Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در هشتمین روز حمله ارتش ترکیه به یگان‌های مدافع خلق کرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه، آنکارا  امروز –شنبه- اعلام کرد که واشنگتن اعلام کرده است که دیگر هیچ گونه حمایت تسلیحاتی از این نیروها نمی‌کند.

حمله ترکیه به منطقه عفرین در شمال سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد، جبهه جدیدی را در جنگ داخلی چندگانه سوریه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، واشنگتن با فراهم کردن سلاح، آموزش و حمایت هوایی از نیروهای کرد سوریه، آنکارا را خشمگین کرده بود. ترکیه نیروهای یگان مدافع خلق کرد را ادامه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که طی سه دهه گذشته حملات مرگباری را در جنوب شرقی ترکیه صورت داده‌اند.

ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای امرز –شنبه- اعلام کرد که «ابراهیم کالین» سخنگوی «رجب طیب اردوغان» و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته –جمعه- با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. در این مکالمه تلفنی مک مستر تایید کرد که آمریکا دیگر از گروه‌های کرد در شمال سوریه حمایت تسلیحاتی نمی‌کند.

ارتش ترکیه، شنبه هفته گذشته برای مقابله با آنچه که «تحرکات تروریست‌ها» در منطقه عفرین در شمال شرقی سوریه می‌خواند، در عملیاتی با عنوان «شاخه زیتون» اقدام به بمباران مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس