Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@06:58:34 GMT

اینفوگرافی/ حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۰۳۴۲

در اینفوگرافیک پیش رو نگاهی می‌اندازیم محبوب ترین شبکه های اجتماعی ایرانی در بین مردم ایران و ضریب نفوذ این پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و مقایسه آن با سایر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در دیگر کشور ها.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید

تیم پشتیبانی شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ درخواستی از کاربران برای ارسال اطلاعات نداشته است، اعلام کرد: همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری افراد و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تیم پشتیبانی شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ درخواستی از کاربران برای ارسال اطلاعات نداشته است، اعلام کرد: همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری افراد و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.

در این اطلاعیه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: به تازگی پیام‌هایی برای تعدادی از کاربران ارسال شده و درخواست می‌کنند که اطلاعات شخصی و خصوصی مربوط به حساب کاربری خودتان را ارسال کنید و حتی مدعی می‌شوند که در صورت عدم ارسال اطلاعات، حساب کاربری آنان در شاد، حذف می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تیم پشتیبانی شاد، واحد‌های فناوری ادارات آموزش و پرورش و واحد‌های مختلف ستادی و استانی و از مسئولین اجرایی و فنی شاد، هیچ درخواستی برای ارسال اطلاعات کاربری افراد نداشته و نخواهند داشت و همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.

شبکه شاد سکوی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بستر اینترنت است که در زمان همه گیری کرونا طراحی و راه اندازی شد و به مدت دو سال مرجع برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزشی مدارس کشور بود. دانش آموزان، والدین آن‌ها و کادر آموزشی مدارس کاربران شاد هستند که سبب شده تا برخی مجرمان اینترنتی و کلاهبرداران فضای مجازی از این بستر برای سوءاستفاده از اطلاعات اشخاص و سرقت از حساب‌های بانکی آنان بهره ببرند.

پیشتر سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر پیام‌رسانی اعم از داخلی یا خارجی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند، به هموطنان هشدار داده بود که فریب پیام‌های جعلی ارسالی از طریق شبکه‌های داخلی با عناوینی، چون ثبت نام در مدارس را نخورند، زیرا این مجرمان از هر روزنه‌ای مترصد فرصت هستند تا به حساب‌های بانکی شهروندان دسترسی پیدا کنند.

وی، شیوه رایج در این گونه کلاهبرداری‌های اینترنتی را دریافت شماره تلفن کاربر، ارسال کد تایید به شماره مورد نظر و دریافت آن از کاربر عنوان کرد و از مردم خواست که به هیچ عنوان به اینگونه پیام‌ها پاسخ ارسال نکنند و در صورت اعلام شماره تماس، کد تایید را در اختیار مجرمان سایبری قرار ندهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در پاسخ به اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی همچون شاد اغلب در اختیار کودکان و دانش آموزان قرار دارد و ممکن است که آنان از روی ناآگاهی قربانی این مجرمان سایبری شوند، توضیح داد: از این منظر باید گفت که اغلب تلفن همراه کودکان و نوجوانان فاقد اپلیکیشن‌های بانکی و اینترنت بانک است و به همین دلیل مجرمان نمی‌توانند از آنان کلاهبرداری کنند.

وی افزود: از آنجا که والدین دانش آموزان نیز کاربران شاد هستند، ممکن است چنین پیام‌هایی برای این گروه ارسال شود که باید مراقب باشند و فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند.

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • چگونه در شبکه های اجتماعی بحث کنیم؟
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • عروسی بازیگر مشهور ایرانی و همسر فرانسوی اش
  • ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان (اینفوگرافی)
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید