Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی استهبان با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب و بعد از آن زنان وارد دوران جدیدی در کشور شدند، گفت: زنان در پیروزی انقلاب با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات نیز نقش مهمی داشتند. مریم زارعی، جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی استهبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در شیراز،   در خصوص بهترین دستاورد‌های انقلاب با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه قبل از انقلاب در دوره‌های مختلف بیگانگان نقش مهمی در سیاست و امور داخلی کشور داشتند یکی از بهترین دستاورد‌های انقلاب، استقلال سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زارعی با اشاره به دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: افزایش سطح علمی کشور در سطح جهان، پیشرفت در زمینه‌های وابسته به انرژی هسته ای، پیشرفت عالی سطح نظامی کشور از دیگر دستاورد‌های انقلاب است که می‌توان به آن اشاره کرد.

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی استهبان نقش زنان در قبل از انقلاب اسلامی در اجتماع را چشم گیر ندانست و در ادامه اظهار داشت: زنان جز وظیفه مادری و همسری که وظایف مهمی هستند، وظیفه دیگری بر عهده نداشتند، اما در دوران پیروزی انقلاب و همچنین بعد از آن زنان وارد دوران جدیدی در کشور شدند و حضور خود را پررنگ کردند. زنان در پیروزی انقلاب با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات نیز نقش مهمی داشتند.

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی این زنان بودند که در پشت جبهه‌ها فعالیت چشم گیری داشتند و نقش عمده «از دامن زن مرد به معراج می‌رسد» را ایفا کردند و به طور کلی پس از انقلاب زن توانست به اهمیت نقش خود پی ببرد و در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست پا بگذارد.

زارعی در خصوص نقش زن مسلمان در حکومت اسلامی گفت: همانطور که می‌دانیم هدف حکومت اسلامی که تمدن اسلامی است در عصر ظهور محقق می‌شود و نیز می‌دانیم که تعداد یاران امام زمان (عج) ۳۱۳ نفر است که از میان این تعداد ۵۰ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند این خود دلیل محکمی در نشان دادن نقش والای زن در جامعه اسلامی است که نمود پیدا می‌کند و برای اینکه جامعه زنان به سمت هدف والای خود میل کند، همه آنان باید به اهمیت نقش خود در جامعه پی ببرند و باتوجه به وظایف و نقش زنان شاخص و مومن صدر اسلام به وظایف خود عمل کنند.

این فعال دانشجویی در پایان در خصوص نقش مسئولین و دانشگاه در تربیت مادران آینده کشور و تربیت نسل‌های آینده تصریح کرد: دانشگاه و مسئولین هیچ فعالیت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام نداده اند، ولی جامعه به اقدامات زیادی مانند تببین جایگاه زن در جامعه اسلامی، توضیح و شرح  وظیفه زن در جامعه، کمک به رشد و بالندگی آنان در جامعه در این زمینه نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق

به گزارش جماران؛ هفته‌نامه «خط حزب‌الله» در شماره اخیر خود نوشت: رهبر‌انقلاب اسلامی اخیراً در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهونیستی تاکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

 

 

کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی در تحلیل پاسخ تاریخی و بی‌سابقه ایران، آن را فصل جدیدی در معادلات و قواعد منطقه می‌دانند؛ از جمله مرشایمر، نظریه‌پرداز و اندیشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل که هفته گذشته درباره عملیات وعده صادق گفته بود: این اولین بار است که کشوری قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است. بعد از ۱۴ آوریل بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید.

 

دانلود خط حزب الله جدید

دیگر خبرها

  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم