Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان البرز گفت: آمار سرشماری زمستانه پرندگان حاکی از کاهش 18 درصدی فراوانی گونه‌ها به دلیل عدم آبگیری برخی از پهنه‌ها در این استان است.

به گزارش ایلنا از کرج، سید مهدی مصطفوی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه همه ساله در جهان سرشماری پرندگان مهاجر در فصل زمستان با تاکید بر تالاب‌ها و مناطق تجمع پرندگان آبی زمستان گذران انجام  می‌شود، اظهار داشت: برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی در استان البرز نیز از تاریخ 21 دی ماه در ۵ سایت واقع در آبگیر، سد، رودخانه و آب‌بند استان البرز و با همکاری کارشناسان متخصص انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتایج این گونه سرشماری‌ها به توصیف و تشریح تغیرات حاصله در تعداد و پراکنش جمعیت‌های پرندگان مهاجر آبی پرداخته و نهایتاَ به مدیریت زیست‌بوم کمک  می کند.

مصطفوی با تاکید بر اینکه علاوه بر برنامه سرشماری پرندگان، بررسی احتمال وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان و نظارت بر پهنه‌های آبی به جهت ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجرآبزی نیز در دستور کار سرشماران قرار گرفت تصریح کرد: تا این لحظه پایش‌های دقیق حاکی از عدم وجود نمونه مشکوک و یا لاشه در استان است.

 رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز با اشاره به اینکه در استان البرز 310  پرنده از 13 گونه پرنده شمارش شد گفت: آمار سرشماری زمستانه پرندگان در سال 96 حاکی ازکاهش 18 درصدی فراوانی گونه‌ها به دلیل عدم آبگیری برخی از پهنه‌ها داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد:تعداد گونه ها نیز کاهش چشمگیری داشت که این موضوع بخاطر کاهش شدید نزولات جوی و خشک شدن بعضی از تالاب‌ها مانند تالاب صالحیه بود .

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش قدس آنلاین، با وجود خبرهای مختلف مبنی بر عدم واریز سود سهام عدالت توسط شرکت‌های بورسی، این سود قبل از نوروز برای مردم واریز شد، حال سئوال اینجاست که نظارت‌ها بر این شرکت های بورسی چگونه است تا سود سهام عدالت به موقع واریز شود؟

ولی الله جعفری، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفت: ۳۶ شرکت بورسی و ۲ شرکت غیربورسی سود خود را باید واریز کنند تا واریز سود سهام عدالت به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: قبل از نوروز برخی از این شرکت‌ها برای تامین بودجه و سود حاصل از سهام عدالت با مشکلات مالی رو به رو بودند که با توجه به رفع بخشی از این مشکلات، قرار است خرداد ماه امسال بخش دیگری از سود سهام عدالت برای مردم واریز شود.

جعفری اضافه کرد: همکاران ما در اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار با ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستمر ارتباط دارند و پیرو سپرده گذاری شرکت‌ها مدام پیگیر هستند تا سود این شرکت ها برای اداره واریز شود. 

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مخابرات هم جزو شرکت هایی بود که با وجود بزرگ بودن شرکت مشکلات مالی داشت و نتوانست سود سهام خود را برای سهام عدالت قبل از نوروز واریز کند؟، گفت: مشکلات مالی به بزرگ و کوچک بودن شرکت‌ها ارتباطی ندارد، مخابرات هم ممکن است مشکلات خاصی داشته باشد، در واقع مشکل اصلی شرکت‌ها در ارتباطی است که با مشتریان خود دارند و مطالبات را نمی‌توانند دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • علی مطهری: در خانواده آیت الله مطهری، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها همه یک گونه فکر می‌کنند/ حکومت باید بر اجرای حجاب نظارت کند
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟