Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا - استاد بزرگ شطرنج ايران با بيان اينکه اين رشته نماد انديشه ، فرهنگ و تفکر ايراني است گفت : شطرنج در ايران مظلوم واقع شده و مي طلبد دولتمردان حمايت بيشتري از اين رشته انجام دهند.

احسان قائم مقامي شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در شيراز افزود: شطرنج ايران بعد از چين و هند قطب سوم آسياست و در رده بندي جهاني نيز در ميان 188 کشور رتبه سي ام را دارد که اين امر بيانگر وجود استعدادهاي زياد است که نبايد فراموش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: ايران، روزگاري در شطرنج از کشورهايي نظير ازبکستان، ويتنام ، قزاقستان و فيليپين عقب بود اما هم اينک اين کشورها از ما عقب تر هستند و تلاش مي کنند به ما نزديک شوند و اميدوارم اين رشته بيشتر مورد حمايت قرار گيرد.
قائم مقامي با اشاره به اينکه روند رو به رشد شطرنج ايران طي سال هاي اخير چشم گير بوده است بيان کرد : فدراسيون تمام تلاش خود را کرده است و در صورتي که توسط بخش خصوصي بيشتر حمايت شود ، چند برابر درخشان تر خواهد شد و شاهد افتخارآفريني ايراني ها در سطح جهاني خواهيم بود.
استاد بزرگ شطرنج ايران ادامه داد : فدراسيون شطرنج تا آنجا که توان داشته هيچ چيز کم نگذاشته است و در تمام اعزام ها نيز نقش خود را بخوبي ايفا کرده اما بودجه اين رشته بسيار کم است و هزينه اعزام به پيکارهاي خارجي که براي هر رويداد حداقل 11 روز طول مي کشد ، بسيار زياد است.
وي گفت : انتظاردارم وزارت ورزش جوانان و شخص وزير به اين رشته نگاه جدي داشته باشد تا ورزشکاران از نظر مالي دغدغه نداشته باشند.
قائم مقامي اظهار کرد: براي پيشرفت اين رشته در حال توسعه نياز است از مربيان و مدرسان بسيار بزرگ خارجي استفاده کنيم و با انجام رقابت هاي بين المللي گامي بزرگ در توسعه برداريم.
وي افزود: هفده سال پيش که من نياز به يک مربي خصوصي داشتم اين امرمحقق نشد و هم اينک هم اينگونه است و خانواده هاي ورزشکاران از تيم ملي حمايت مي کنند و نبايد ارتباطمان را با کشورهاي قدرتمند اين رشته کمرنگ کنيم.
قائم مقامي در بخش ديگري از سخنانش به رده بندي ايران در سطح المپياد جهاني شطرنج اشاره کرد و افزود : زنان و مردان شطرنجباز ايراني در المپياد جهاني در بين 182 کشور رتبه نهم را دارند و براي ارتقا نياز است همانند بسياري از کشورها که به تکاپو افتادند و هزينه زيادي مي کنند ما هم نيزدر اين امر بيشتر هزينه کنيم.
وي درمورد ليگ شطرنج ايران هم گفت : ليگ ايران حدود 16 سال است که به طورمرتب و با حضور 12 تيم بدون وقفه دارد کار مي کند و همين امر سبب شده چهره هاي زيادي در شطرنج مطرح شوند و تيم سايپا ايران هم قهرمان شطرنج باشگاه هاي آسيا شده است که بيانگر رشد شطرنج است که بايد حمايت مالي شود.
قائم مقامي در مورد شطرنج استان فارس هم گفت : اين استان داراي استعداد هاي زيادي است و طي چند سال گذشته نمره قبولي گرفته است و به نظر من اين استان هيچ کمبودي ندارد و تها مشکلش مالي است.
وي عملکرد باشگاه شطرنج قائم مقامي شيراز را ستود و گفت : اين باشگاه در زمينه آموزش و کشف استعدادها با حضور مربيان خوب فارس توانسته به تعهدات باشگاه داري خود عمل کند و من هم هر کاري از دستم برآيد براي پيشرفت شطرنجبازان با استعداد اين استان دريغ نخواهم کرد.
قائم مقامي افزود : طي چند روزي که در شيراز بودم چند دوره آموزشي براي هنرجويان و خانواده شان برگزار کرديم که در اين زمينه با استقبال بسيار خوب مواجه شديم اگرچه شطرنجبازان فارس هم از کمبود بودجه رنج مي برند ضمن اينکه هيات شطرنج فارس هم با وجود تنگناهاي مالي عملکرد خوبي داشته است.
مصاحبه کننده: حميدرضا خليقي ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت