Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان این که کمک به کاهش جمعیت کیفری به صورت ویژه در دستور کار شوراهای حل اختلاف گرگان و گنبد کاووس قرار گرفته است، گفت: آزادی 286 زندانی نتیجه ی تلاش چند ماهه اعضای شورای حل اختلاف و گذشت بزرگ شاکیان این پرونده ها است.

احمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه کمک به کاهش جمعیت کیفری به صورت ویژه در دستور کار شوراهای حل اختلاف گرگان و گنبد کاووس قرار دارد،  گفت: آزادی 286 زندانی نتیجه تلاش چند ماهه اعضای شورای حل اختلاف و  گذشت شاکیان این پرونده ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به آمار رسیدگی به پرونده های شوراهای حل اختلاف اضافه کرد: امسال 794 پرونده به صورت ویژه توسط اعضای این شوراها بررسی شد که از این تعداد 792 مورد که موضوع بیشتر آن ها دیون مالی است ، با سازش طرفین مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت 45 شعبه ویژه صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای استان گفت: نتیجه تلاش این شعب به ویژه شورای حل اختلاف زندان گرگان و گنبدکاووس ،آزادی 6 محکوم به قصاص با گذشت بزرگ اولیای دم بود .

جعفری تاکید کرد: حل و فصل مسالمت ‌آمیز پرونده‌ های این چنینی به دلیل حساسیت‌ هایی كه دارند از آسیب ‌های اجتماعی در آینده می كاهد.

گفتنی است، شورای حل اختلاف از سال 1381 و با هدف حل مسالمت‌آمیز دعاوی، ترویج فرهنگ صلح و سازش و كاستن از حجم پرونده‌های ورودی به محاكم قضایی، همزمان با سراسر كشور در گلستان نیز آغاز به كار كرد.

 انتهای پیام/



منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارخانه تولید بستنی و شکلات در استان گلستان روی دست زنانی می‌چرخد که تازه از زندان آزاد شده‌اند. اصلا شرط استخدام در این کارخانه آن است که چند صباحی را در بند نسوان گذرانده باشی و خلاصه یک جرمی در پرونده‌ات باشد. در این کارخانه استخدام می‌شوی تا از اینجا رانده و از آنجا مانده نباشی. تا سر و سامان بگیری. حقوق بگیر شوی و زندگی‌ات را رتق و فتق کنی.

مدیرکل زندان‌های گلستان در حاشیه بازدید از این کارخانه بستنی و شیرینی گفته که این نخستین کارخانه نیست که از میان زندانیان آزاد شده نیرو استخدام می‌کند، آخرینش هم نخواهد بود.

سرلک گفته بسیاری از واحدهای تولیدی با سازمان زندان‌ها همکاری دارند و نیروهایشان را از میان مددجویان استخدام می‌کنند. جالب آنکه به‌گفته مدیرکل زندان‌های استان گلستان این نیروها به‌دلیل سختی‌هایی که کشیده‌اند حتی تعهدکاری‌شان از نیروهای معمولی هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید لاغر شو، جایزه بگیر

اورژانس در دست زنان
مثل برخی از پایگاه‌های آتش‌نشانی که تمامی اعضایش دختران آتش‌نشان هستند، حالا مسئولان اورژانس عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا از بانوان برای ایجاد پایگاه اورژانس استفاده کنند. این در حالی است که تاکنون ۴ پایگاه اورژانس بانوان در کلانشهر تهران تأسیس شده، اما خبرخوب اینکه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان هم به تازگی افتتاح شده است.

البته این پایگاه با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار از فروردین‌ماه امسال فعالیت غیررسمی‌اش را آغاز کرده بود و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده بودند. این پایگاه نقش مهم و مؤثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.


کد خبر 848794 برچسب‌ها خبر مهم استخدام اورژانس زنان

دیگر خبرها

  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد