Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف نجفی (معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین جزییات افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷، اظهار داشت: با توجه به لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده و همچنین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، حقوق معلمانی که زیر ۵ میلیون تومان دریافتی دارند، ۱۰ تا ۱۸ درصد افزایش می‌یابد؛ با توجه به اینکه تمامی معلمان در وزارت آموزش و پرورش زیر ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، این قانون مشمول تمامی آنها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعلا مشخص نیست که این افزایش حقوق چه عددی بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است، گفت: این موضوع بستگی به تامین اعتبار آن دارد و افزایش حقوق‌ها براساس سوابق و دریافتی معلمان خواهد بود.

نجفی همچنین درباره حذف سنوات تحصیلی بازنشستگان معلمان و اعتراض دانشجو معلمان به آن گفت: فعلا چنین چیزی وجود ندارد؛ دولت در لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در یک بند به این موضوع اشاره کرده است که دوران تحصیل که به صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل توسط کارمندان طی شده یا می‌شود، جزو سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌شود؛ این موضوع صرفا مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه مربوط به تمامی کارکنانی است که سنوات تحصیلی دارند و یا آموزش می بینند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع هنوز در مجلس تصویب نشده و معلوم نیست که خروجی از مجلس چه خواهد بود، افزود: از سوی دیگر این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که پیرو آن، ما تغییرات لایحه مدیریت خدمات کشوری را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش براساس سیاست‌هایی که قبل و بعد از انقلاب وجود داشته، دوره‌های تربیت معلم جزو سنوات خدمتی محسوب می‌شده‌است؛ آموزش و پرورش و تربیت معلم امر حاکمیتی است؛ بنابراین ورود و خروج معلم از نظام جذب، نظام نگه‌داشت، نظام پرداخت، ارتقا و بازنشستگی براساس قانون تعیین خدمت آموزش و پرورش است.

نجفی در ادامه تصریح کرد: اخیرا با تشکیل دانشگاه فرهنگیان، بحث متعهدین خدمت براساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، لذا اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تاکید بر تعهد خدمت ۴ ساله دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش جزو مدافعان خدمت تعهد دبیری است، گفت: اگر در قانون مدیریت خدمات کشوری تغییراتی ایجاد شود، در پی آن اساسنامه دانشگاه نیز باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر یابد، اما نکته حائز اهمیت این است که تعهد دبیری موضوعی نیست که به این راحتی از کنارش رد شد؛ بنابرین باید منتظر شویم که مجلس چگونه در ارتباط با این لایحه برخورد می‌کند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیما خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: در تعطیلات نوروز امسال روزانه بیش از ۵ هزار چادر در بوستان‌های هرمزگان نصب شد.
وی گفت: گردشگران علاوه بر ۹ بوستان تعیین شده در ۱۱ بوستان دیگر شهر بندرعباس نیز اسکان یافتند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت:در ۱۶ پایگاه اسکان فرهنگیان نیز به گردشگران خدمت رسانی می‌شود.
مهدی فولادی افزود: فرهنگیان در تعطیلات نوروز در ۳۵۸ مدرسه و مرکز رفاهی اسکان داده می‌شوند.

بیشتربخوانید:ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به هرمزگان
وی گفت: تا کنون ۱۲۸ هزار و ۳۵۰ نفر روز در مدارس و مراکز رفاهی آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

دیگر خبرها

  • ۸۶۷ هزار نفر از اقامتگاه‌های ویژه فرهنگیان استفاده کردند
  • فارس رکورددار اسکان نوروزی فرهنگیان
  • اسماعیلی : حداقل امتیاز یک و یک دهم برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته خواهد شد/ آزمون داخلی برای جذب معلمان خرید خدمت برگزار خواهد شد+ فیلم
  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت