Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@08:26:19 GMT

درمان های گیاهی خارش پوست سر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۳۳۶۴

درمان های گیاهی خارش پوست سر

رکنا: خارش پوست سر علل مختلفی دارد ولی درمان های طبیعی در خانه بهترین راهکار است.

اگر گاهى پوست سر در حالت سلامتى شروع به خارش نمود، عوامل آن گرمى هوا، عرق کردن پوست، کثیفى سر، وجود گرد و غبار در سر، ضعف، زکام، گریپ، تولید چربى بر پوست سر و جوش‌هاى پوستى روى سر مى‌باشد.

اگر گاهى پوست سر در حالت سلامتى شروع به خارش نمود، عوامل آن گرمى هوا، عرق کردن پوست، کثیفى سر، وجود گرد و غبار در سر، ضعف، زکام، گریپ، تولید چربى بر پوست سر و جوش‌هاى پوستى روى سر مى‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارش سر از گرماى هوا و یا عرق کردن: با تغییر مکان و شستشو با آب سرد مرتفع مى‌گردد.

خارش سر در اثر گرد و غبار یا کثیفى: با شستشو رفع مى‌گردد.

خارش سر در اثر ضعف: سورنجان، زردچوبه، مرمکى، مقل ازرق، سنامکى، هلیله سیاه، پوست هلیله زرد، خلال نارنج، مستکى رومى، هل رسمى، گل محمدى و انقوزه‌ى خشک از هرکدام 10 گرم، باهم مخلوط کنید و بسیار نرم بسایید. آن را با 50 گرم مویز کوبیده شده و کمى عسل مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. سپس آنها را به صورت گلوله‌هایى کوچک به اندازه‌ى یک عدد نخود بسازید و در ظرفى سربسته ریخته و در جایى خنک مانند یخچال نگهدارى کنید.

- هر روز صبح، ظهر و شب هربار 2 تا 3 عدد از آن را همراه با مقدارى آب هویج میل کنید.

- پنجاه گرم ورون خشک را در یک لیتر آب سرد به مدت 2 ساعت بخیسانید، سپس ده دقیقه جوشانده، بعد به مدت 10 دقیقه آن را دم کنید. آب آن را صاف و با عسل شیرین سازید و هر روز صبح، ظهر و شب هربار یک فنجان از آن را بنوشید.

- تخم بالنگو را هر روز بجوشانید و با آن شربت درست کنید و آب و دانه را باهم میل نمایید.

- هر روز صبح و شب هربار یک لیوان آب هویج بنوشید یا کته برنج را با پنیر و پرتقال حد اقل روزى یک‌بار بخورید.

- ضمنا مى‌توانید از خوراکى‌هاى زیر بیشتر استفاده نمایید.

- سیب درختى، گلابى، موز، انار، انگور، توت فرنگى، انجیر، پیاز، برگ چغندر، اسفناج، هویج، بادام، بلوط، جو، لوبیا، عدس، گندم بوداده.

خارش سر در اثر زکام و گریپ: اسطوخدوس هندى، مرزنجوش، بابونه شیرازى، بادرنجبویه، پرسیاوشان، گل نیلوفر، مغز ناخنک، تخم گشنیز، تخم کاسنى، ریشه کاسنى، مخلصه، پوست هلیله زرد، ریوند چینى، پوست خشخاش، سنامکى، گل محمدى، تاجریزى، رازیانه از هرکدام 10 گرم مخلوط و نیم‌کوب کنید. سپس به ده قسمت مساوى تقسیم کرده و هر شب یک قسمت از آن را در یک و نیم لیوان آب جوش بخیسانید و صبح در همان آب بجوشانید بعد آب آن را صاف و شیرین کرده قبل از صبحانه بنوشید و مجددا تفاله‌ى آن را در یک و نیم لیوان آب جوش خیسانده و شب آن را جوشانده، آب آن را شیرین و قبل از شام بنوشید. ضمنا هنگام جوشیدن حتما بخور آن را به سر و مغز بدهید.

خارش سر در اثر چرب بودن پوست سر: باید بدانیم که علت آن مصرف زیاد چربى‌ها به عنوان غذاى روزانه در نتیجه جمع شدن چربى در زیر پوست مى‌باشد.

گل ریواس، گل ختمى و کتیرا از هرکدام 30 گرم.

شنبلیله خشک، شاهتره و گل بنفشه از هرکدام 10 گرم. لیمو عمانى یا پوست لیموترش خشک شده از هر کدام 300 گرم همه را مخلوط کرده و با یک کیلوگرم سدر مخلوط کنید. یک روز در میان به حمام بروید و به مقدار لازم از دارو را با آب گرم به صورت خمیر درآورده (مى‌توانید مقدارى ماست نیز اضافه نمایید) و کمى بماند سپس با آن پوست سر را شستشو دهید. حدود 15 تا 30 دقیقه روى سر بماند بعد با آب بشویید.

یک روز در میان به حمام بروید و مقدارى سبوس برنج و مقدارى میوه کاج را باهم بجوشانید و آن را صاف کنید. بعد کمى نشادر را در آب صاف کرده حل کنید و سر را با آن خوب شستشو دهید. مدتى روى سر بماند بعد دوش بگیرید.

خارش سر از جوش‌هاى روى پوست سر: با استفاده از داروى ضد چربى و یا صابون و شامپوهاى مناسب سر را شستشو دهید و یا از داروى زیر استفاده کنید.

لیمو عمانى، مویز، آلوچه براقانى، آلوى بخارا، تخم گشنیز، عناب، زرشک، پوست خشخاش، تخم کاسنى و ریشه کاسنى از هرکدام 50 گرم، شاهتره 10 گرم، و گزنه 20 گرم و تمر هندى 100 گرم همه را پس از نیم‌کوب کردن (به‌طورى که هسته‌هاى آلو و آلوچه‌ها شکسته نشود) مخلوط کرده و به ده قسمت مساوى تقسیم کنید و هر شب یک قسمت از آن را در یک و نیم لیوان آب جوش ریخته و بخیسانید و صبح با همان آب بجوشانید. سپس آب آنکه به نصف رسید صاف و شیرین کرده، بنوشید.

گل پنیرک، گل نیلوفر، گل محمدى، سناى مکى، مخلصه، شاهتره، تخم خشخاش، تخم کاهو، تخم کاسنى، تخم خرفه، تخم گشنیز، بالنگو و ریوند چینى از هرکدام 20 گرم مخلوط و بسیار نرم بسایید. هر روز صبح، ظهر و شب یک قاشق شربت‌خورى از آن را در دهان ریخته و با کمى آب بخورید و یا همان مقدار را با یک فنجان آب سرد و شکر مخلوط کرده، میل نمایید.

ضمنا اگر دچار یبوست هستید سعى کنید به خوبى برطرف گردد. از خوردن تخم‌مرغ، انواع فلفل، ادویه‌ جات و چربى‌جات نیز پرهیز کرده و توصیه مى‌شود که حجامت کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی

این خوراک، یک غذای ساده و خوشمزه است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این ساندویچ از نان، ماکارونی پخته شده، سس و پنیر (اختیاری) تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو شود.

تاریخچه ساندویچ ماکارونی:

تاریخچه دقیق ساندویچ ماکارونی مشخص نیست، اما برخی معتقدند که ریشه آن به ایتالیا در قرن نوزدهم برمی‌گردد. در آن زمان، ماکارونی غذای رایجی در بین مردم فقیر بود و به عنوان راهی برای استفاده از نان‌های مانده استفاده می‌شد.

ساندویچ ماکارونی در طول جنگ جهانی اول در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در آن زمان، مواد اولیه مانند گوشت و مرغ کمیاب بود و ماکارونی به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و سیر کننده استفاده می‌شد.

امروزه، ساندویچ ماکارونی در سراسر جهان به عنوان یک غذای خانگی و خیابانی محبوب سرو می‌شود. تنوع زیادی در دستور پخت این ساندویچ وجود دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان مواد مختلفی را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی: مواد لازم برای ۴ نفر:

۴۰۰ گرم ماکارونی

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

۲ حبه سیر، رنده شده

۱ فنجان سس گوجه فرنگی

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱/۴ فنجان پنیر چدار رنده شده (اختیاری)

۴ عدد نان باگت

مراحل پخت:

ماکارونی را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید.

در حالی که ماکارونی در حال پخت است، روغن زیتون را در یک تابه روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

سیر را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا معطر شود.

سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کنید. مخلوط را به جوش برسانید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا سس غلیظ شود.

ماکارونی پخته شده را آبکش کنید و به سس اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

اگر از پنیر استفاده می‌کنید، آن را روی ماکارونی بریزید و هم بزنید تا ذوب شود.

مخلوط ماکارونی را به طور مساوی بین نان‌های باگت تقسیم کنید.

بلافاصله سرو کنید.

نکات:

می‌توانید از انواع مختلف ماکارونی برای تهیه این ساندویچ استفاده کنید. اسپاگتی، پنه و روتینی گزینه‌های رایجی هستند.

برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از سوسیس، گوشت چرخ کرده یا سبزیجات به سس اضافه کنید.

اگر ساندویچ را از قبل آماده می‌کنید، نان را تا زمانی که آماده سرو شدن است، تست نکنید تا از خمیر شدن آن جلوگیری کنید.

ساندویچ ماکارونی را می‌توانید با سالاد یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • کرم معجزه
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند