Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@03:25:14 GMT

خاورمیانه خشک‌ترین جای جهان است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۱۸۰۴

خاورمیانه خشک‌ترین جای جهان است

ساعت 24-نحسی سیزده بالاخره گریبان ما ایرانی‌ها را گرفت. هر چقدر هم که بخواهیم از خرافات به دور باشیم، وقتی خبری مبنی بر رتبه ۱۳ ایران در حوضه بحران کم‌آبی در خاورمیانه منتشر می‌شود، قبل از آن که حواس‌مان پی کلمه‌های بحران و آب و خاورمیانه برود، چشم‌مان میخ می‌شود روی عدد بخت برگشته ۱۳.

به گمانم هیچ ایرادی نداشته باشد که این بار شوم بودن ۱۳ را باور کنیم و نگران خشکسالی در کشورمان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی آقای امینی، مدیر کل کانه‌آرایی و فرآوری مواد معدنی سازمان زمین‌شناسی، اعلام کردند که در میان ۳۳ کشوری که تا سال ۲۰۴۰ در وضعیت شدید کم‌آبی در جهان هستند، ۱۴ کشور خاورمیانه‌ای دیده می‌شود به معنی آن است که بی‌آبی در حال طی کردن مسیری با شیبی نه چندان آرام به سوی خط قرمزی ست که رد کردن آن مثل هر خط قرمز دیگری بحران ساز خواهد بود؛ بحرانی که با گرمایش جهانی و رشد بالای جمعیت، فشار دسترسی به منابع را بیش از گذشته بالا می‌برد و این یعنی هیچ منبعی مهم‌تر از آب شیرین که فقط ۲.۵ درصد از حجم کل آب‌های زمین را تشکیل می‌دهد، نیست.

‌اصلاح نظام مدیریت آب، تغییر روش‌های انتقال آب و رفع فرسودگی شبکه‌های توزیع آب و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در زمینه  آب‌شیرین‌کن‌ها که در اکثر کشورهایی که به دریا راه دارند و دارای پتانسیل انرژی خورشیدی هستند در حال پیگیری است. همچنین ده‌ها راهکار دیگر در جهت حفظ منابع آبی کشور الزامی به نظر می‌رسد، اما هیچ چیز در کوتاه مدت به اندازه صرفه‌جویی انسان‌هایی که حیات‌شان وابسته به قطره قطره آب است نمی‌تواند اهمیت داشته باشد.
برای تبدیل نشدن بحران کم‌آبی به جنگ بر سر آب، هشدار کم آبی را باید جدی بگیریم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خانه موسیقی، نصرالله شیرین‌آبادی نوارنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع پیکر نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده ویولن و آهنگساز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

نصرالله شیرین‌آبادی فراهانی از معدود موزیسین‌های نابینای کشورمان محسوب می‌شد و با استعداد فوق‌العاده‌ای که داشته چنان نبوغی از خود بروز داده بود که در ۱۷ سالگی حسین تهرانی لقب «صبا کوچولو» را برای او انتخاب کرده بود.

مرحوم شیرین‌آبادی علاوه بر نوازندگی، در زمینه آهنگسازی، تدریس و اجرای موسیقی با بسیاری از هنرمندان نامدار موسیقی ایرانی همکاری داشته است.

گروه هنر خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی را به خانواده و جامعه موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • اشتغال اهمیت دارد
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد