Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - براي برگزاري مراسم‌هاي عروسي نبايد چند 10 ميليون تومان هزينه کرد. گاهي مي‌شود با يک ابتکار، دختران و پسران جوان را با يک ميليون تومان راهي خانه بخت کرد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، در روز‌هايي که چشم و هم چشمي براي برگزاري هر چه باشکوه‌تر مراسم‌هاي عروسي بيداد مي‌کند، هستند کساني که با کمترين هزينه، راهي خانه بخت مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شنيدن جمله‌هايي مانند " برگزاري مراسم عروسي ارزان" و يا " خريد جهيزيه تنها با 2 ميليون و 500 هزار تومان" شايد در اين وضعيت اقتصادي خنده دار به نظر برسد، اما تحقق اين جمله‌ها با تلاش خيرين ممکن شده است.
در روز‌هايي که خريد يخچال سايد باي سايد و سرويس‌هاي چيني آن چناني روياي عده‌اي از نوعروسان است، عروس‌هايي هم هستند که زندگي شان را با 10 قلم کالاي اساسي آغاز مي‌کنند.
براي آن‌ها کيفيت زندگي شان مهم است نه کيفيتي که در زمان خريد وسايل زندگي، فروشندگان از آن ياد مي‌کنند.
براي اطلاع از چگونگي برگزاري مراسم‌هاي عروسي ارزان قيمت و تهيه جهيزيه‌هاي ارزان، گفت و گويي را با سعيد ياوريان، مديرعامل موسسه پيوند سبز جوانان داشته ايم.
وي در اين باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان مي‌گويد: در راستاي تسهيل و ترويج ازدواج، اقداماتي را داشته ايم و اميدوار هستيم با اين اقدامات، سن ازدواج که اکنون بالا رفته، تا حدودي کاهش يابد.
اين خير مي‌افزايد: بدون شک برگزاري مراسم‌هاي ازدواج ارزان قيمت ممکن بوده و تنها کافي است که خانواده‌ها از چشم و هم چشمي خودداري کنند.
ياوريان در خصوص چگونگي برگزاري مراسم‌هاي ازدواج ارزان قيمت براي جوانان کم برخوردار مي‌گويد: در حال حاضر مراسم‌هاي ازدواج را تنها با يک ميليون تومان برگزار مي‌کنيم. در موسسه ما افرادي که خود براي برگزاري مراسم هايشان با مشکل مواجه بوده اند، آموزش‌هايي را مي‌بينند و بعد از آن، خدمات مرتبط با عروسي را ارزان ارائه مي‌دهند.
وي مي‌افزايد: کلاس‌هايي را براي ارائه آموزش‌هايي از قبيل: آرايشگري، عکاسي، فيلم برداري، خياطي و ... براي متقاضيان برگزار مي‌کنيم و شرکت کنندگان در اين کلاس ها، براي کمک به افراد کم برخوردار متقاضي ازدواج، آموخته‌هاي خود را به طور ارزان ارائه مي‌کنند.
اين خير در خصوص مبلغ مورد نياز براي برگزاري يک مراسم ازدواج ساده مي‌گويد: ما يک مراسم ازدواج را با يک ميليون تومان برگزار مي‌کنيم. در اين مراسم، خدماتي از جمله تالار عروسي، کارت دعوت، آرايشگاه عروس، تزئين ماشين عروس، سفره عقد و خريد ميوه و شيريني براي 100 نفر به عروس و داماد ارائه مي‌شود.
ياوريان مي‌افزايد: اگر خانواده‌اي بخواهد که در مراسم عروسي شام نيز داده شود، هزينه اندکي به مبلغ يک ميليون تومان اوليه اضافه مي‌شود.
وي با اشاره به چگونگي ارائه جهيزيه به جوانان تنها با دريافت مبلغ 2 ميليون و 500 هزار تومان مي‌گويد: 10 قلم کالاي اساسي شامل يخچال، گاز، ماشين لباسشويي، سرويس چيني، سرويس قاشق و چنگال، فرش، اتو، پتو، سرويس قابلمه و ... تنها با دريافت مبلغ 2 ميليون و 500 هزار تومان به نو عروسان ارائه مي‌شود. البته اگر فردي توان پرداخت اين مبلغ را هم نداشته باشد، جهيزيه رايگان در اختيار وي قرار مي‌گيرد.
اين خير ادامه داد: با توليد کنندگان داخلي مذاکراتي را داشته ايم و آن‌ها پذيرفته اند که کالا‌هاي خود را با قيمت‌هاي ارزان‌تر در اختيار ما قرار دهند.
ياوريان در خصوص اجراي يک طرح براي برگزاري مراسم عقد رايگان براي جوانان مي‌گويد: جواناني که دچار مشکلات مالي هستند و مي‌خواهند تنها با برگزاري مراسم عقد، راهي خانه خود شوند مي‌توانند در طرح "حجله عشق امام رضا" شرکت کنند. در اين طرح، شرايط براي سفر جوانان به مشهد مقدس فراهم مي‌شود و آن‌ها مي‌توانند مراسم عقد خود را به صورت رايگان در مشهد برگزار کنند.
وي در پاسخ به اين پرسش که از ابتداي سال تاکنون چه تعداد جوان در طرح ازدواج آسان و دريافت جهيزيه شرکت کرده اند؟، مي‌گويد: از ابتداي سال تاکنون، 390 جهيزيه به دختران جوان ارائه کرده ايم که از اين تعداد 240 جهيزيه به صورت رايگان ارائه شده است.
اين خير مي‌افزايد: 120 مراسم عروسي را نيز برگزار کرده ايم که 45 مراسم به طور رايگان برگزار شده است.
ياوريان در خصوص چگونگي معرفي جوانان براي دريافت جهيزيه رايگان مي‌گويد: عده‌اي از افراد کم برخوردار که مي‌خواهند مراسم ازدواج رايگان داشته باشند و يا جهيزيه رايگان بگيرند، از طريق مساجد، همسايه‌ها و يا ساير خيرين به مجموعه ما معرفي شده و مي‌توانند براي برگزاري مراسم‌هاي خود از خدمات رايگان بهره‌مند شوند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در بازدید از  روستای قطرم بافق گفت: شش واحد مسکونی نیاز به مرمت و بازسازی دارند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته است. 

او افزود: از محل صندوق بیمه حوادث و مسئولیت‌های اجتماعی نیز پیگیر هستیم که برای جبران خسارت سیل، کمک کنند. 

.ی گفت: مجموعه دهیاری و بخشداری مرکزی بافق، برای رفع مشکلات باغداران اقدام خواهند کرد و تسهیلاتی هم جبرای خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود

ملک زاده ادامه داد:  زیرساخت‌های طراحی شده جوابگوی سیلاب نبوده است که مقرر شد به صورت اضطراری از ظرفیت ماشین آلات دستگاه‌ها استفاده شود تا وضعیت آرام شود،خوشبختانه قطعی برق و مشکلی در آب وجود ندارد، تنها در راه دسترسی مشکل وجود دارد که دستگاه‌های مربوطه در حال اقدام برای حل مشکل هستند.

نادریان زاده مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد نیز گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند، پرداخت می‌شود.

او گفت: در بررسی اولیه مشاهده شد که ۶ منزل مسکونی تخریب و ۳۵ دیگر نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است که نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

او افزود: اعتبار واحد‌ها از بنیاد مسکن استان تامین و به منظور ترمیم مسائل زیربنایی و راه دسترسی بعد از برگزاری جلسه در استان تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

نادریان زاده همچنین از پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بصورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند خبر داد و گفت: مالکین منازلی که بصورت کامل تخریب شده است از تسهیلات ۲۵۰ میلیونی قرض الحسنه و ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض می‌توانند بهره‌مند شوند.

پس از جاری شدن سیل در روستای قطرم بافق، مسئولان استان از جمله مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد و همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعخ و دیگر اعضای ستاد بحران، چندین مرتبه از این روستا بازدید کردند. 

همچنین در جلسات و نشست‌های متعدد برای رفع مشکلات روستا و روستاییان، گردهم آمدند تا هرچه زودتر اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی پل‌ها، زیرساخت‌ها و معابر انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت