Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن و مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی روز شنبه 7 بهمن در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

مهدی قره‌شیخ لو رئیس دارالقرآن گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شدن بستر فعالیت‌های دینی فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم و تلاش در جهت نهادینه کردن آن در جامعه است که مستندات موجود و توفیقات حاصله در عرصه‌های مختلف قرآنی بیانگر کارنامه موفق این حوزه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه انقلاب که همه ساله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری آن را در سراسر کشور مدیریت می‌کند گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر است.

مسئول کمیته قرآن اظهار داشت: برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ستادی تحت عنوان ستاد اجرایی دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فعالیت دارد و کمیته‌های تخصصی سازمان ها و نهادها از ماه‌ها قبل با حضور در این ستاد برنامه‌ریزی برای برگزاری با شکوه این مراسم انجام دادند البته با توجه به اهمیت موضوع قرآن و موفقیت‌هایی که در این حوزه در سطح کشور به دست آمده است به منظور تبیین دستاوردهای قرآنی در ایام دهه فجر انقلاب پیشنهادی برای تاسیس و عضویت کمیته قران به ستاد ارائه شد و از سال 86 این کمیته در ستاد اجرایی فعالیت خود را با مسئولیت دارالقرآن آغاز کرد.

قره‌شیخ لو در خصوص ترکیب اعضای کمیته قرآن عنوان کرد: علاوه بر سازمان دارالقرآن معاونت ارتباطات و امور استان‌ها، مدیر امور ارتباطات، قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مدیر کل امور قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، رئیس مرکز امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیر قرآن عترت و نماز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش، پاسداران، نیروی انتظامی، مدیر قرآن و عترت سازمان بسیج، رئیس فعالیت‌های قرانی دانشگاه‌های کشور، مدیر شبکه قرآن و رادیو قرآن، مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی از اعضای کمیته قران هستند.

وی ادامه داد: به موازات فعالیت‌های کمیته قرآن مرکزی، کمیته‌های قرآنی استانی نیز با مسئولیت مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ها و عضویت دستگاه های استانی برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح استان و شهرستان برگزار خواهند کرد.

مسئول کمیته قران در خصوص برنامه‌های کمیته قرآنی تصریح کرد: روز سه‌شنبه دهم بهمن تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان های حضرت امام خواهند داشت همچنین 13 بهمن برگزار ده‌ها مراسم تجلیل و تکریم از فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور به ویژه دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرانی همزمان با روز انقلاب اسلامی، تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: تولید و ساخت سه ویژه برنامه آوایی شامل تولید شعر، آهنگ‌سازی، آهنگ گذاری و اجرا توسط گروه‌های جمع‌خوانی ضحی،‌ طوبی و محراب جهت اجرا در مراسم دوازدهم و بیست و دوی بهمن در حرم امام خمینی (ره) و میدان آزادی و حوزه هنری خواهیم داشت.

وی در خصوص محفل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت اظهار داشت: برگزاری هزاران محفل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت در سطح مساجد، سازمان و نهادها، مدارس موسسات قرآنی، نیروهای مسلح، همچنین برگزاری ده محفل قرآنی ویژه ده استان و ده محفل قرآنی در ده مسجد شهر تهران تدارک دیده‌ایم.

قره شیخ‌لو مسئول کمیته قرآن بیان کرد: صدها مسابقه جشنواره قرآنی در قالب مسابقات حفظ، قرائت مفاهیم به شکل حضوری اینترنتی و تلویزیونی توسط مدارس موسسات مراکز درمانی ، نیروهای مسلح،‌ مساجد، خانه‌های قرآن، ادارات و نهادها همچنین رسانه ملی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته قران با اشاره به توزیع قرآن کریم و پوستر با مضامین قرآنی عنوان کرد: 15 هزار جلد قرآن کریم به مناطق محروم ارسال خواهیم کرد همچنین 30 هزار پوستر با مضامین قرآن از امام (ره) و مقام معظم رهبری در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش‌های و نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان قرآنی درباره نقش تعلیم قرآن در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، نقش جامع قرانی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی، نقش مردم در تشکل‌ قران مردمی در پیشبرد قرآنی نظام توسط سازمان ها و نهادهای قرانی در سراسر کشور برگزار می‌کنیم.

قره‌شیخ لو مسئول کمیته قرآن در خصوص برنامه‌های دیگر این کمیته تشریح کرد: برگزاری هفته‌های قرآن با بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی، برگزاری طرح سراسری حفظ قرآن کریم و حفظ سوره مبارکه فجر، اعزام کاروان های قرآن شامل قاریان و حافظان قرآن کریم و گروه‌های تواشیح، آغاز طرح‌های آموزشی‌، افتتاح پروژه‌های قرآنی، برگزاری ویژه برنامه های قرآنی، رونمایی از کتاب پژوهشی یافته های پیمایش حیات قرآنی، تولید برنامه‌های قرآنی توسط رسانه‌ ملی از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر کمیته قرآن است.

وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری روز جمعه 13 بهمن به عنوان روز انقلاب اسلامی و تربیت قرآن و تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان مدیران کل ادارات تبلیغات اسلامی به عنوان سخنرانان قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور به بیان دستاوردهای قرآنی نظام می‌پردازند.

وی افزود: از امروز 7 بهمن فرآیند ثبت نام سیزدهمین مرحله آزمون‌های حفظ قرآن کریم در سراسر کشور آغاز شد همچنین از طریق سایت تلاوت از 7 بهمن تا 27 اسفند فرصت برای ثبت نام وجود دارد.

قره‌شیخ‌لو مدیر کمیته قران خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر در سراسر کشور با خانواده‌های شهدای قرآنی دیدار خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند