Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- وزير نفت با بيان اين که بدهي بابک زنجاني به حدود 3.5 ميليارد دلار رسيده است، گفت: شريکان بابک زنجاني که در خارج هستند در تماس با قوه قضاييه و دستگاه اطلاعاتي کشور اعلام کرده اند که حاضر هستند که بدهي وي را بدهند، اما تاکنون پولي پرداخت نشده است.

«بيژن زنگنه» امروز (شنبه) در حاشيه نشست مشترک با رئيس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره ادعاي جديد شريکان بابک زنجاني براي پرداخت بدهي وي، اظهار داشت: اين مساله را به قوه قضاييه و دستگاه اطلاعاتي کشور مطرح کرده اند که حاضر هستند که پول را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير نفت اضافه کرد: آنها مذاکراتي را نيز انجام داده اند اما تاکنون پولي پرداخت نشده است.
وي با بيان اين که ميزان بدهي بابک زنجاني با احتساب سود آن به حدود 3.5 ميليارد دلار رسيده است، ادامه داد: قوه قضاييه براي بخشي از اين بدهي، حکم داده است، و ما درخواستي را براي قطعي کردن بقيه اين بدهي ارايه کرده ايم.
وزير نفت گفت: دارايي هايي که از وي کشف و به وزارت نفت منتقل شده حدود 2 هزار ميليارد تومان بوده است.
به گزارش ايرنا، بدهکار بزرگ نفتي، بارها وعده پرداخت بدهي هنگفت خود را مطرح کرده اما اين وعده ها هيچگاه محقق نشده است.
بابک زنجاني بارها تحريم ها را براي طفره رفتن از پرداخت بدهي بهانه کرده بود اما با توجه به رفع تحريم ها، ديگر براي فرار از پرداخت بدهي خود بهانه اي ندارد.
خودداري اين متهم در پرداخت مطالبات سبب شده است، اموال وي به مزايده گذاشته تا بخشي از بدهي وي تسويه شود؛ هر چند گفته مي شود اموال وي فقط تا 600 ميليون يورو از بدهي وي را پوشش مي دهد.
در سال هاي گذشته، زنجاني و شرکايش، بارها باهدف ايجاد فرصت براي خود و وقت کشي اعلام کرده اند در بانک هاي داخلي و خارجي، مبالغ ارزي کلاني را در اختيار دارند و حاضرند بابت بدهي خود آن مبالغ را در اختيار وزارت نفت قرار دهند.
آنها، هر بار نيز با معرفي يک بانک خارجي به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزي، خواهان وصول مطالبات شرکت ملي نفت ايران از آن محل شده اند که البته پس از بررسي بانک مرکزي، واهي بودن ادعاي بابک زنجاني و خالي بودن حساب هاي معرفي شده آشکار شده است.
همچنين دي ماه پارسال يکي از شرکاي مهم وي به نام «ع.ز» در يکي از کشورهاي آمريکاي مرکزي بازداشت و به مقام هاي قضايي کشور تحويل شد.
اين متهم، پيشتر در مالزي شناسايي شد اما توانست به آمريکاي مرکزي متواري و مخفي شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام 2022**6075
خيرنگار: ميثم طاهري* انتشار دهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس یادگاری یک شهرک‌نشین اسرائیلی با موشک ایرانی!

یک شهروند اسرائیل با بدنه موشک ایرانی در کنار بحر المیت عکس یادگاری گرفت. این عکس در فضای مجازی وایرال شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

دیگر خبرها

  • محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند
  • بدهی‌های خارجی دردسرساز می‌شود / استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله (+عکس)
  • نیکی مظفری و بهنام شرفی در «مرگ با طعم نسکافه» همبازی شدند
  • از هم بازی شدن نیکی مظفری و بهنام شریفی تا خبر از اجرای« گمشده»
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟
  • عکس یادگاری یک شهرک‌نشین اسرائیلی با موشک ایرانی!
  • ماکرون: با شرکای خود برای کاهش تنش‌ها همکاری می‌کنیم
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل