Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «گنجینه ادبیات کودک و نوجوان ایران» با هدف بازخوانی آثار قدیمی ادبیات فارسی که برای کودکان خلق شده‌اند، به زودی و به همت انتشارات مدرسه روانه بازار نشر می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی انتشارات مدرسه، این موسسه در مجموعه‌ای حدود 20 جلدی، گزیده‌ای از آثار منتشر شده برای کودکان که عمدتا در دوره‌ قاجاریه برای نخستین بار به چاپ رسیده‌اند را با شیوه‌ای جدید بازنشر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مجموعه به دبیری «سید علی کاشفی خوانساری» کتاب‌هایی چون «احمد»، «مسائل الحیات»، «اخلاق مظفری»، «مثنوی الاطفال»، «سلیم جواهری»، «رساله‌ تربیت» و «خاله سوسکه» با مقدمه تحلیلی و شرح و توصیف کتاب‌ها که توسط نویسندگان و پژوهشگران تهیه و تنظیم می‌شود، منتشر خواهد شد.
از جمله نویسندگان همکار این مجموعه می‌توان به محمد جعفری قنواتی، مسعود کوهستانی‌نژاد، نرگس پدرام، حمیدرضا شاه‌آبادی، اسفندیار معتمدی، کوروش نوروزمرادی و پیوند فرهادی اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، پنج عنوان از کتاب‌های «گنجینه ادبیات کودک و نوجوان ایران» تا پایان امسال وارد بازار نشر می شود.
انتشارات مدرسه یکی از ناشران وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یکی از بزرگترین ناشران کتاب‌های آموزشی در کشور است.

* کتاب بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد
همزمان با برگزاری اجراهای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کتاب ویژه این جشنواره منتشر شد.
به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مقدمه‌ این کتاب به قلم رضا قمرزاده، دبیر جشنواره آمده است: «سرمان روی شانه‌ پدربزرگ و زانوی مادربزرگ. طعم زندگی در باور قصه‌هایمان را در ترس‌ها و شادی‌های ماه پیشانی، در صلابت کمان آرش،‌ در غم‌ها و شادی‌های سارای،‌ در رویاهای نخودی، در ساز دل عاشیق‌ها، در اشک شوق زائران مسیرالرضا تجربه کردیم. دست در دست تاریخ کهن‌سال زمین از کوه‌ها، دشت‌ها، دریاها گفتیم تا به پاس آیین قصه‌گویی در بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آییم.»
اسامی و زندگی‌نامه‌ شرکت کنندگان و داوران بخش‌های آزاد، فراگیر، نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، داستان رضوی و مقالات از دیگر بخش‌های این کتاب است که به دو زبان فارسی و انگلیسی در قطع خشتی و در 144 صفحه منتشر شده است.
بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی دوم تا پنجم بهمن ماه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
فراهنگ**1883**1055
دریافت: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان