Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص گردنه اسدآباد به‌عنوان یکی از پرحادثه‌ترین گردنه‌های کشور، گفت: امتداد یافتن آزادراه همدان-تهران از مسیر داشبلاغ می‌تواند راهکار مناسبی برای رهایی از مسیر گردنه باشد که البته منبع مالی آن در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای سیدجمال؛ گردنه‌ها اصولاً در کوه‌ها ساخته می‌شوند و این خود نشانه‌ای بر عظمت آن‌هاست که با این عناصر عظیم طبیعت همنشین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردنه اسدآباد با قدمتی به‌اندازه تاریخ در کوه‌های این جلگه خودنمایی می‌کند.این گردنه به‌عنوان یکی از گردنه‌های مهم کشور همیشه محل مباحث فراوانی بوده است.

قضیه طولانی و اکنون فرسایشی اصلاح مسیر نیز تقریباً به ورطه فراموشی سپرده‌شده است و اکنون چیزی که باقی‌مانده، مواجه با اتفاقات این مسیر و بعضاً شنیدن خبرهای ناگوار از این راه است.

گردنه اسدآباد به‌عنوان یکـی از سرمایه‌های این جلگه اکنون به نقطه‌ای رسیده است که شاید باید فکری اساسی به حال آن کرد.

طبق شواهد تاریخی این گردنه محل وقوع اتفاقات بسیاری بوده است. از زمان ساخته‌شدن آن در قرن پنجم توسط سلسله خوارزمشاهیان تاکنون این اتفاقات شاد و ناراحت‌کننده در این مسیر در جریان بوده است.

در زمان جنگ جهانی اول آسفالت این مسیر همزمان می‌شود با لشکرکشی‌های ارتش‌های دول گوناگون برای حمل سلاح تا سال 1337 که جاده به شکل امروزی که ملاحظه می‌کنیم درمی‌آید. به عبارتی این جاده از سال 1337 تغییری بنیادین به خود ندیده است.

این گردنه فقط محل عبور نبوده است بلکه در برخی مواقع با متوقف کردن عبور مسافران اتفاقاتی بزرگ را رقم‌زده است.

زمانی که سلطان محمد خوارزمشاه با لشگر هزاران نفری خود در حال حمله به خلیفه‌ عباسی بوده، در این گردنه با سرما و کولاکی شدید روبرو می‌شود که ماحصل آن تلف شدن تعداد زیادی از لشکریانش بوده است.

در یک اتفاق مهم دیگر در این مسیر، پسر فرمانروا که از درباریان قاجار بوده است در این مسیر متوقف می‌شود تا رضاشاه بتواند تاج پادشاهی را بر روی سرش بگذارد.

همه‌ این اتفاقات را کنار بگذاریم اکنون باید به این نکته توجه کرد که سرنوشت این مسیر چه خواهد شد و چه زمانی بساط اتفاقات و حوادث ناگوار در این مسیر جمع خواهد شد؟

برای پاسخ به این سؤال چه کسی را بهتر از وکیل شهر در مجلس که در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما گفت: روند اصلاح این مسیر هم‌اکنون به‌کندی صورت می‌گیرد و خود ما هم نسبت به این موضوع معترضیم.

اکبر رنجبرزاده تصریح کرد: در زمان دولت هشتم صحبت‌هایی مبنی بر ایجاد تونل در این گردنه مطرح شد که پس‌ازاینکه در دور نهم به مجلس راه نیافتم انجام این پروژه منتفی شد.

وی اضافه کرد: اگر در همان زمان این پروژه پیگیری می‌شد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شد این تونل را احداث کرد که متأسفانه به علت کوتاهی مسئولین وقت این موضوع عملیاتی نشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اما برای حل این مشکل دست‌خالی هم نبود و با ارائه‌ یک‌راه حل میانبر ما را به حل این موضوع امیدوار کرد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌حل ما برای رهایی از این مسیر امتداد یافتن آزادراه همدان-تهران از مسیر داشبلاغ است که حتی منبع مالی این پروژه در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده است.

رنجبرزاده در ادامه عنوان کرد: با امتداد این مسیر شاهد عبور وسایل نقلیه‌ سنگین از آن خواهیم بود که به طبع آن کاهش حوادث را در پیش خواهد داشت.

وی بابیان اینکه نگرانی ما از این بود که امتداد این مسیر به شهرهای دیگر ختم شود، افزود: در شرایط کنونی این گزینه بهترین راه‌حل ممکن برای جلوگیری از حوادث گردنه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال فردا باید در دیداری حساس از هفته بیست و ششم به مصاف ذوب آهن برود. آتیلا حجازی سرپرست جدید آبی ها برای حضور در جلسه هماهنگی پیش از بازی، راهی ساختمان سازمان لیگ شده بود.

وی درخصوص حضورش در این جلسه گفت: امروز جلسه هماهنگی قبل از بازی استقلال - ذوب‌آهن بود. درخصوص دیدار فردا باید بگویم که تیم ما در شرایط آرمانی قرار دارد و فقط یک نکته باقی می‌ماند که خیلی دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم. دوست دارم هواداران فردا به‌عنوان بازوی توانمند، در استادیوم حضور یافته و کنارمان باشند. همانطور که آنها از ابتدای فصل در کنارمون بودند، به شدت به حضورشان نیازمندیم.

حجازی درباره بازی هفته پایانی استقلال برابر پیکان و اینکه آیا این دیدار با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: در این مورد صحبت خواهیم کرد و نباید پیش‌داوری کنیم. در حال صحبت کردن هستیم تا بهترین راهکار را انتخاب کنیم.

او در مورد اینکه وضعیت استقلال را در پنج هفته پایانی چگونه می بیند نیز پاسخ داد: شرایط حساسی است و تمام ارکان باشگاه، کادرفنی و بازیکنان به این موضوع واقف هستند. همه تلاش می کنند و امیدوارم که به نتیجه برسیم.

حجازی در پایان و درخصوص انتظارش از هواداران چیست، پاسخ داد: حمایت، حمایت و حمایت.

دیگر خبرها

  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ترافیک سنگین آزادراه چالوس- تهران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی