Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه کانکس و وسایل گرمایشی حتما باید در اختیار خانواده های زلزله زده ای که دارای نوزاد هستند قرار گیرد، گفت: اگر موردی ببینم که حاکی از کوتاهی مسئولان باشد حتما برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: در جریان اسکان موقت، سه هزار و 700 خانوار به جای کانکس وجه اجاره بها را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه برخی از این افراد که وجه اجاره بها دریافت کرده اند تصاویر خود را زیر چادر منتشر و اعلام می کنند که هنوز کانکس تحویل نگرفته ایم.
بازوند در عین حال حساب مردم اصیل و نجیب مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه را از این افراد جدا دانست.
استاندار کرمانشاه همچنین با انتقاد از برخی افراد که سعی در دلسرد کردن مردم دارند، گفت: به تازگی نیز کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که یک نفر از زلزله زدگان سرپل ذهاب مدعی دریافت رب گوجه فرنگی تاریخ مصرف گذشته از سوی هلال احمر شده است.
وی تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که در بسته های غذایی توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر اصلا رب گوجه فرنگی نبوده است.
بازوند در ادامه و با تاکید بر اینکه همه ما در مورد جان و سلامت مردم مناطق زلزله زده مسئول هستیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی به دوردست ترین روستاهای زلزله زده و بخصوص آن دسته از روستاها که خانه بهداشت آنها ویران شده است باید گشت پزشکی اعزام کند.
استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه برای امداد رسانی به زلزله زدگان باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده کنیم، روند توزیع اقلام و سبدهای غذایی در مناطق زلزله‌ زده را مطلوب ارزیابی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نیاز مردم مناطق زلزله زده به سرویس های بهداشتی اشاره و اظهار کرد: تا 15 روز آینده 200 چشمه سرویس بهداشتی دیگر در شهر سرپل ذهاب احداث می شود.
بازوند در پایان از توزیع تعداد زیادی چادر به ارزش 830 میلیارد ریال در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تنها یک سوم از چادرهای ارسالی نصب شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد