سه فرزندی در روستاهای شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند و باید تلاش کرد این آمار به ۱۰۰ درصد رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: باید تلاش کرد تا در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در ۲ بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع رسانی و تشویق بیشتر روستاییان جهت بهره مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر نشست‌هایی را در چهار دهستان شهرستان برگزار کنند.

کد خبر 6087084

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی