Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@14:04:29 GMT

آقای نوربخش! اتاق شیشه‌ای‌ات کو

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۷۴۰۲

آقای نوربخش! اتاق شیشه‌ای‌ات کو

یک هفته از پایان سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر گذشته و هنوز رئیس این جشنواره به وعده‌اش برای ایجاد اتاق شیشه‌ای عمل نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز یادمان هست آن جمله‌ی معروفِ حمیدرضا نوربخش را که گفت: «جشنواره را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهم.»

جمعه 27 آذر 1394 بود که نوربخش این جمله را بر زبان راند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان قرار بود سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با مدیریت نوربخش برگزار شود.

منظور و مقصود رئیس جشنواره موسیقی فجر از این جمله‌اش این بود که تمام اطلاعات مربوط به جشنواره را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد. او ادعا کرد که هر قرارداد و هر مسئله‌ی مالی که در جشنواره باشد را به اطلاع عموم مردم می‌رساند. از حق هم نگذریم در دوره‌ی گذشته تا حدودی این کار را کرد.

امسال اما خبری از اتاق شیشه‌ای تا اکنون که یک هفته از پایان جشنواره می‌گذرد نیست. اگر هم در جایی شفاف‌سازی رخ داده، با رسانه‌هایی خاص بوده که معمولا همسو با جشنواره هستند.

پس  باید از حمیدرضا نوربخش رئیس جشنواره موسیقی فجر پرسید که «اتاق شیشه‌ایت کو؟»

پرسش‌های بسیاری درباره‌ی جشنواره موسیقی فجر وجود دارد که رئیس جشنواره باید به آنها پاسخ دهد:

ماجرای انتخاب سالن ایرانیان و پشت پرده‌ی آن چیست؟ آیا این سالن به طور رایگان در اختیار جشنواره قرار گرفته است؟
ماجرای قرارداد اسنپ با جشنواره چیست؟ در این میان چقدر پول ردوبدل شده است؟ چرا جشنواره نتوانسته تضمین خدمات از اسنپ بگیرد؟
ماجرای حضور یکی از اسپانسرهای جشنواره چیست که به یک‌باره سروکله‌اش پیدا می‌شود. این اسپانسر در بیلبوردهایش بیشتر خودش را تبلیغ کرده تا اجراهای جشنواره را. مبلغ قرارداد این اسپانسر با جشنواره چقدر است؟
ماجرای انتخاب سایت بلیت‌فروشی که کمترین سابقه را در این زمینه دارد چیست؟
ماجرای انتخاب گروه‌های پاپ در جشنواره چیست؟
و بسیاری پرسش‌های دیگر که باید از رئیس سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر پرسید.

شاید هنگام این فرارسیده که جشنواره موسیقی فجر تمام ابهام‌ها را طیِ یک نشست خبری برطرف کند. البته این مسئله وعده‌ای است که خودِ رئیس جشنواره داده و باید به آن عمل کند.

منبع:تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مشکلی برای برگزاری کنسرت و برگزاری جشنواره موسیقی وجود ندارد، گفت: اکنون استان بوشهر از ۹ تا ۱۱ اردیبهشت میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -

عبدالرحیم افروغ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به وضعیت فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر در سال گذشته اظهار داشت: در این سال 100 برنامه و رویداد فرهنگی در استان بوشهر ثبت شد.

وی تعداد فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر در سال 1402 را افزون بر 185 رویداد اعلام و تصریح کرد: تعداد برنامه‌ها و رویداد رسانه‌ای 5 مورد و تعداد اجراهای موسیقی حدود 100 برنامه و 600 تئاتر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مشکلی برای برگزاری کنسرت و برگزاری جشنواره موسیقی وجود ندارد گفت: برخی از کنسرت‌ها نیاز به هماهنگی بین دستگاهی است که کنسرت آرمان گرشاسبی‌ مجوزهای لازم را دریافت کرده بود، ولی لغو آن مشکلات هماهنگی بین دستگاه‌ها بود و این سوء‌تفاهم با صحبت برطرف شد.

افروغ با بیان اینکه مشکلی برای صدور مجوز برگزاری کنسرت وجود ندارد گفت: برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس 9 تا 11 اردیبهشت یکی از برنامه‌های ماه جاری است.

وی سال 1402 در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر را سالی فعال، پویا و پر از اجرایی شدن برنامه‌های متنوع دانست و بیان کرد: این مهم با مجموعه همکاران، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه و فعالان حوزه قرآن در سطح استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: تابلو و نمایی که از این حوزه در استان بوشهر وجود دارد قطعاً نمایی پویا و پر از تحرک، جنب و جوش و پر از نوآوری است و این مهم همه کسانیکه با حوزه فرهنگ و هنر استان ارتباط دارند شاهد و ناظر هستند و بر این فعالیت گواهی می‌دهند.

افروغ بیان کرد: مصادیقی از این مهم در تعداد برنامه‌های برگزار شده گویای این موضوع است.

وی جمیع این برنامه‌ها را گویای فعال بودن حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر دانست و اضافه کرد: این حوزه با همت، تلاش و نوآوری نوجوانان، جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و همه هنرمندان در سطوح جامعه که نقش‌آفرین هستند انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تدوین برنامه‌های سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از برنامه‌های خیلی خوب استان بوشهر برگزاری جشنواره موسیقی خلیج‌فارس در ایام 9 تا 11 اردیبهشت است.

افروغ اختتامیه جشنواره ملی رضوی در بوشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های نقالی، پرده‌خوانی، چاووش‌خوانی و امثال آن و امسال ضمن میزبانی از هنرمندان ملی، برنامه‌هایی هم در حوزه قرآنی و هنرهای نمایشی، تجسمی و دیگر عرصه‌ها تدوین شده است.

وی یکی از برنامه‌های خوب و ستودنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشکیل قرارگاه شهید آوینی دانست و گفت: در دل این قرارگاه رویدادهای مختلفی تشکیل شد که برای این اتفاق برای همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده و برای هر شهرستان حداقل یک رویداد طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا برای هر انجمن هنری و فرهنگی حداقل یک رویداد تعریف شده و غیر از آن چند رویداد در حوزه‌های رسانه، نوجوان و فضای مجازی تدوین شده که ان‌شاءالله با همکاری موسسات، آموزشگاه‌های مختلف و فعالان حوزه فرهنگ تقدیم مردم هنردوست استان بوشهر می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود