Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:17:50 GMT

دلار با جو روانی آرام به 4 هزار تومان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۷۱۸۰

دلار با جو روانی آرام به 4 هزار تومان می‌رسد

دبیر سابق شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: چنانچه جو روانی به سمتی برود که آرامش در بازار حاکم شود قیمت دلار به همان حدود چهار هزار تومان برمی‌گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صادقی در گفت‌وگو با صنعت8، پیرامون وضعیت ناآرام بازار ارز، اظهار کرد: آنچه را که مردم در خصوص وضعیت بازار ارز لمس می‌کنند، بیشتر جوی روانی می‌باشد، نه قیمت نفت پایین آمده و نه ذخائر ارزی ایران کاهش پیدا کرده و نه مراودات مالی ضعیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر سابق شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود: جوی روانی بر مردم حاکم شده است مبنی بر اینکه شاید قیمت دلار در آینده جهش فزاینده داشته باشد و تحریم‌های بیشتری قرار است حاکم شود، متأسفانه عوامل قابل شمارش در حال حاضر همین‌ها هستند و هیچ نکته منفی برای اینکه باعث رشد قیمت ارز شده باشد، یافت نشده است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر همه این مسائل به جو روانی مردم برمی‌گردد که در نهایت عرضه و تقاضا را تحت تأثیر قرار داده است به نحوی که چنانچه کسی سرمایه‌ای داشته باشد به سمت بازار ارز می‌آورد با این تفکر که شاید بازار جهش قیمت داشته باشد.

 

صادقی تصریح کرد: دولت باید برای حل این مشکل تنظیم بازار کند بدین معنا که جو روانی را آرام کند و همین هفته‌های گذشته موضوع تخم مرغ که در اثر جو روانی ایجاد شد، با به میدان آمدن صدا و سیما و اصحاب رسانه با شفافیت هرچه بهتر موضوع ختم شد و در نتیجه حباب قیمت‌ها شکست.

 

دبیر سابق شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه در این موضوع می‌تواند بسیار زیاد تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در هیچ مدل اقتصادی، سرمایه‌گذاری روی پول وجود ندارد، دلار یا ریال باید در چرخه اقتصاد وارد شود تا مولد باشد.

 

وی تأکید کرد: چنانچه جو روانی به سمتی برود که آرامش در بازار حاکم شود قیمت دلار به همان حدود چهار هزار تومان برمی‌گردد و بانک مرکزی طبق سنوات گذشته در بحران‌ها تدبیری می‌کند که این جو روانی روز به روز بهتر شود و به ثبات برسد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

دیگر خبرها

  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰