Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گروه موسیقی «هزار آواز» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از حضور در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ و تولید دو آلبوم به خوانندگی وحید تاج در قالبی متفاوت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آزاد میرزاپور آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی با اشاره به تازه ترین فعالیت های گروه موسیقی «هزار آواز» بیان کرد: تا یک ماه دیگر به منظور شرکت در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ عازم کشور آلمان می شویم که در این فستیوال گروه موسیقی «داماهی» نیز در برنامه ها شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه ما برای حضور در این فستیوال در نظر گرفتیم اجرای یک کنسرت در حوزه موسیقی سنتی و اقوام ایران به ویژه اقوام کرد و لر است که در این اجراها وحید تاج به عنوان خواننده در کنار گروه حضور خواهد داشت.

میرزاپور در توضیح بیشتر جزییات این برنامه عنوان کرد: وحید تاج برای اولین بار است که علاوه بر اجرای قطعات فارسی قطعاتی در گویش های کردی، لری و دزفولی می خواند. همچنین بعد از کنسرت آلمان برای اجرای کنسرت در کردستان قبل از پایان سال و برگزاری برنامه در تهران برنامه ریزی کرده ایم که امیدوارم بتوانیم به زودی مجوز آنها را دریافت کنیم.

این هنرمند در معرفی گروه اجرایی کنسرت گفت: بهمن فریادرس نوازنده کمانچه، مهرزاد میرزاپور نوازنده عود، بابک پیمانی نوازنده سازهای کوبه ای، کامران کریمی نوازنده سنتور، وحید تاج خواننده بخش های سنتی، کردی، لری و دزفولی و بنده به عنوان نوازنده تار، آهنگساز و سرپرست گروه در کنسرت گروه «هزار آواز» در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: غیر از برگزاری این کنسرت ها، مشغول تولید و ضبط دو آلبوم هستیم که اولی در حوزه موسیقی سنتی ایرانی و دومی در حوزه موسیقی تلفیقی است که در هر دوی این آثار وحید تاج به عنوان خواننده حضور دارد. قبل از انتشار این دو آلبوم، قطعه ای به نام «نامه ها» نیز آماده شده که سازبندی غیرایرانی دارد و به زودی از طریق فضای مجازی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

میرازپور در توضیح آلبوم در حوزه سازهای ایرانی گفت: بنا داریم یک تا دو قطعه را نیز به صورت مجزا منتشر کنیم. در این آلبوم که اوایل سال بعد منتشر می شود تصانیفی با اشعار بزرگان ادبیات ایران از جمله سایه، منزوی و شفیعی کدکنی تولید شده که تلاش زیادی برای خلق یک فضای متفاوت در آن انجام گرفته و امیدوارم بتواند با استقبال مخاطبان روبه  رو شود.

این نوازنده تار که طی ماه های گذشته در کنسرت های همایون شجریان به آهنگسازی سهراب پورناظری عضو گروه اصلی نوازندگان بوده است، توضیح داد: ما قبل از انتشار این آلبوم قطعه «شب شدگان» را هم آماده کردیم که این اثر نیز به زودی در فضای مجازی پخش می شود. به طور کلی آنچه برای این دو آلبوم در نظر گرفته شده خلق فضایی جدید در عین متفاوت بودن است که فکر کنم تجربه بسیار جالبی برای اعضای گروه خواهد بود.

منبع:مهر

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون

یک درگذشت، کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران، گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون، جایگاه زبان فارسی در تاریخ عثمانی، مشخص شدن سهمیه ارز مسافران حج، معرفی داوران جشنواره کن و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با هیچ‌کس درباره خلیج فارس اختلاف نظر نداریم، گفت: خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و ان‌شاءالله به عنوان یک بخش جداناپذیر از تاریخ کشور ما خواهد درخشید.

کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران

باستان‌شناسان به همراه دانشجویان دانشگاه زابل در کاوش آموزشی تپه «پیرزال سیستان»، علاوه بر اشیاء ۴۳۰۰ ساله، بقایای معماری به قدمت حدودی ۴۵۰۰ سال را کشف کردند.

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!

گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش

سه سریال «رخنه»، «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» و «بدل» در ژانرهای امنیتی، اجتماعی و کمدی از شبکه‌های یک، دو و سه سیما روی آنتن می‌روند.

کسانی که می‌خواهند دعاهایشان زود مستجاب شود بخوانند

یک استاد حوزه علمیه درباره دعا و مستجاب شدنش تاکید کرد که پدر و مادر رکن مهمی در استجابت دعا هستند. حتی برای کسانی که پدر و مادر خود را از دست دادند نگران نباشند و به قبور آنها سر زده و از آنها بخواند برایشان دعا کنند.

درگذشت یک موسیقیدان قدیمی

نصرالله شیرین‌آبادی نوارنده پیشکسوت ویلن در ۸۰ سالگی درگذشت.

تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی بازار کدام‌اند؟

در چند ماه اخیر، آلبوم‌های موسیقی متعددی از جمله آلبوم موسیقی «قاوال مکتبی»، آلبوم موسیقی «دنیای من»، آلبوم موسیقی «نئوتنالیتی» و ... در ژانرهای پاپ، نواحی، ایرانی و ... منتشر شده‌اند.

«شد خزان گلشن آشنایی» یادگار کیست؟

«رهی» نامی است که امیری فیروزکوهی بر دیگر تخلص‌های معیری ترجیج داده و معیری هم از ۱۳۱۳ «رهی» را برای تخلصش شعری‌اش انتخاب کرده است.

جایگاه زبان فارسی در تاریخ عثمانی

یک متخصص تاریخ عثمانی با بیان اینکه زبان فارسی در پی‌ریزی و سیر تاریخی دولت عثمانی نیز زبانی مهم به شمار می‌رفته است از علاقه پادشاهان عثمانی به زبان فارسی می‌گوید.

داوران جشنواره کن معرفی شدند

فهرست داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد.

ساخت فیلم «عشق‌آباد» با محوریت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از آغاز فعالیت نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان خبر داد و گفت: در این جشنواره سعی شده با هدف استفاده از ابزار مؤثر فیلم در راستای توسعه معارف دینی، اخلاقی و انسانی به شناسایی و فعال‌سازی استعدادهای جوان نیز در استان‌های مختلف بپردازیم.

ناصر ممدوح در شب «جادوی شهرزاد» چه گفت؟

با حضور ناصر ممدوح دوبلور، مدیر دوبلاژ و بازیگر سینما و تلویزیون، آیین شب چراغ نمایش «جادوی شهرزاد» برگزار شد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!

روایت خلیج فارس از ایرانیان

پای «ایران» همیشه در میان است!

ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند