Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چارچوب قرارداد ۲.۱ میلیارد یورویی خط آهن گرمسار- اینچه‌برون برقی ‌سازی تمامی خطوط، بازسازی زیرساخت‌های راه‌آهن، مدرنیزه کردن سیستم‌های علائم و ارتباطات، تأمین لکوموتیوهای برقی و همچنین ارائه پشتیبانی فنی طی سال اول بهره‌برداری پیش بینی شده است. ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، شرکت روسی "آر زد دی اینترنشنال" در خصوص پروژه برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون توضیحاتی ارائه داد که در آن آمده است:

قرارداد برقی ‌سازی خط راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون در تاریخ 8 فروردین 1396 بین شرکت روسی "آر زد دی اینترنشنال" و شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مسکو به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون یک خطه و طول آن 495 کیلومتر است. مسیر این خط آهن از استان سمنان شروع، از استانهای تهران و مازندران می‌گذرد و در استان گلستان به اتمام می‌رسد.

بخش کوهستانی این راه آهن بطول 203 کیلومتر، شامل بیش از 90 تونل و تعداد زیادی دیوارهای نگهدارنده و پل‌هایی است که ابتدای قرن بیستم میلادی برای رفت و آمد لوکوموتیوهای بخاری ساخته شده است. همه این مسائل کار مهندسین روسی را دشوارتر می‌کند.

در چارچوب قرارداد 2.1 میلیارد یورویی خط راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون برقی ‌سازی تمامی خطوط، بازسازی زیرساخت‌های راه‌آهن، مدرنیزه کردن سیستم‌های علائم و ارتباطات، تأمین تجهیزات و لکوموتیوهای برقی و مصالح و همچنین ارائه پشتیبانی فنی طی سال اول بهره‌برداری پیش بینی شده است. اجرای کل مجموعه کارهای پیش بینی شده در این پروژه، باعث افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش قابل توجهی در سطح آلودگی هوا خواهد شد و همچنین منجر به افزایش ظرفیت حمل بار می‌‌شود.

در چارچوب این پروژه، به منظور مدیریت و بهره‌برداری از زیرساخت‌های مدرنیزه شده، دوره‌های آماده‌سازی پرسنل فنی و مهندسی، از جمله آموزش متخصصان ایرانی در موسسات تخصصی روسیه، صورت خواهد پذیرفت. اجرای این قرارداد صدها فرصت شغلی جدید برای ساکنین استانهای مذکور ایجاد خواهد کرد.

منابع مالی پروژه بصورت فاینانس از محل اعتبارات صادراتی دولت روسیه تامین می‌شود. تفاهم‌نامه واگذاری اعتبارات مربوطه از آذر ماه 1396 اجرایی شده است. بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه، اجرای این پروژه حدود 4 سال طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,90,95/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱

شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی