Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:08:44 GMT

سهم خودروها در آلودگی هوای اردبیل مطالعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۸۲۷۷

سهم خودروها در آلودگی هوای اردبیل مطالعه می‌شود

اردبیل – مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: سهم خودروها در آلودگی هوای این استان با همکاری اساتید دانشگاهی مطالعه می‌شود.

محمد خداپرست در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: اینکه چه میزان از آلودگی هوای اردبیل مربوط به خودروها است تا به امروز به صورت علمی مطالعه نشده است.

وی افزود: به صورت تقریبی گفته می‌شود سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از ۶۰ درصد است اما برای محاسبه آن در استان با اساتید دانشگاهی مشارکت داریم تا میزان آلودگی مطالعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفاظت از محیط‌زیست استان تاکید کرد: با وجود همکاری سه آزمایشگاه معاینه نفی با محیط‌زیست به صورت دقیق نمی‌توان در خصوص تعداد خودروهای آلاینده اظهارنظر کرد و لازم است مطالعات نهایی شود.

خداپرست همچنین به ضرورت نصب ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مرکز شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: با وجود قول مساعد شورای شهر و شهرداری اردبیل این طرح فعلاً عملی نشده است.

وی تصریح کرد: نصب ایستگاه در مرکز شهر می‌تواند میزان آلودگی هوا را به صورت فنی و دقیق پایش کند و در وضعیت فعلی معیاری برای بیان میزان آلودگی نداریم.

مدیر کل حفاظت از محیط‌زیست استان افزود: تنها ایستگاه سنجش کیفیت هوای اردبیل در خیابان دانشگاه نصب شده و نصب ایستگاه در مرکز شهر ضروری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهرهای خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749590

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق