Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@13:13:02 GMT

ماجرای ازدواج جنجالی دختر رضاخان پهلوی +تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۲۶۱۴

ماجرای ازدواج جنجالی دختر رضاخان پهلوی +تصاویر

فاطمه پهلوی دختر سوم رضاخان برای ازدواج با پسر غیرمسلمان آمریکایی ماجرا‌ها و جنجالی زیادی به وجود آورد.

به گزارش شریان نیوز،فاطمه پهلوی فرزند دهم رضا خان از همسر دوم اوست. فرزندان رضا خان هر کدام به نوعی جنجال‌ساز بودند. از محمدرضا و اشرف فرزندان دوقلوی رضاخان تا شمس و حمید رضا و ... که هر یک سرنوشت عجیبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در میان شاهزادگان پهلوی شاید به یکی از دختران رضا خان به نام فاطمه پهلوی یا همان همدم‌السلطنه کمتر پرداخته شده باشد. 


فاطمه دختر عصمت‌الملوک همسر دوم رضاخان بود. اون نیز همچون سایر همخون‌هایش پرحاشیه و جنجال‌ساز بود. ماجرای ازدواج فاطمه در زمان خود تیتر اول اکثر روزنامه‌ها بود چرا که مراسم ازدواج او با خاکسپاری رضاخان مقارن شده بود. 

فاطمه پهلوی پس از رد کردن درخواست ازدواج نخست وزیر هژیر، با یک پسر ۲۷ ساله آمریکایی آشنا شد، ازدواج آن‌ها به دلیل مسائل مذهبی با مخالفت‌ها و موانع زیادی مواجه شد. هیلر غیرمسلمان بود و اجازه ازدواج با یک دختر مسلمان را نداشت و برای این کار باید مجوز وزارت خارجه را دریافت می‌کرد. بعد‌ها هیلر به خاطر عشق و علاقه‌ای که به فاطمه داشت مسلمان شد و به اسم علی تغییر نام داد. 

سخت‌تر از همه کسب رضایت دربار بود. قطعا ازدواج شاهدخت، اخبار مرگ رضاخان را پوشش می‌داد و رسانه‌ها بیشتر از خبر مرگ شاه ایران به ماجرای ازدواج دخترش در همان تاریخ می‌پرداختند که البته چنین نیز شد. 

دربار در سال ۱۳۳۲ اجازه ورود فاطمه و هیلر به ایران را صادر کرد. ورود این زوج به ایران آغاز اختلافات آن‌ها بود. زندگی فاطمه و علی هیلر پس از آمدن به ایران ۵ سال بیشتر دوام نیاورد و آن‌ها زود از هم جدا شدند. حاصل این ازدواج یک دختر و دو پسر بود. در خصوص اختلافاتی که میان این زوج درگرفت به نقل از عصمت‌الملوک دولتشاهی مادر فاطمه چنین گفته شده که هیلر به خاطر مصرف بالای مشروب تعادل و ثبات رفتاری نداشت و مدام همسرش را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد که در نهایت با فشار و اجبار دربار، فاطمه از او جدا شد. 

تصاویر زیر مربوط به این ازدواج نافرجام است.         منبع:باشگاه خبرنگاران برچسب هافاطمه پهلویرضاخانازدواجآمریکاییمسلماناختلافجنجال مطالب مرتبط سر بریدن خوک در مهدکودک جنجال آفرید! + فیلم
جنجال دستمزد نجومی محسن چاووشی
گاف مجری جنجالی درباره بهاره رهنما و همسر سابقش

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

به گزارش جماران؛ رضا نصری در کانال تلگرامی خود نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

 

دیگر خبرها

  • تصویری تازه از گلر جنجالی استقلال؛ تمرین مشترک با دختر در باشگاه
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • افشاگری جنجالی مهناز افشار از ازدواج‌ها و روابط قبل از ازدواجش با رامین + ویدئو
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو