Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته پایانی دی‌ماه منتشر کرد، نشان می‌دهد که تخم‌مرغ  نیم درصد نسبت به هفته ماقبل ارزان شد و شانه‌ای بین ۱۲ هزار و ۶۰۰ تا ۱۶ هزار تومان فروش رفت.

بررسی تغییرات قیمتی این کالا در دوره‌های قبل از این حکایت  دارد که نسبت به هفته پایانی آذرماه ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد کاهش قیمت داشته ولی نسبت به پایان دی ماه سال گذشته ۳۵.۸ درصد گران شده است.

بر اساس این گزارش تخم‌مرغ شانه‌ای حدود ۱۴ هزار تومان در سطح شهر فروش رفته در حالی که قیمت در میادین شهرداری تهران ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت شده است.

لبنیات در هفته پایانی دی‌ماه یک درصد نسبت به هفته ماقبل ارزان شد ولی در مقایسه با هفته پایانی آذرماه ۶.۴ درصد افزایش قیمت دارد. میوه‌ها گروهی هستند که بالاترین گرانی را در هفته مورد بررسی داشته و تا ۳.۲ درصد افزایش قیمت دارند. در مقابل سبزی‌های تازه ۱.۸ درصد ارزان شده‌اند.

گوشت مرغ ثبات قیمت داشت و هر کیلو حدود ۷۲۷۰ تومان در سطح شهر فروش رفت. گوشت قرمز که افزایش ۱.۳ درصدی داشته است، برای گوشت گوسفند تا ۴۷ هزار تومان و گوشت گاو و گوساله حدود ۴۱ هزار تومان عرضه شد.

در سایر گروه‌هاروغن نباتی تغییر قیمتی نداشته ولی قند و شکر تا ۰.۱ و چای تا ۰.۲ درصد گران شد. در گروه برنج نیز افزایش ۰.۱ درصدی و برای حبوبات کاهش ۰.۱ درصد ثبت شده است.

متوسط قیمت خرده فروشی کالاهای خوراکی در تهران(ریال)

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نزولی قیمت طلا و سکه

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار با افت ۵۰۴ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۸۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

براساس این گزارش، امروز نیم سکه نسبت به قیمت پایانی معاملات (۶ اردیبهشت) ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به نرخ آخرین معامله ۸۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پایداری هوای استان اردبیل