Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:40:57 GMT

اعضای خانواده به مجلس ختم نرسیدند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۸۸۳۹

اعضای خانواده به مجلس ختم نرسیدند

همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 2 عضو یک خانواده بر اثر خروج یک دستگاه خودروی سواری از جاده اصلی در همدان فوت و 2 تن دیگر مجروح شدند.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این سانحه بامداد امروز به علت خواب آلودگی راننده خودروی سواری رخ داد.
وی بیان کرد: اعضای این خانواده برای حضور در مجلس ترحیم یکی از بستگان از استان البرز به مقصد تویسرکان استان همدان حرکت می کردند که ساعت سه بامداد پس از ورود به حوزه استحفاظی همدان از مسیر اصلی خارج شده و پهلوی سمت راست آن با مانع برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: در این سانحه مادر و خواهرزن راننده که 65 و 45 سال داشتند جان خود را از دست می دهند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: همچنین 2 تن از دیگر سرنشینان این وسیله نقلیه مجروح می شوند ولی راننده به علت استفاده از کمربند ایمنی آسیبی نمی بیند.
وی تاکید کرد: با وجود توصیه های مکرر پلیس به رانندگی نکردن در حالت خستگی و خواب آلودگی، اما رانندگان به علت عجله برای رسیدن به مقصد این توصیه ها را نادیده می گیرند.
وی اظهارکرد: رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی موجب کاهش تسلط راننده به جاده و رانندگی شده و احتمال خروج از مسیر اصلی، واژگونی و بروز سانحه فوتی افزایش می یابد.
به گفته پزشکی قانونی 416 تن در سوانح رانندگی درون و برون ‌شهری استان در 9 ماهه امسال جان خود را از دست دادند که 320 تن از جان‌ باختگان مرد و 96 نفر نیز زن بودند.
از این تعداد 287 تن در جاده‌های برون شهری، 54 نفر در معابر درون شهری، 25 نفر در معابر خاکی و روستایی و 50 نفر در سایر محدوده‌ها جان باختند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳

پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند.

به گزارش فردانیوز، همچنین بازه سنی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است. خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.

قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی و سایر تصمیمات جدید پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

عدم نیاز به کارت پایان خدمت

افزایش سن دریافت گواهینامه از ۲۳ به ۲۵ سال در پایه یک

محدودیت رانندگی رانندگان جدید در سه ماه اول از ۱۲ شب تا ۵ صبح

الزام همراهی رانندگان جدید در سفر‌های برون‌شهری با راننده مجرب در سه ماه اول پس از دریافت گواهینامه

رتبه‌بندی گواهینامه‌ها، براساس طرح جدید، گواهینامه‌ها به ۳ رتبه ۱، ۲ و ۳ تقسیم می‌شود.

افزایش قابل توجه جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۳

برون‌سپاری برخی خدمات پلیس راهور به بخش خصوصی

استفاده از دوربین‌های هوشمند در ثبت تخلفات

تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه‌ساز

ارائه برخی آموزش‌های رانندگی به صورت آنلاین

همچنین علاوه بر قوانین جدید صدور گواهینامه، طرح رده‌بندی گواهینامه‌های رانندگی از سوی فرماندهان سابق پلیس راهور به دولت پیشنهاد شده است.

براساس این طرح، گواهینامه‌ها به سه رنگ طلایی، نقره‌ای و سفید درمی‌آیند. در مرحله اول، تمامی گواهینامه‌ها سفید رنگ و در رده پایه قرار دارد. در صورتی که راننده برای مدتی طولانی مرتکب تخلفات رانندگی نشود، گواهینامه او به رنگ نقره‌ای درمی‌آید. اگر راننده به رفتار قانون‌مدار خود ادامه دهد، گواهینامه او به رنگ طلایی در خواهد آمد.

رنگی‌شدن گواهینامه مزایایی همچون تخفیفات ۱۰درصدی بیمه‌ای، تخفیفات عوارض آزادراهی، عوارض سالانه شهرداری و کاهش هزینه معاینه فنی را برای رانندگان به‌همراه دارد.

دیگر خبرها

  • فیلم | تصادف به خاطر لایی کشی خودروی دولتی در نیایش
  • راننده تاکسی، زنان را بعد از تجاوز می‌کشت
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • قتل ۳ عضو خانواده مریوانی؛ قاتل دستگیر شد
  • قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده در مریوان/ قاتل دستگیر شد
  • قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳
  • توقیف لندکروزر قاچاق (+عکس)
  • تصادف به‌خاطر لایی‌کشی خودروی دولتی در نیایش + فیلم
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان