Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیل ریچاردسون، میانجی‌گر کهنه‌کار آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار همچنان بهترین امید برای تغییر در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات ریچاردسون چند روز بعد از آن مطرح می‌شود که او با سوچی دچار اختلاف و درگیری شده و یک کمیسیون بین‌المللی مشاوره دهنده به دولت او درباره بحران مذکور، روهینجا را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ریچاردسون در مصاحبه‌ای گفت، سوچی که او از آن به عنوان یک "دوست قدیمی" یاد کرد، در سمتش به عنوان رایزن دولتی میانمار که در واقع رهبر غیرنظامی این کشور محسوب می‌شود دچار "ذهنیت محاصره" شده است.

با این حال او توصیه کرد که دولت‌های غربی باید با او تعامل داشته باشند.

ریچاردسون در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت: روابط (سوچی) با غرب، گروه‌های حقوق بشری، سازمان ملل و رسانه‌های بین‌المللی وحشتناک است.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم خود سوچی این وضعیت را بر خودش تحمیل کرده است که شامل حمله مداوم به جامعه بین‌الملل است در حالی که من فکر می‌کنم جامعه بین‌الملل می‌تواند به او کمک کند. او ظاهرا منزوی است و در داخل کشور خودش نیز زیاد به جایی سفر نمی‌کند. من فکر می‌کنم که او گرفتار یک "حباب کلاسیک" شده است. به این دلیل از کمیته مشورتی در میانمار در جریان نخستین سفرش به ایالت بحران زده راخین استعفا کرد که تصور می‌کنم این کمیته در حال "ماست مالی کردن" همه چیز است.

روز پنجشنبه دفتر سوچی اعلام کرد: دولت او از ریچاردسون خواسته که کناره‌گیری کند و او را به پیشبرد دستور کار خودش متهم کرد.

در عین حال روز جمعه دولت سوچی اعلام کرد که تمایلی برای بحث درباره جزئیات اتفاقات میان سوچی و ریچاردسون ندارد.

ریچاردسون که سابق بر این سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت بیل کلینتون بوده، گفت: من فکر می‌کنم ارتش میانمار تقصیر زیادی به گردن دارد و تنها کسی که می‌تواند مسیر آنها را تغییر دهد به اعتقاد من آنگ سان سوچی است و او باید این کار را شروع کند.

روز پنجشنبه ۹ عضو باقی مانده کمیته مشورتی مذکور گفتند که قرار است با "اذهان باز" با یکدیگر دیدار کنند و انتقادهای ریچاردسون را منبی بر اینکه این کمیته یک "جوخه تشویق کننده" است، رد کردند.

ریچاردسون تاکید کرد که در یک ضیافت شام در روز دوشنبه هنگامی که او تلاش کرد پرونده دو خبرنگار رویترز دستگیر شده در تاریخ ۱۲ دسامبر در میانمار را با او درمیان بگذارند شاهد پاسخ "خشمگینانه" سوچی بود.

او ادامه داد: سوچی هنگامی که من مساله آزادی این دو خبرنگار و دادن یک محاکمه عادلانه به آنها را مطرح کردم خیلی از دست من عصبانی شد.همچنین هنگامی که گفتم باید درباره مساله گورهای دسته‌جمعی در میانمار تحقیقات انجام دهند و اینکه باید برای افزایش حمایت بین‌المللی از روهینجا و بحران وحشتناک آوارگان این قوم تلاش کنند بسیار ناراحت شد. او پاسخ شدیدی داده و کاملا ناراحت به نظر می‌رسید و این نشان می‌دهد که او نمی‌خواهد نصیحت‌های صادقانه و صریح را بپذیرد.

ریچاردسون در ادامه تصریح کرد: این مهم است که دولت‌های غربی، سازمان ملل و سوچی وارد یک گفت‌وگوی جدید شوند تا در ضمن تلاش برای کمک به یکدیگر درگیری‌ها با یکدیگر را پیش از آنکه بحث تحریم‌های جدید علیه میانمار ایجاد شود، متوقف کنند.

ریچاردسون خاطر نشان کرد: چیزی که ما نمی‌خواهیم این است که سوچی را مجبور کنیم فقط به حرف طرف‌هایی نظیر کشورهای آسه‌آن، چین یا روسیه گوش دهد. آنها نیاز به تعامل با غرب دارند. همه ما دوستان سابق یکدیگر هستیم. او باید تغییر پیدا کند و شاید غرب باید به او شانس دیگری بدهد و او را تحریم مجدد نکند.

ریچاردسون در عین حال تاکید کرد که به اعتقاد او شرایط برای آغاز فرایند بازگشت آوارگان روهینجا به خانه‌هایشان در میانمار فراهم نیست.

وی افزود: من تصور می‌کنم که دولت میانمار صرفا بر سرعت این فرایند تاکید کرده تا نظام‌های مربوط به آن‌. ما شاهد بودیم که آنها تاکید بیش از حد بر گرفتن نتایج سریع به جای تضمین امنیت داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

دکتر رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکار‌های جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کود‌های مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • زن، زندگی، آزادی به سبک آمریکایی‌ها + فیلم
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است