Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با تاکید بر ضرورت همکاری استانداری و شهرداری برای اداره پایتخت، افزود: اداره شهر تهران با 11 میلیون جمعیت در روز و 8 میلیون نفر در شب، کار بسیار مشکلی است که جز با همکاری و همدلی همه نهادها امکان پذیر نیست.
وی گفت: برای اداره بهتر شهر تهران باید از دستاوردهای علمی و تجارب دنیا استفاده کنیم تا تهران در تراز پایتخت ایران اسلامی قرار گرفته و الگوی سایر شهرهای ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقیمی اظهار کرد: مشکل آلودگی هوا، ساماندهی حمل و نقل و رفع مشکل حاشیه نشینی، بافت های فرسوده، ایجاد اشتغال، فضاهای ورزشی، توسعه مدارس و آموزش و پرورش، فضای سبز، تراکم جمعیت، اقتصاد شهری و به خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در ادوار گذشته برنامه های اول و دوم توسعه شهر را در شورای برنامه ریزی استان مطرح نکرده، گفت: شهرداری در این دوره مصمم است تا برنامه سوم توسعه شهر تهران را در شورای برنامه ریزی استان مطرح کرده و آن را با هماهنگی همه ادارات و نهادها اجرایی کند.
مقیمی با بیان اینکه همه باید به شهرداری تهران کمک کنیم تا برنامه ارائه شده منسجم و علمی، اجرایی شود، افزود: مدیران ادارات مرتبط تلاش کنند تا با حوصله، سعه صدر، دور اندیشی و آینده نگری این برنامه را بررسی و نظرات تکمیلی خود را ارائه کنند.
وی گفت: اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله کشور باید در این برنامه مدنظر قرار گیرد تا مشکلات به حداقل برسد.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اداراتی که اعتبارات تملیک دارایی خود را جذب نکرده اند، گفت: بیش از 90 درصد این اعتبارات تخصیص یافته، اما ادارات استان فقط 4 درصد جذب کرده اند.
وی خواستار پیگیری و در صورت نیاز مکاتبه مدیران ادارات برای رفع مشکلات و موانع در مسیر جذب این اعتبارات شد و خواستار تعیین تکلیف این امر تا پایان بهمن ماه سالجاری شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست توجه به حمل و نقل عمومی، حل معضل ترافیک و حاشیه نشینی را از مهمترین اهداف برنامه ریزی برای توسعه استان تهران ذکر کرد.
نعمت الله ترکی با بیان اینکه مسائل اجتماعی در تهران که اثرگذاری بین المللی دارد باید رفع شود، افزود: شهرداری در اقدامی شایسته اقدام به ارائه برنامه سوم توسعه تهران بزرگ به شورای برنامه ریزی استان کرده، در حالیکه در ادوار گذشته این برنامه با شورای برنامه ریزی طرح نمی شد.
نشست شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست مقیمی استاندار تهران و با حضور مدیران ادارات مرتبط با دستور کار بررسی فرایند تدوین برنامه 5 ساله سوم شهر تهران از سوی شهرداری تهران، سند آمایش استان تهران و میزان جذب اعتبارات تملیک دارایی استان تهران از سوی ادارات برگزار شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 6139**1625
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اعضا شورای اسلامی شهر سردشت و رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری این شهر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، ناصر عتباتی از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت و رئیس یکی از ادارت تابعه شهرداری سردشت به اتهام رشوه خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: وفق دستورات قضائی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایحان‌غربی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سو استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

کد خبر 748672

دیگر خبرها

  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»