Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک استان سمنان با تاکید بر تسهیل صادرات کالاهای غیرنفتی گفت: به ازای هر 10 هزار دلار صادرات، یک فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تسهیل امر صادرات برای صادرکنندگان به تحقق سیاستهای اقتصادی مقاومتی و ایجاد اشتغال منجر خواهد شد گفت: در حال حاضر تشریفات گمرکی مربوط به امر صادرات کالا در استان در کمتر از ۲ ساعت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان افزود: به ازای هر ۱۰ هزار دلار کالای صادراتی یک فرصت شغلی ایجاد می شود، لذا باید تلاش کنیم صادرات کالاهای غیرنفتی در کشور افزایش یابد.

سعدالدین همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از قاچاق کالا در استان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق نیازمند هماهنگی تمام دستگاههای مرتبط است که خوشبختانه در حال حاضر این هماهنگی در استان سمنان بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۰ گفت: استان سمنان استان مقصد کالاهای قاچاق نیست و بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده در استان عبوری بوده اند.

مدیرکل گمرک استان عمده کالاهای قاچاق مکشوفه را لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه و لباس عنوان کرد و گفت: دلیل بالا بودن قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی بالا بودن نرخ تعرفه آن و نیز نظارت های جدی بهداشتی بر روی این لوازم است که سهل انگاری در آنها می تواند سلامت جامعه را تهدید کند.

سعدالدین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت احداث مناطق ویژه اقتصادی در استان نیز تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی مناطق ویژه اقتصادی استقرار ادارات گمرک است و در حال حاضر ساختمان اداری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار احداث شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با فنس محصور شده است و امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح این منطقه باشیم.

مدیرکل گمرک استان در پایان از پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان جدید اداری گمرک استان خبر داد و گفت: این ساختمان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم، بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌