Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@07:16:39 GMT

روسیه اظهارات وزیر دفاع انگلیس را مسخره کرد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۸۷۷۳

روسیه اظهارات وزیر دفاع انگلیس را مسخره کرد

معاون وزیر خارجه روسیه بر این باور است که مسکو هیچ تعهدی ندارد تا تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه کره شمالی را اجرا کند.

خبرگزاری تسنیم: ایگور مورگلوف معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: روسیه هیچ تعهدی برای اجرای تحریم های وضع شده آمریکا علیه کره شمالی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما فقط تحریم هایی را اجرا می کنیم که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تصویب و اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تحریم های یکجانبه آمریکا را به رسمیت نمی شناسیم و هیچ گونه تعهد بین المللی برای تبعیت و اجرای این تحریم ها نداریم.

مورگلوف گفت: روسیه شهروندان کره شمالی را که با تحریم های آمریکا مجازات شده اند، اخراج نخواهد کرد و روسیه از فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دعوت کرده است تا به مسکو سفر کند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز ضمن رد ادعاهای مطرح شده درباره دست داشتن مسکو در صادرات مجدد زغال سنگ کره شمالی، گفت: روسیه از قوانین بین المللی تبعیت می کند.

وی در ادامه افزود: روسیه یک عضو مسئول جامعه بین المللی است و تحریم های کره شمالی را نقض نمی کند.

سه منبع اطلاعاتی غربی پیش از این اعلام کردند که کره شمالی طی سال گذشته به روسیه زغال سنگ صادر کرده و این محموله ها بعدا به کره جنوبی و ژاپن منتقل شده است. این منابع اطلاعاتی معتقدند که این اقدام روسیه و کره شمالی مغایر با تحریم های سازمان ملل است.

آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرده تا برنامه های تسلیحاتی این کشور متوقف شود. آمریکا همچنین از روسیه و چین خواسته است تا منابع مالی کره شمالی برای توسعه برنامه های تسلیحاتی را قطع کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003G0u

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود