Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:06:04 GMT

پیکر مرحوم «سیدصادق حجازی» در همدان تشییع شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۵۲۲۷

پیکر مرحوم «سیدصادق حجازی» در همدان تشییع شد

همدان - پیکر مرحوم «سیدصادق حجازی» از پیشگامان مبارزه برای استقرار ارزش های دینی که سال‌ها در کسوت معلمی به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرد، با حضور مردم و مسئولان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مرحوم «سیدصادق حجازی» از پیشگامان مبارزه برای استقرار ارزش های دینی که سال‌ها در کسوت معلمی به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرد، صبح شنبه با حضور مردم و مسئولان تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدصادق حجازی در سال ۱۳۰۰ شمسی در دارالمؤمنین همدان در خانواده‌ای اهل علم و تقوا چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران تحصیل در سن ۲۰ سالگی مدرک فوق دیپلم خود را گرفت و به استخدام آموزش و پرورش درآمد.

این معلم وارسته از سال ۱۳۲۲ به عنوان معلم ریاضی و پس از آن در کسوت مدیر مدرسه خدمت کرد.

سیدصادق حجازی در زمینه تربیت به همان اندازه که دقت را پیشه خود ساخته بود، در موضوع تعلیم هم حساسیت و توجه بسیاری داشت.

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۷ در نکوداشت این معلم خستگی‌ناپذیر  پیامی صادر فرمودند که در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب ایشان را از ده‌ها سال پیش همواره به وی‌ژگی‌های ممتاز شناخته و قدردان وجود با برکت ایشان بوده‌ام و می‌باشم. خداوند این مرد مؤمن با اخلاص را محفوظ دارد و جوانان آموزش و پرورش را توفیق ثبات قدم و اخلاص عنایت فرماید»

این معلم متعهد پس از ۷۴ سال تلاش در عرصه تعلیم و تربیت سحرگاه دیروز به دیدار حق شتافت.

مراسم گرامیداشت و ختم این معلم متعهد امروز شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد مهدیه همدان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسکویی یکی از قدیمی ترین مجریان سازمان صداوسیما که سالیان زیادی را در رادیو ورزش فعالیت کرد و صدای ماندگارش در گوش اهالی ورزش خواهد ماند، روز ۱۲ اردیبهشت و پس از مدتها تحمل بیماری در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت باسابقه رسانه صبح امروز یکشنبه با حضور بسیاری از چهره های ورزشی و اهالی رسانه از مقابل مسجدبلال صداوسیما برگزار و برای خاکسپاری در خانه ابدی اش به قطعه نام آوران بهشت زهرا منتقل شد.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم مسعود اسکویی چهره هایی چون مهدی تاج، شروین اسبقیان، حمید استیلی، مناف هاشمی، عبدالحمید احمدی، حسن طباطبایی، میلاد تقوی و بسیاری از اهالی رسانه های دیداری و شنیداری حضور داشتند.

کد خبر 6096923

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت