Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:حفظ و پیشبرد دستاوردهای نظام نیازمند تقویت وحدت و تلاش مسئولین اجرایی کشور برای حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب، با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد:

 

دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم بویژه نسل جوان و نوجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انقلابی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است و دشمنان در طول عمر انقلاب اسلامی با توطئه های مختلف به دنبال جدا کردن ملت ایران از آرمان ها انقلاب هستند.

 

بیان دستاوردهای انقلاب  نقش مهمی در تقویت وحدت و انسجام ملی خواهد داشت.

 

حضرت امام خمینی (ره): اسلام با اساس شاهنشاهی مخالف است، هر کسی که سیره رسول خدا را در وضع حکومت ملاحظه کند، می فهمد اسلام آمده است این کاخ های ظلم شاهنشاهی را خراب کند.

 

شاهنشاهی از کثیف ترین و سنگین ترین نمونه ارتجاع است... موافقت با نظام شاهنشاهی چه به صراحت و چه به وسیله طرحی که لازمه اش بقای آن است، خیانت به اسلام، قرآن و مسلمین و ایران است،هرکس با هر اسم با آن موافقت نشان دهد مطرود و اجتناب از آن لازم است.

 

 انقلاب را می توان از دیدگاه انقلابیون به سه دسته تقسیم کرد

 

رضا زیودار، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه از دیدگاه انقلابیون، انقلاب را می توان به سه دسته تقسیم کرد، افزود: دسته نخست شامل انقلاب های  است که آرمان عالی و اولیه آنها رسیدن به یک جامعه ای بی طبقه، جامعه ای که در آن مساوات اقتصای نمود کامل داشته باشد، است.

 

وی افزود: دسته دوم انقلاب هایی هستند که تاثیر یک جامعه مبتنی بر آزادی فردی و رفاه شخصیتی را از آرمان های متعال خود برگزیده اند و هر آنچه را که به نحوی  در تقابل با این آزادی افسار گسیخته باشد به کنار می نهند.

 

زیودار، اظهار داشت: دسته سوم انقلاب های هستند اصل را بر تربیت « انسان های الهی» گذرانده اند و تاسیس یک جامعه خداپسند را آرمان عالی خود قرار داده اند.

 

وی افزود: در دسته سوم  این انقلاب ها فقط تامین معاش دنیوی و آسایش عمومی ملاک نیست بلکه غرض اصلی به کارگیری این ابزار برای تحقیق یک وضعیت متعالی تر در درون جامعه می باشد و آن  اینکه جامعه ای صالح و پاک ایجاد شود که افراد درون آن بتوانند به تکامل معنوی خویش نایل آیند.

 

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: انقلاب حضرت رسول (ص) نمونه عالی این دیدگاه و در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران را داریم که در نوع خود منحصر به فرد است.

 

ایران قبل و بعد از انقلاب

 

زیودار، در مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، بیان کرد: هر چند جامعه کنونی ما از نظر معیارهای اصلی اسلامی که برای یک جامعه دینی مطلوب و ایده آل در نظر گرفته شده، دارای کاستی و ضعف های مهمی است، اما اگر بخواهیم این موضوع را با وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنیم،  نظام جمهوری اسلامی، دستاوردهای  شگرفی را در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و .... داشته است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توانسته محیطی سالم و بسترهای مناسی را برای رشد و تربیت افراد جامعه مطابق با آموزه ها و ارزش های دینی فراهم نمایند که محصول عینی آن وجود انسان های دین پرور و دین مدار بسیار زیادی در تمامی سطوح و طبقات اجتماعی جامعه می باشد.

 

زیودار، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران تحقق و پیاده سازی احکام و ارزش های اصیل دینی از خواسته های مهم مسئولین عالی رتبه نظام اسلامی اکثریت جامعه کنونی ماست.

 

وی بیان کرد: این در حالی است که علی رغم وجود نیروهای مذهبی قوی در جامعه قبل از انقلاب، جهت گیری اصلی  نظام پهلوی، برنامه های شوم بیگانگان که در عرصه های مختلف تصمیم گیری و مدیریت کشور حضور فعالی داشتند به سمت اسلام ستیزی و ایجاد جامعه ای با الگو های غربی بود.

 

زیودار، اذعان داشت: بر این اساس هر چه در زمان قبل از انقلاب افراد متدین و معتقد به مبانی دین در جامعه وجود داشت اما سیر و جهت گیری نظام حاکم به سوی دوری از مذهب بود و این موضوع آثار مخرب خود را به تدریج بر بخش های مختلف جامعه خصوصا طبقات جدید برجای می گذاشت.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، ابراز کرد: از نظر فرهنگی، فرهنگ کشور قبل از انقلاب بیشتر برگرفته از فرهنگ منحط غرب بود، عرصه فرهنگی صحنه تاخت و تاز بیگانگان بود و رژیم گذشته نیز به اشکال مختلف درگسترش و تسلط این فرهنگ مبتذل تلاش می کرد.

 

وی تصریح کرد: حاکمان وقت نیز نه تنها به ارزش ها و سنت ها و معتقدات جامعه که عمیقا ریشه مذهبی داشت بی اعتنا بودند که به طرق مختلف سعی در از بین بردن ارزش های مسلط برجامعه و جایگزینی آنها با فرهنگ بیگانه می نمودند.

 

زیودار، ادامه داد: آزادی و بی بند و باری زیاده از حد، رواج فساد و فحشاء، عدم مراعات عفت عمومی، گوشه ای از این جهت گیری ها و تلاش هاست.

 

وی بیان کرد: اصولا یکی از دلایل اصلی وقوع انقلاب اسلامی همین دین ستیزی و به خطر افتادن دین اسلام بود که الحمد الله و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی جلوی این روند نه تنها گرفته شد بلکه تلاش گردید در کنار برنامه ریزی صحیح برای تربیت جامعه براساس ارزش های متعالی اسلامی جلوی تهاجم مخرب فرهنگی غرب را گرفته و با سازوکارهای مختلف از تاثیرات منفی آن بکاهد.

 

مقایسه سطح مشارکت سیاسی قبل و بعد از انقلاب:

 

زیودار، در مقایسه سطح مشارکت سیاسی قبل و بعد از انقلاب، افزود: در سطح مشارکت سیاسی باید گفت که اساساً در دوران پهلوی به دلیل نبود فضا برای مشارکت سیاسی، هیچگونه مشارکتی عملاً وجود نداشت.

 

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل عدم اعتماد به نظام وکارگزاران سیاسی، مردم تمایلی به مشارکت سیاسی نداشتند که در نتیجه رویکرد مردم به دولت پهلوی همواره ستیزه جویانه بود و گروه های سیاسی مختلف به جای پیگیری راهی برای مشارکت سیاسی، به دنبال راه های مبارزه با رژیم شاه بودند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه این موضوع در بین نیروهای ملی، مذهبی مشترک بود، ادامه داد: در واقع دو شاخصه «استبداد» و « مذهبی زدایی» حکومت پهلوی دو عامل اساسی موجب تقابل ورویارویی نیروهای مذهبی و ملی و حتی غیرمذهبی با رژیم بود.

 

وی افزود: این سیاست ها موجب به حرکت درآمدن نیروهای مخالف گردید، که در واقع حرکت این نیروها معلول آن سیاست ها بود.

 

زیودار، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای جدید برای مشارکت سیاسی بوجود آمد.

 

این کارشناس سیاسی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای به مجلس شورای اسلامی و دیگر نهاد های انتخاباتی داد و همین امر فضای مساعدی را برای افزایش مشارکت سیاسی ایجاد کرد.

در سطح اقتصاد کلان در مقایسه با قبل از اتقلاب نکات زیر قابل توجه است:

 

زیودار، افزود: افزایش صادرات غیر نفتی، بسط و توسعه فعالیت های عمرانی و رفاهی در سطح روستاها از قبیل خانه بهداشت، ساخت راه، حمام بهداشتی، برق، آب لوله کشی، تلفن، تاثیر مدارس تا سطح دبیرستان، توسعه ظرفیت پالایشگاه ها و خودکفایی در تامین فراورده های نفتی علیرغم افزایش شدید مصرف و جمعیت، جلوگیری از اتلاف گاز و جایگزین کردن برای نفت و پوشش دادن صدها شهر و میلیون ها نفر افزایش قابل توجه ظرفیت تولیدی برق تا حد دفع خاموشیها، توسعه ظرفیت پتروشیمی و افزایش تولید آن تا بیش از 20 برابر، برای نمونه مساله ی افزایش صادرات غیر نفتی یک توفیق راهبردی است که می تواند در آینده استقلال از نفت را تحقق بخشیده و آسیب پذیری امنیت اقتصادی کشور را مانع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه در سال های 56 و 57 صادرات غیر نفتی حدود نیم میلیارد دلار و معادل یک چهلم صادرات نفت ارزش داشت.

 

زیودار، بیان کرد: در برخی از سالهای اخیر صادرات غیر نفتی تا مرز 5 میلیارد دلار پیش رفت یعنی 10 برابر شدن نسبت به قبل از انقلاب، این رقم معادل یک سوم ارزش صادرات نفت بود که با یک چهلم قبل از انقلاب اگر مقایسه شود نشان  افزایش توان اقتصادی کشور است.

 

از لحاظ علمی نکات زیر قابل توجه است

 

زیودار، اذعان داشت: رشد کمی دانشجویان کشور یکی دیگر از شاخص های توسعه علمی در سالهای پس از انقلاب  می باشد.

 

وی بیان کرد: در حالیکه تعداد دانشجویان دانشگاه های کشور پیش از انقلاب از مرز 150 هزار نفر تجاوز نمی کرد، امروزه این قریب به 5 میلیون نفر را بالغ شده است و در خصوص رشد کیفی دانشگاه ها نیز باید یادآورشد در حالیکه در سال تحصیلی 58_59تعداد دانشجویان دوره های دکتری 452 نفربود این عدد در سال تحصیلی 90_91 به بیش از 14 هزار نفر بالغ شده است، به عبارت دیگر میزان رشد دانشجویان مقطع دکتری در این دوره 5/26 برابر شده است.

 

 زیودار، ادامه داد: پیشرفت کمی و کیفی شبکه های رادیویی و تلویزیون و تاثیر در راه اندازی شبکه های برون مرزی مانند شبکه های سحر، جام جم، صبا، العالم و....گسترش مراکز فرهنگی و هنری، گسترش تامین اجتماعی و انواع بیمه های حمایتی_ قدرت اول نظامی منطقه و دارای امن ترین آسمان منطقه جزء چهار کشور موفق در شبیه سازی حیوانی، رشد نرخ باسوادی به حدود 90 درصد، بین از 10 میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاه ها و حدود 5 میلیون نفر مشغول به تحصیل، از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

 

وی بیان کرد: دومین کشور برتر دنیا در تحقیقات مغز و نخاع و جزء 10 کشور دنیا از نظر پیوند اعضای بدن رشد شبکه برق، جزء 10 کشور برتر دنیا در علوم نانو تکنولوژی، جزء 20 کشور سازنده ناوشکن در دنیا ودارنده رکورد سریع ترین اژدر دنیا، جزء چهار کشور سازنده پهباد موشک انداز در دنیا، تنها کشور مستقلی که خود به تکنولوژی هسته ای دست یافت از دیگر  دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی  در اشاره به برخی آمار در قبل از انقلاب بیان کرد: قبل از کمتر از نیم درصد از مردم می توانستند به دانشگاه بروند، از 54هزار روستا فقط 2 هزار روستا برق داشتند.

 

زیودار، همچنین بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، ده ها هزار مستشار خارجی که چهل هزار نفر آنان که آمریکایی بودند و کارهای فنی و نظامی ایران را در دست داشتند.

 

وی ادامه داد: در دوران ستم شاهی تجهیزات صنعتی، با پرداخت هزینه های بسیار هنگفت از خارج خریداری می شد و برای استفاده از آنها نیز کارشناسان و مهندسان از همان کشور به ایران می آمدند.

 

زیودار، ادامه داد: قبل از انقلاب وضعیت بهداشت در شهر و روستاها اسفناک بود و ده ها هزار پزشک پاکستانی و هندی در ایران مشغول به کار بودند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، گفت: قبل از انقلاب اسلامی معادن مختلف و منابع نفت و گاز ما به دست غربی ها به یغما می رفت.

 

باید متذکر شد که این انقلاب که با خون پاک و مطهر هزاران شهید بدست آمده و در زمینه های مختلف علمی_ سیاسی_ اقتصادی و نظامی و...پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است و از این به بعد نیزاستمرار خواهد داشت.

 

از مسئولین اجرایی کشور انتظار می رود برای حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب، با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و نه با مدیریتی که برمبنای دیدگاه سکولاری باشد و البته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و نصب العین قرار دادن رهنمودهای معظم اله در حفظ و پیشبرد دستاوردهای ذکر شده تلاش وافر نمایند.

 

مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی در سال 92 که می فرمایند:

 

یک« می توانیم» را ملت گفته، نگذارید این «می توانیم» تبدیل به عکس آن شود.

 

گفتند ما می توانیم به قله های رفیع علمی برسیم، می توانیم مرجع علمی جهان شویم، می توانیم خودمان را از حقارت علمی نجات بدهیم، که امروز نجات دادند و دشمنان ما، مخالفین ما دارند اعتراف می کنند که ایران به دانش دست یافته، نه فقط در زمینه ی هسته ای، بلکه  در زمینه های دیگر هم همین را دارند اعتراف می کنند، این « می توانیم» را که در روح این جوانان ما دارد جولان می کند، نگذارید از بین برود؛ شما هم بگویید می توانیم و دنبال کنید این می توانیم را.

 

ما می توانیم تمدن نوین اسلامی را برپا کنیم و دنیایی بسازیم که سرشار باشد از معنویت وبا کمک معنویت و هدایت راه برود؛ این کارها را می توانیم انجام بدهیم که به توفیق الهی هم این کار را می کنیم.

پایان پیام/186

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به اسم آزادی به کام برهنگی!

  با نگاهی به سیر تاریخی ایران مشخص می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد تازه‌ای که با بهره‌‌گیری از آیات قرآن و احکام اسلامی به زن شد و مقام معظم رهبری نیز از آن به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد می‌کنند، «مسأله حجاب زنان» و به موازات آن، حضور فعال در عرصه‌های مختلف جامعه و حذف نگاه ابزاری به آنها، تبدیل به خاری در چشم دشمنان شده که بارها با استفاده از روش‌های مختلف مثل شخصی نشان دادن این موضوع و استفاده از تعابیر مختلفی چون حجاب اجباری، سعی در مقابله با آن با هدف ضربه به نظام جمهوری اسلامی و تحقق اغراض خود کرده‌اند. در گفت‌وگو با مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم. 

علت اهمیت حجاب در کشور چیست؟ 
مسأله ‌حجاب‌ یک تاریخچه عمیق و با سابقه به بلندای تمدن ایران در کشورمان دارد. حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی که ۱۰۰ سال پیش پوشش زن‌ها، به شکل اکنون نبود و به مرور با اجرای سیاست‌های منفعت‌طلبانه و هوس‌بازانه، تبدیل به وضع فعلی شد، بعد از انقلاب صنعتی، استفاده ابزاری و جنسی از زنان باعث تغییر و تحولاتی در پوشش زنان غرب شد و سپس تلاش کردند این سبک از پوشش زنان خود را‌ به زنان کشورهای‌ دیگر همچون کشورهای اسلامی تحمیل‌کنند. زمان رضاشاه تا حد زیادی این سیاست‌ها محقق شد اما بعد از انقلاب، با رویکرد و نگاه عمیق دینی و اسلامی امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری، الگوی جدیدی در مقابل فرهنگ غربی نسبت به زن شکل گرفت که در این نگاه، زن در عین حفظ لطافت و ظرافت زنانه خود و گرم نگهداشتن کانون خانواده و فرزندآوری، با رعایت حجاب و عفاف، هم پوشش و هم عفت رفتاری و کلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور داشته‌باشد.  بیش از نیمی از جامعه، را زنان تشکیل می‌دهند و شاهدیم زنان با داشتن پوشش اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی و ... ‌حضور دارند و در برخی‌ عرصه‌ها در حوزه زنان متخصص به خودکفایی رسیده‌ایم. 

چرا دشمنان از دیرباز به‌ویژه در سال‌های اخیر بر مسأله بی‌حجابی زنان تأکید دارند؟
زن فطرتا موجودی انسان‌ساز، تمدن‌ساز و منشأ عطوفت و برکات الهی است. زن می‌تواند ستون یک زندگی، خانواده و جامعه باشد. آنها در تربیت انسان‌های بزرگ و نابغه، نقش مستقیم دارند. بسیاری از افراد شایسته و برجسته تربیت‌یافته زنانی هستند که خود آراسته به خلقیات حسنه و پایبندی‌های اخلاقی بوده‌اند. این امر پذیرفته شده‌ای است که زن، مأموریت و مسئولیت تربیت انسان‌ها را به‌عهده داشته و سرشار از عاطفه، محبت، هدایتگری و تمدن‌سازی است اما فرهنگ ۱۰۰‌ساله غرب تلاش می‌کند این ودیعه الهی را از او بگیرد و او را به انسانی بی‌مسئولیت و غیرمقدس تبدیل سازد. نقش اصلی‌ قدرت نرم بسیار بالاست. مسلما وقتی زن با این خصوصیات در نظام خلقت در مسیر درست و پیشرفت یک جامعه باشد، سبب سعادت جامعه می‌شود. منشأ اثر بودن زن اگر باور و پذیرفته شود در هر سمت و سویی که برود، اثر خود را می‌گذارد و باعث سعادت یا شقاوت جامعه می‌شود. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرموده‌اند دشمنان از پیشرفت زنان ما عصبانی‌اند، زیرا زنان ما بعد از انقلاب با حفظ حجاب و نگهداشتن حریم خانواده و در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و حکمرانی، حضور فعال داشتند که این موضوع برای دشمنان، غیر‌قابل تحمل است. لذا می‌کوشند به زن ایرانی القا کنند که زن با حجاب فعلی، امکان تعالی و رشد ندارد و زمانی می‌تواند به اوج قله موفقیت و رضایت برسد که عریان‌تر باشد. دشمنان خوب می‌دانند اگر بخواهند کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت بازدارند، بهترین روش، انحراف زنان از مسیر درست الهی و فطری و تقدس‌زدا‌یی و هویت‌زدایی از زن مسلمان است.

دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
تکرار حضور مداوم و روزمره بی‌حجاب‌ها در جامعه و جنبه روانی این‌مساله که اگر هرروز دیده شود، عادی می‌شود، یکی از روش‌های دشمن برای تحقق عرفی‌سازی بی‌حجابی است. القای شبهات در بین جوانان و عدم پاسخگویی درست به آنها، زمینه را برای باورسازی دروغین فراهم می‌کند. یکی از مواردی که مطرح می‌کنند این است که چرا عدم پوشش و حجاب در کشورهای اسلامی عادی است اما در ایران نسبت به این موضوع سختگیری می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب؛ تغییر و تحولاتی در تدوین قانون اساسی بر پایه شرع و دین پایه‌ریزی کرد؛ لذا قوانینی که وضع می‌کند نیز بر پایه شرع است. این‌طور نیست که ما از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم بلکه کشورهای دیگر هستند که باید مواضع خود را نسبت به حرام‌های شرعی اصلاح کنند چرا که این کشور‌ها پوسته اسلامی دارند اما خلاف اسلام عمل می‌کنند. آنها شراب‌فروشی هم دارند، آیا ما باید از آنها پیروی کنیم؟ انقلاب اسلامی کاری کرد که احکام شرع و دین خدا را در جامعه اجرا سازد لذا آنچه کشورهای به ظاهر اسلامی انجام می‌دهند، عجیب و غریب است، نه رعایت مسائل شرعی و دینی در ایران! شعار زن، زندگی، آزادی در واقع شعار اصلی حکومت اسلامی است اما  بستگی به این دارد که آزادی را چگونه تعریف و تعبیر می‌کنیم. دشمنان ما آزادی را عریانی و برهنگی تعریف می‌کنند. متأسفانه در جریان اغتشاشات نیز به صورت جنگ ترکیبی و کاملا هدفمند و سازماندهی شده، در داخل و خارج از کشور دشمنی‌ را به حد اعلای خود نسبت به زن ایرانی که مظهر قداست، حیات‌بخشی و تمدن‌سازی است، نشان دادند. لذا این شعار آن‌طور که ادعا می‌کردند زن، زندگی آزادی نبود بلکه زن، زندگی، عریانی بود. دشمنان درحالی این شعار را می‌دادند که حالا شش ماه است در فلسطین زنان را از بین می‌برند! این وقایع نشان می‌دهد که این شعارهای توخالی و دروغ، وسیله‌ای برای فریب زنان کشور ما است. زنان ما باید مراقب باشند که سرباز پیاده‌نظام دشمن نباشند. اطاعت از قوانین کشور، لازم الاجراست. قطعا مردم نسبت به بی‌حرمتی به ‌شأن زن و عادی‌سازی بی‌حجابی در کشور، واکنش نشان خواهند داد. امیدواریم با اقداماتی که فراجا اکنون با طرح نور در پیش گرفته است، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند