Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام کارگران باید طبق قانون کار توسط کارفرما بیمه شوند /قراردادهای شفاهی بزرگترین مشکل در مطالبه حقوق کارگران است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر علی پور در گفتگو با خبرنگار لادیز؛ اظهار کرد:تمام کارگران حتی کارگران روز مزد نیز شامل قانون کار می شوند هر فردی که 30 روز به صورت روزانه،هفته ای و ماهیانه حقوق دریافت کند  شامل قانون کار می شود و می تواند از تمام مزایای کارگران استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برخی کارفرمایان از نیازمالی کارگران سوء استفاده می کنند، افزود: برخی کارفرمایان قراردادهایی شفاهی غیرمعمول و خارج از چهارچوب قانون کار با کارگر تنظیم می کنند و کارگران نیز به دلیل نیاز مالی به این قراردادها تن می دهند اما اگر فردی در این باره معترض باشد اداره کار و تعاون و امور اجتماعی به عنوان متولی به آن رسیدگی می کند اما بدون وجود شاکی نمی تواند در این زمینه ورود کند.

رییس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی میرجاوه اذعان کرد:در حال حاضر حداقل حقوق قانونی دریافتی کارگران ماهانه 929 هزار تومان است و کارفرما ملزم است تا کارگران را طبق قانون کار بیمه کند.

وی با اشاره به بخشی ازقانون کار درباره حقوق کارگران، خاطرنشان کرد: کارگری که به صورت خویش فرما خود را بیمه می کند بیمه کامل را دریافت نمی کند و شامل بیمه کامل بازنشستگی نمی شود چراکه حق بیمه براساس توان مالی دریافت می شود و از طرف دیگر فردی که از طرف شرکت و کارفرما بیمه شود تخفیف به وی تعلق می گیرد که در صورتی که فرد به صورت انفرادی بیمه شوذ این تخفیفات شامل وی نمی شود.

علی پور با بیان اینکه هیچ کارگاه اقتصادی در بخش صنعت و خدمات در شهرستان میرجاوه وجود ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر تنها در بخش کشاورزی کارگاه تولیدی در میرجاوه وجود دارد که بصورت شرکت تعاونی فعالیت می کنند اما کارگاه اقتصادی در بخش صنعت و خدمات در شهرستان میرجاوه وجود ندارد.

وی بیان کرد: هیچ یک از واحدهای خدماتی مانند نانوایی ها در میرجاوه قراردادی با کارگران ندارند و به صورت توافقی کار می کنند و این قراردادهای شفاهی و عدم وجود قرارداد کتبی بین کارگر و کارفرما بزرگترین مشکل در مطالبه حقوق کارگران است، اگر اتحادیه هایی در صنوف مختلف تشکیل شود اتحادیه ها می توانند با نظارت بر کار صنوف پیگیر حقوق کارگران باشند و تنها در صورت مراجعه و شکایت کارگر، اداره رفاه می تواند کارفرما را بازخواست کند.

انتهای پیام/ش

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود