Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری دوره های مختلف مربیگری، ارتقای داوری طی سال های اخیر در شاهرود نوید آینده ای درخشان از بسکتبال این شهر را می دهد اما نبود اسپانسر و نداشتن سالن اختصاصی برای تمرین از بزرگترین مشکلات پیش روی ورزش بسکتبال در شاهرود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار مرحله دوم از رقابت های لیگ دسته دو بسکتبال باشگاه های کشور با حضور هشت تیم در دو گروه به میزبانی بندرعباس و شاهرود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان شاهرود در این دوره میزبان گروه ب مسابقات لیگ دسته دو بسکتبال باشگاه های کشور بود و چهار تیم نسل طلایی شاهرود، شهرداری آذرشهر، هیات بسکتبال زنجان و فسا در این مسابقات به صورت دوره ای با یکدیگر رقابت کردند.

برگزاری دوره های مختلف مربیگری، ارتقای داوری و میزبانی مسابقات مختلف این رشته ورزشی طی سال های اخیر در شاهرود نوید آینده ای درخشان از بسکتبال شاهرود را می دهد.

مجتبی پیشدادیان، علی اخیانی و حسن نشاطی سه داور شاهرودی بودند که همراه با سایر داروان قضاوت های گروه ب مسابقات را بر عهده داشتند.

خبرنگار نسل شاهوار در حاشیه برگزاری این مسابقات با مجتبی پیشدادیان یکی از داوران جوان و خوش آتیه شاهرودی و دبیر هیات بسکتبال شهرستان شاهرود به گفت و گو پرداخت که در ذیل آمده است:

میزبانی مسابقات برای مربیان و داوران یک کارگاه آموزشی است

مجتبی پیشدادیان داور درجه یک و دبیر هیات بسکتبال شهرستان شاهرود با اشاره به میزبانی شاهرود در رقابت های گروه ب لیگ دسته دو بسکتبال باشگاه های کشور گفت: میزبانی این مسابقات برای مربیان، ورزشکاران و داوران ما بسیار مفید و در واقع یک کلاس بازآموزی است.

وی اظهار کرد: این مسابقات خود یک کارگاه آموزشی است که مربیان و ورزشکاران با تکنیک ها و روش های بازی بیشتر آشنا می شوند و داوران هم با استیل، نحوه برخورد با بازیکنان و قوانین و مقررات در سطح ملی آشنایی بیشتر پیدا می کنند.

ارتقای سطح کیفی و کمی بسکتبال شاهرود در سال های اخیر

دبیر هیات بسکتبال شهرستان شاهرود در پاسخ به این سوال که سطح ورزشکاران بسکتبالیست شاهرود را چطور ارزیابی می کنید بیان کرد: سطح کیفی بازیکنان به نسبت سال های گذشته ارتقا یافته است و تیم های مینی بسکتبال و نونهالان در سطح بسیار خوبی قرار دارند و امیدواریم امسال مقام قهرمانی مسابقات استانی را کسب کرده و از تیم نوجوانان نیز انتظار قهرمانی و نایب قهرمانی را داریم.

پیشدادیان هم چنین سطح مربیان بسکتبال شهرستان شاهرود رو خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته دوره مربیگری درجه سه را در شاهرود برگزار کردیم و مربیان جدیدی بعد از گذراندن این دوره آموزشی در کنار مربیان با تجربه قدیم به عنوان کمک مربی شروع به فعالیت کردند تا بتوانند تجربیات لازم را کسب کنند.

نبود اسپانسر مشکل اصلی ورزش بسکتبال شاهرود

وی در ادامه صحبت های خود یکی از مشکلات ورزش بسکتبال در شهرستان شاهرود را عدم وجود حامیان مالی مطرح کرد و گفت: عدم وجود حامیان و مشکلات مالی یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی ورزش در شهرستان شاهرود است و یکی از مسائل ناکامی و شکست ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی است.

دبیر هیات بسکتبال شهرستان شاهرود یکی دیگر از مشکلات پیش روی این رشته ورزشی در شاهرود را نداشتن سالن اختصاصی یا خانه بسکتبال عنوان و اظهار کرد: تا چندی قبل سالن ورزشی تختی شاهرود سالنی بود که رشته های ورزشی بسکتبال و والیبال در آن تمرین می کردند اما از مرداد ماه امسال این سالن به بخش خصوصی واگذار شد و همین موضوع نقطه آغاز مشکلات بود.

بسکتبال شاهرود از داشتن سالن استاندارد محروم است

پیشدادیان با بیان اینکه بعد از واگذاری سالن تختی به بخش خصوصی ساعات تمرین ما به شدت کاهش یافت افزود: تا قبل از واگذاری سالن به بخش خصوصی و زمانی که سالن در اختیار هیات والیبال بود، هیات بسکتبال نیز 12 وقت برای تمرین داشت اما الان وقت های تمرین ما به 6 وقت کاهش یافته ضمن اینکه باید اجاره سالن را هم پرداخت کنیم در صورتی که تا قبل از آن این سالن به صورت رایگان در اختیار هیات بسکتبال قرار می گرفت.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته با 30 میلیون تومان کمک مالی یکی از خیّران و با هدف توسعه ورزش در شهرک های شاهرود سالن ورزشی دو شهرک بهارستان و شهرک شهید بهشتی حلقه بسکتبال نصب کردیم اما دریغ از اینکه یک وقت تمرین به هیات بسکتبال داده تا در آنجا تمرین بسکتبال انجام شود.

ضرورت ایجاد خانه بسکتبال در شاهرود

دبیر هیات بسکتبال شهرستان شاهرود تصریح کرد: متاسفانه سالن های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی هم به دنبال درآمدزایی است و با این همه هزینه ای که در این دو سالن ورزشی انجام دادیم حتی یک وقت تمرین به ما نداده و به ازای وقت تمرین باید اجاره سالن هم بپردازیم.

پیشدادیان عنوان کرد: اگر از قبل این موضوع برای ما مشخص شده بود به جای اینکه مبلغ 30 میلیون تومان را صرف تجهیز سالن های ورزشی کنیم که حتی یک وقت تمرین به ما نمی دهند صرف خود ورزش بسکتبال می کردیم.

وی با تاکید بر ایجاد خانه بسکتبال در شهرستان شاهرود بیان کرد: با ایجاد خانه بسکتبال در شاهرود تمرین تیم های بسکتبال در رده های مختلف سنی در یک سالن استاندارد برگزار می شود و دیگر دغدغه تهیه سالن برای تمرین تیم ها و برگزاری مسابقات نداشته و استفاده از ظرفیت های خانه بسکتبال برای هیات درآمد زایی نیز به دنبال خواهد داشت.

شاهرود میزبان مسابقات منطقه 9 بسکتبال دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور

این داور درجه یک بسکتبال کشور در خصوص مشکلات داوری ورزش بسکتبال در شاهرود اظهار کرد: برای حل این مشکل نیز امسال یک دوره کلاس داوری درجه سه بسکتبال در شاهرود برگزار شد و بعد از پایان دوره 6 داور دارای مدرک داوری درجه سه به جمع داوران بسکتبال اضافه شد.

پیشدادیان با اشاره به میزبانی شاهرود در مسابقات آتی نیز گفت: هفتم تا دوازدهم استفند ماه مسابقات منطقه 9 بسکتبال دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی و مسابقات بسکتبال سه در سه استانی در رده های مختلف سنی نیز به میزبانی شاهرود برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ارزش ریالی جرایم متخلفین معادل ۳۶ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال وصول شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند و از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

پزشکی فر اضافه کرد: به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات، گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده و تاکنون از بین ۲ هزار و ۶۴۶ بازدید در سطح استان ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

وی، نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری، صادر نکردن فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان را عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک برشمرد.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: گشت‌های مشترک نظارتی با همراهی دستگاه‌های حاضر تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه دارد و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم