Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوار نویسی و استفاده نابجا از در و دیوار منازل مسکونی،ادارات، مدارس، مغازه ها و اماکن ورزشی برای درج آگهی ها، تبلیغات، تصاویر ناهنجار و جملات غیر متعارف در برخی از کوچه و خیابان های کهگیلویه افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  چهارفصل؛ آنچه این روزها به شدت قامت شهر فرهنگی کهگیلویه را دچار آسیب کرده، دیوارنویسی های متعددی است که بر کالبد این شهر نقش می بندد و در کنار آن تبلیغات دیواری که در هر مکانی نصب شده و چهره منازل و دیوارهای شهر را به شدت دستخوش تغییرات ناخوشایند قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوار نویسی و استفاده نابجا از در و دیوار منازل مسکونی،ادارات، مدارس، مغازه ها و اماکن ورزشی برای درج آگهی ها، تبلیغات، تصاویر ناهنجار و جملات غیر متعارف در برخی از کوچه و خیابان های کهگیلویه افزایش یافته است.

استفاده از اسپری برای نوشتن جملات تبلیغاتی و درج شماره تلفن شرکت ها، مغازه ها و آژانس ها در کنار جملاتی که گاهاً از لحاظ اخلاقی مناسب نیستند امروزه به امری طبیعی تبدیل شده است و هر کسی که بخواهد خبر تاسیس دکان، راه اندازی شغل جدید یا درد دلش  را به سمع و نظر مردم برساند اسپری برداشته و تمام در و دیوارهای شهر را می نویسد که این مساله شکل و شمایل شهر را به کلی زشت و ناپسند کرده است.

اصولاً دیوار نویسی یا نقاشی کردن دیوارها برای درج جملات ارزشی و تصاویر زیبا به شکلی که سیمای مکان را به صورتی درست و صحیح زینت بخشد در همه شهرهای کشور رایج است ولی استفاده از دیوارها برای درج جملات عاشقانه و غیر اخلاقی و تبلیغات های بی موردی که با اسپری نوشته شده اصلاً صحیح نیست و بایستی با آن مقابله کرد.


هدف از بیان این مطالب این است که اکنون که دیوارهای کهگیلویه به تسخیر نوشته های رنگارنگ تبلیغاتی در آمده و هیچ هزینه و مجوزی نیز به خاطر این نقش بندی ها متوجه صاحبان کالا و خدمات نیست، هیچ عزمی نیز برای اصلاح این روند از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود ندارد.

طبق ماده 92 و 55 قانون شهرداریها، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است مگر در محل هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات تعیین می کند و در این محل ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است و فردی که اقدام به نوشتن روی دیوارهای شهر کند، متخلف شناخته شده و محکوم به پرداخت جریمه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام و اس‌ام‌اس تبریک پیشاپیش عید ۱۴۰۳ را با این جملات و شعرها برای عزیزانتان بفرستید

تبریک پیشاپیش عید نوروز ۱۴۰۳ می‌تواند یک هدیه زودهنگامِ زیبا، به همه عزیزان و اطرافیانتان باشد. در این مطلب زیباترین پیام‌هایی تبریک پیشاپیش عید را برایتان گرد آورده‌ایم. امیدواریم با استفاده از آن‌ها نوروز را کنار عزیزان زیباتر بگذرانید.

با زی‌سان همراه باشید.

تبریک پیشاپیش عید نوروز ۱۴۰۳

باز کن پنجره را که بهاران آمد / که شکفته گل سرخ، به گلستان آمد. نوروز باستانی پیشاپیش برش ما مبارک

***
روز سال نو اولین صفحه یک کتاب خالی است؛ یک داستان خارق‌العاده بنویس!

***
هرسال بهار از راه می‌رسد تا به ما یادآوری کند که سردی‌ها و تیرگی‌ها بالاخره تمام می‌شوند، لبخند و نسیم روز‌های نو از راه می‌رسد. بیایید از نوروز بیاموزیم و همیشه در زندگی‌مان منتظر بهار باشیم. نوروز باستانی پیشاپیش بر شما مبارک باد.

***
نوروز لباس نو و ظاهر نو نیست، نوروز افکار نو و در پی آن انسانی نو است. به امید «نو شدن». پیشاپیش عید نوروز مبارک.

***
نوروز به پا خاسته است و سور و شور برپا شده است. بشارت باد بر شما که خرمترین روز سال به استقبال‌تان می‌آید. شادی و سعادت جهان آن شما که از هر دو جهان خوشدلی شما را خواهانم. بختتان پیروز و نوروزتان مبارک.

***
سال نو مبارک! ما می‌دانیم که سال گذشته پر از چالش بوده است و دعا می‌کنیم که سال آینده روز‌های روشن‌تری را به همراه داشته باشد.

***
تنها خداست که می‌داند بهترین در زندگی چگونه معنا می‌شود؛ در سال نو آن بهترین را برایتان آرزو می‌کنم. نوروز بر شما و خانواده‌تان پیشاپیش مبارک

***
یک شاخه رز سفید تقدیم تو باد/ رقصیدن شاخ بید تقدیم تو باد / تنها دل ساده‌ای‌ست دارایی ما/ آن هم شب عید تقدیم تو باد...

***
نوروز به پا خاسته است و سور و شور برپا شده است. بشارت باد بر شما که خرمترین روز سال به استقبال‌تان می‌آید. شادی و سعادت جهان آن شما که از هر دو جهان خوشدلی شما را خواهانم. بختتان پیروز و نوروزتان مبارک باد.

***

پیام تبریک نوروز ۱۴۰۳ با شعر بزرگترین شاعران

***
باشد که امسال سال صلح باشد.
باشد که امسال سلامتی و شادی و سال نوی شگفت انگیزی در پیش داشته باشید.

عید نوروز 1403 پیشاپیش بر شما مبارک باد

***
آینده متعلق به کسانی است که به زیبایی رویا‌های خود ایمان دارند. عید نوروز مبارک

***
کلمات سال گذشته متعلق به زبان پارسال است و کلمات سال آینده منتظر صدای دیگری است. عید نوروز مبارک!

***
فقط چند روز تا رسیدن سال جدید مانده. از همین لحظه T از چیز‌هایی که داری لذت ببر! شاد باش و سبزی، لبخند و زندگی را هدیه دیگران کن. پیشاپیش نوروز مبارک.

***
عمری با حسرت و ان، ده زیستن نه برای خود فایده‌ای دارد و نه برای دیگران. باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم. لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید... روزهایت رنگارنگ، نوروزت مبارک.

***
بنگر به رستاخیز طبیعت که چه زیباست. ما انسان‌ها هر سال رستاخیزی دیگر را تجربه می‌کنیم و چه زیباست یادآوری طبیعت به ما، که بعد از هر مرگی، حیاتی جاری است. نوروز باستانی بر شما مبارک باد.

***
سلامتی، سعادت، سیادت، سَروَری، سُرور، سبزی، سرزندگی... هفت‌سین سفره زندگیتان باشد..
نوروز پیشاپیش مبارک

***
نوروز یعنی؛ هیچ زمستانی ماندنی نیست ... سال نو زندگی نو احساس نو... و بهاری شدنت پیشاپیش مبارک.

***
برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد. سال نو مبارک

***
با خوبی‌ها و بدی‌ها، هرآنچه که بود، برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد، برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد...

***

ده‌ها پیام تبریک عید نوروز زیبا و متفاوت برای عزیزانتان

***
اگر چه یادمان می‌رود که عشق تنها دلیل زندگی است، اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می‌آورد. پس نوروزت مبارک که سالت را سرشار از عشق کند.

***
نوروز پیام‌آور مهر است، که مرا وامی دارد تنها به خاطر تو دوست‌داشتن را یاد بگیرم...

***
فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید جم، بر همه ایرانیان پاک‌پندار، راست‌گفتار و نیک‌کردار خجسته باد.

***
آری بهار بالاخره می‌آید و بالاخره زندگی رنگ خورشید و طبیعت می‌گیرد. به پاس بهار هم که شده باید زمستان را پشت سر بگذاریم.

***‌

ای نو بهار خندان از لامکان رسیدی/ چیزی به یار مانی از یار ما چه دیدی؟
خندان و تازه‌رویی سرسبز و مشک‌بویی/ همرنگ یار مایی یا رنگ از او خریدی؟
سال نو مبارک

***
سال نو بهترین فرصت برای گرامی‌داشت تمام چیز‌های خوبی است که در زندگی داریم. بیا خوبی‌هایمان را گرامی بداریم و بدی‌ها را همان‌جا که بود بگذاریم و بگذریم... سال نو بر تو مبارک.

عکس تبریک نوروز ۱۴۰۳ {$sepehr_album_86} tags # عید نوروز ، پیام تبریک ، سال 1403 سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • عکس | تصویر محسن افشانی و همسرش در مراسم دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور
  • پیام و اس‌ام‌اس تبریک پیشاپیش عید ۱۴۰۳ را با این جملات و شعرها برای عزیزانتان بفرستید
  • پدر خوش‌نویسی لرستان درگذشت
  • شهردار دهدشت معارفه شد/ پایان بلاتکلیفی معضلات شهری شهر دهدشت
  • بارش‌های شدید پایان سال در شش منطقه کهگیلویه و بویراحمد
  • نصیریانش را بیشتر کنید، افشانی‌اش را کم
  • پوشش و تیپ محسن افشانی و همسرش در دیدار با رئیسی
  • مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۲ کدام است؟
  • بالاترین تصادفات در این ۳ استان اتفاق می افتند
  • «نیمه دیگر زندگی» و «شریف جان شریف جان» به بازار آمدند