Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان شعار این جنبش در انتخابات و نیز ائتلاف با جنبش «امل» در تمامی حوزه‌ها را اعلام کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی این جنبش در حوز‌ه‌های دوم و سوم جنوب، ائتلاف با جنبش امل در تمام حوزه‌ها را رسما اعلام کرد و افزود حزب‌الله اسامی نمایندگانش را در هفته اول فوریه (بهمن ماه) اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش شبکه «المنار»، شیخ قاسم گفت: حزب‌الله از هر نتیجه‌ای در این انتخابات استقبال می‌کند، محاسبات ما بر پایه تعداد کرسی‌هایی که به دست می‌آوریم نیست بلکه ظرفیت نمایندگی است. ما دنبال تعداد اکثریت یا یک سوم تضمینی در پارلمان نیستیم، اما در عین حال این بدان معنا نیست که به تعداد نمایندگان توجهی نداریم.

وی افزود: برخی صحبت‌ها به عدم برگزاری انتخابات (در موعد مقرر) می‌پردازند، اما ما هیچ توجیهی برای این موضوع نمی‌بینیم. شعار انتخاباتی لبنان «نحمی و نبنی» (حمایت می‌کنیم و می‌سازیم) است، حزب‌الله از لبنان حمایت می‌کند، زیرا وظیفه است و حزب‌الله زمانی که در پارلمان و حکومت شرکت دارد، مسایل مردم را پیگیری می‌کند، با فساد مبارزه می‌کند و فریاد وحدت ملی سر می‌دهد در حال «ساختن» است.

شیخ قاسم تأکید کرد: حزب‌الله یکی از ستون‌های دولت لبنان است و اگر حزب‌الله نبود شاهد ثبات فعلی نبودیم. ما جنبش امل (جنبش بزرگ شیعی لبنان) در تمام لبنان بدون استثناء ائتلاف کردیم و لیست‌های ما مشترک خواهد بو و این اقدامی برگ میان ما و امل است. توافق کردیم که در بیروت یک نامزد از حزب‌الله و یک نامزد از امل باشد، زیرا دو کرسی وجود دارد؛ در بعبدا نیز به همین شکل است؛ اینگونه کرسی‌ها را تقسیم کردیم.

وی هم‌چنین اعلام کرد: اسامی نامزد‌های حزب الله هنوز مشخص نیست، اما نهایتا در هفته اول فوریه (بهمن) این اسامی اعلام خواهند شد. ما هم‌چنین در حوزه‌هایی که کرسی‌های شیعی وجود ندارد متحدانی دارند و می‌خواهیم به شیوه مناسب همکاری کنیم.

انتخابات لبنان قرار است در ششم ماه می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار شود. قانون فعلی که بر اساس آن انتخابات آتی برگزار خواهد شد، شهریور گذشته در دولت لبنان به تصویب رسید و لبنان را به ۱۵ حوزه انتخابیه تقسیم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان