Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:40:24 GMT

۲۸۰۰هکتار گلخانه در کشور احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۴۵۰۴

۲۸۰۰هکتار گلخانه در کشور احداث می‌شود

عضو هیأت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی ایران گفت: احداث دو هزار و 800 هکتار فضای گلخانه ای در کشور در دست اجراست.

جعفر علیپور بهزادی روز شنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به وجود 450 هزار هکتار فضای باز کشت محصولات صیفی در ایران، برنامه ریزی به منظور توسعه فضاهای گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی افزود: با احداث فضاهای کشت گلخانه ای مصرف آب 90 درصد کمتر و تولید محصول 10 برابر بیشتر می شود.

علیپور بهزادی تصریح کرد: در هر هکتار فضای گلخانه ای به راحتی می توان 600 تن محصول برداشت کرد.

وی یادآور شد: با احداث فضاهای گلخانه ای در هر هکتار 8 شغل مستقیم و 10 شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

عضو هیأت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی ایران اظهار کرد: این شرکت برای رونق سرمایه گذاری بخش کشاورزی و مجتمع های گلخانه ای به دنبال کسب سود و درآمدزایی نیست.

وی گفت: شرکت شهرک های کشاورزی ایران تامین 70 درصد هزینه های سرمایه گذاری این بخش در چهارمحال وبختیاری را برعهده دارد.

علیپور بهزادی تاکید کرد: 30 درصد بقیه هزینه ها در این خصوص از محل اعتبارات استانی در 6 قسط 6 ماهه به مدت 36 ماه تامین و هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه های کشوری چهارمحال و بختیاری در تولید بسیاری محصولات مانند ماهی قزل آلا افزود: شرکت شهرک های کشاورزی ایران می تواند شهرک تخصصی ماهی های سردآبی را در این استان راه اندازی کند.

عضو هیأت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی ایران تصریح کرد: هم اینک 50 نقطه در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری برای احداث دو هزار و 500 هکتار شهرک گلخانه ای شناسایی شده است.

وی یادآور شد: با بهره برداری از این گلخانه ها وضعیت بحران خشکسالی دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری مدیریت و وضعیت تولید محجصولات گلخانه ای و صیفی جات در این استان متحول می شود.

علیپور بهزادی اظهار کرد: به همین منظور اجرای شبکه آبیاری نوین در احداث و راه اندازی شرکت شهرک های کشاورزی اولویت دارد.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی ایران نیز گفت: در راه اندازی این شرکت ها به زنجیره تکمیل توجه شده است.

سید رحمت الله پریچهر تاکید کرد: مطالعات آمایش برای شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی افزود: فراهم کردن بسترها و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در شرکت شهرک های کشاورزی استان ها می تواند در جذب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی مؤثر باشد.

پریچهر تصریح کرد: کشت سالم تر، صرفه جویی در مصرف آب، بهبود مدیریت، دفع مطلوب تر آفات و افزایش بازدهی از مهمترین مزیت های توسعه شهرک های کشاورزی و راه اندازی گلخانه در نقاط مخلتف کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی شرکت های خدمات رسان استان موظفند زیرساخت های لازم برای احداث، راه اندازی و توسعه شهرک های کشاورزی این استان را تامین کنند.

سیامک سلیمانی دشتکی اظهار کرد: نبود زنجیره تولید در بخش های مختلف کشاورزی و تولیدی چهارمحال و بختیاری از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان این استان است.

وی یادآور شد: خشکسالی های دهه اخیر چهارمحال و بختیاری بر روند سرمایه گذاری های بخش های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی این استان و دیگر استان های وابسته به آب استان تاثیر منفی گذاشته است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: تسریع در روند پاسخ دهی به استعلامات و پرداخت به موقع تسهیلات وضعیت سرمایه گذاری در حوزه فعالیت شرکت شهرک های کشاورزی را افزایش می دهد.

چهارمحال و بختیاری هم اینک 28 شهرک کشاورزی دارد.

چهارمحال و بختیاری امسال با کاهش 77درصدی بارش ها وارد دهمین سال خشکسالی شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با حضور محمدعلی نیکبخت در گرمسار که در قالب سفر استانی دولت سیزدهم به استان سمنان صورت گرفت، واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر احداث شده است، به بهره برداری رسید.

با فعالیت هر دو خط تولید این کارخانه، هر سال ۴۰ هزار تن از خوراک مورد نیاز دام های عشایر منطقه تامین می شود.

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی در جمع خبرنگاران گفت: در این مجموعه، انواع نهاده‌ها تبدیل به کنسانتره و محصول نهایی مورد استفاده دام‌ها می‌شود و همه مراحل و جزئیات لازم از قبیل نظارت‌های بهداشتی، تعیین جیره غذایی و یا کنترل فنی برای بهینه سازی روند تولید اجرا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اتمام عملیات احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گندم در گرمسار حداکثر تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: سازهاصلی از لحاظ ساختاری ۱۰۰ درصد کامل شده و جزئیات باقیمانده مانند تاسیسات برق در سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

در دومین سفر آیت الله رئیسی و وزرای دولت سیزدهم به استان سمنان چندین طرح عمرانی دیگر نیز افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • شهرک دامپروری در غرب شهرکرد احداث می‌شود
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور