Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
طبق نتایج یک مطالعه جدید، افزودن فیبرهای رژیمی به وعده غذایی روزانه نظیر نخودفرنگی، کلم بروکلی، شاتوت، تمشک، نارگیل و انجیر از احتمال چاقی می‌کاهد.

به گزارش خبرنگار مهر، چاقی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سلامت در دنیای کنونی است که به سرعت در حال گسترش است. چاقی با مشکلات متعدد سلامت نظیر دیابت، فشارخون بالا و اختلالات هورمونی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان دانشگاه ایالتی جورجیا، مصرف فیبر رژیمی از چاقی، سندروم متابولیک و تغییرات نامطلوب در روده‌ها از طریق تحریک به رشد باکتری‌های خوب در روده پیشگیری می‌کند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که غنی سازی رژیم غذایی موش‌ها با فیبر قابل تخمیر، از سندرم متابولیک که از طریق رژیم غذایی با چربی بالا ایجاد می‌شود پیشگیری می‌کند.

سندروم متابولیک مجموعه ای از مشکلات مرتبط با چاقی است که شامل فشارخون بالا، قندخون بالا، چربی اضافی دورکمر و میزان غیرعادی کلسترول یا تری گلیسیرید است؛ در صورت بروز این شرایط، ریسک ابتلا فرد به بیماری قلبی، سکته و دیابت افزایش می‌یابد.

چاقی و سندروم متابولیک با تغییر در میکروبیوم‌های روده مرتبط هستند.

این مطالعه نشان داد فیبر قابل تخمیر موجب احیاء سلامت روده شده و از موش‌ها در مقابل سندروم متابولیک ناشی از رژیم غذایی چرب از طریق بازسازی میزان میکروبیوم‌های روده، افزایش تولید سلول‌های اپیتلیال روده و بازسازی تجلی پروتئین اینترلوکین-۲۲ (IL-۲۲) که از میکوبیوم‌های روده در مقابل هجوم سلول‌های اپیتلیال پیشگیری می‌کند، حفاظت می‌نماید.

دکتر اندرو گویرتز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «افزودن فیبر قابل تخمیر به رژیم غذایی در مقابله با سندروم متابولیک بسیار موثر است.»

در همین زمینه: سویا و کلم بروکلی ریسک عوارض درمان سرطان سینه را کاهش می‌دهد عصاره کلم بروکلی درمان امیدبخش دیابت نوع دو یک ماده شیمیایی در کلم بروکلی به کنترل دیابت کمک می‌کند مصرف جوانه کلم بروکلی و کاهش وزن خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان نخودفرنگی و تقویت سیستم ایمنی بدن

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان