Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی در شهرکرد با اشاره به بحران آب در چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گلخانه‌ای راهکاری مناسب برای مصرف کمتر آب و مقابله با بحران آب است. ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، رحمت‌الله پریچهر ظهر امروز در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مطالعات آمایش برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چهارمحال و بختیاری را یکی از مناطقی که بحران آب وحشتناکی دارد دانست و افزود: کشت گلخانه‌ای راهکاری خوب برای مصرف کمتر آب و مقابله با بحران آب برای تولید محصولات کشاورزی است ما نیز با اعتبارات خودمان سعی داریم این روند را در چهارمحال و بختیاری سرعت بخشیم.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی بیان کرد: اگر استان برای تشکیل مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان به ما کمک کند ما نیز دو یا سه برابر آن مقدار اعتبار کمک می‌کنیم تا پروژه‌ها شکل گیرند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

پریچهر با بیان اینکه ما شرکتی 100 درصد دولتی هستیم و دنبال سودآوری نیستیم، تصریح کرد: لازم است سایر دستگاه‌ها برای تخصیص آب، زمین و دیگر امکانات مورد نیاز با ما همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای بلداجی با 18.8 هکتار مشکل گاز دارد، خاطرنشان کرد: قرار شد این مجتمع را با وضع موجود به فراخوان گذاشته و در اختیار سرمایه‌گذارانی که استان معرفی می‌کند بگذاریم که افراد خودشان آن را ساماندهی و گازرسانی کنند اما بعد گفتند این امکان فراهم نیست.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ادامه داد: برای حل این مسئله دو راهکار وجود دارد اول اینکه سازمان برنامه و بودجه استان اعتباری را برای آن لحاظ کند که در اختیارشان قرار گیرد و یا اگر قرار است ما انجام دهیم چون نمی‌توانیم بصورت بلاعوض کمک کنیم افراد متقاضی تعهد دهند که هزینه این را در قالب اقساط پرداخت کنند.

پریچهر خاطرنشان کرد: فقط شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌تواند به صورت قطعی به افراد سند دهد و حتی جهادکشاورزی نیز به صورت اجاره بلندمدت واگذاری انجام می‌دهد، قوانین ما به این صورت است که 30 درصد پیش پرداخت وجه را می‌گیریم و بقیه آن را به صورت اقساط 6 ماهه به مدت 3 سال دریافت می‌کنیم.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم تسهیلات را از صندوق توسعه ملی یا قانون حمایت از اشتغال عشایری و روستایی تامین کنیم.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری می‌تواند برای توسعه خودش یک ردیف مستقل اعتباری برای این کار پیش‌بینی کند.

انتهای پیام/م

R41350/P1486/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد