Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عضو انجمن اقتصادانان ایران گفت:بنام مردم و بخش خصوصی به کام دولت، باید از نحوه مدیریت اقتصاد ایران کتاب‌ها نوشت و در آمریکا ، انگلستان تدریس شود.

دکتر هوشنگ ایمانی عضو انجمن اقتصادانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: آیا کشورى که همه ظرفیت‌هاى تولیدی آن اعم از بخش کشاورزی، معدن و صنعت در اختیار حکومت است چگونه می‌توان انتظار داشت که بخش خصوصی رونق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی دخالت دولت‌ها در تمام بخش‌های اقتصادی را به ضرر کشور دانست و گفت: قانونی در جهت حمایت از بخش خصوصی به عنوان اصل ۴۴ در مجلس تصویب شد، که نتیجه آن واگذاری بخش خصوصی به دولتی‌ها شد و عاید خصولتی‌ها گردید.

این کارشناس در رابطه با اظهار نظر برخی کارشناس در خصوص اقتصاد لیبرال عنوان کرد: تجارت مستقیم و غیر مستقیم در کنترل دولت و سایر بخش‌هاى حکومتى است و تجارت بین الملل خصوصى مردم عادى بیشتر بر گرده کول برها انجام مى‌شود، اقتصادى که ساخت و سازهاى بزرگ آن در اختیار نهادهاى دولتى و خصولتى است؛ اقتصادى که اگر بخش خصوصى جزیى آن دائم در پیچ و خم انواع محدودیت‌ها و دخالت‌ها گرفتار است و زیر فشار فزاینده پرداخت مالیات قرار دارد؛  اقتصادى که به جز خرده فروشى، گوشه‌هایى از بازار سیاه  و کرایه کشى فعالیت آزاد قابل ملاحظه‌اى براى مردم معمولى باقى نمانده،  این مى‌شود اقتصاد لیبرالیستى که متاسفانه نمى‌دانم خط و خطوط سیاسى و اغراض مربوط تا کجا مى تواند انسان را به اظهار نظر‌هاى غیر قابل تایید بر اساس واقعیت‌ها سوق دهد.

وی ادامه داد: یک گرفتارى ما متاسفانه اجتناب از رو راست بودن و صداقت است. برخی از مسئولان و کارشناسان دانشگاهی که شخصا انسان‌های خوبى هستند باید قبل هر اظهار نظری اعلام کنند  طرفدار چه اقتصادى هستند، اگر طرفدار اقتصاد دولتى و حکومتى هستند بفرمایید ‘هاذا بین یدیک’. همین است که مى‌بینید و از آن شاکى هستید. اگر طرفدار اقتصاد کمونیستى هستید آن را هم دیده‌اید، اگر طرفدار چیز دیگرى هستید بفرمایید که دیگران هم مطلع شوند. بهانه گیرى و اتهام زنى و انگشت برزخم هاى جامعه قرار دادن وقتى حرف حساب ندارید کارساز و اخلاقى هم نیست.

عضو انجمن اقتصادانان ایران تصریح کرد: در شرایط  تحریم‌های اقتصادی ظالمانه، رکود اقتصادی ده ساله، عدم پرداخت یارانه تولید، عدم اجرای قوانین رفع موانع تولید، الویت دادن به حفظ بانکداری ربوی، بی توجهی به مصوبات ستاد تسهیل واحدهای تولید، خلق قوانین اقتصادی کمتر از ۲۴ ساعت و سایر موارد دیگر سبب آشفته کردن محیط کسب و کار برای مردم شده است و در این شرایط مدیریت فضای کسب وکار را فقط کسانی را که در مسند رانت اطلاعات تغییرات هستند موفق می‌کند.

ایمانی اقتصاد ایران را به ضرب‌المثل شتر گاو پلنگ تشبیه کرد و گفت: بنام مردم و بخش خصوصی به کام دولت، باید از نحوه مدیریت اقتصاد ایران کتاب‌ها نوشت و در آمریکا ، انگلستان تدریس شود.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: نحوه دریافت مالیات از بخش خصوصی، بازاریان و اصناف باید اصلاح شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای اقتصادی کشور از جمله نحوه دریافت مالیات از بخش خصوصی، بازاریان و اصناف باید اصلاح شود زیرا ضربه‌های اصلی از همین قسمت وارد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمید‌رضا حاجی بابایی در اجلاس ماهیانه اتاق اصناف استان همدان اظهار‌داشت: همدان باید تبدیل به نقطه ثقل در غرب کشور شود که بتواند استان‌های اطراف خود را پوشش دهد.

وی افزود: وقتی مدعی هستیم به همدان بزرگ فکر می‌کنیم یعنی بازار بزرگ، اصناف پای کار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی اثر‌گذار که منجر به رسیدن استان ما به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور شود.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات مالیاتی کسبه نیز گفت: قبول داریم مشکلاتی وجود دارد اما امسال با ورودی که استان داشت از هزار میلیارد تومان رقم افزایشی مالیات همدان جلوگیری شد.

حاجی‌بابایی درباره آینده اقتصاد استان و مالیات از بخش خصوصی نیز بیان کرد: ساختارهای اقتصادی کشور از جمله نحوه دریافت مالیات از بخش خصوصی، بازاریان و اصناف باید اصلاح شود زیرا ضربه‌های اصلی از همین قسمت وارد می‌شود.

وی درباره قانون مالیات ستانی از بازاریان نیز بیان کرد: مالیات ستانی به نحوی باید باشد که در کنار حفظ بقا فعالیت بازاریان عایدی بر سرمایه استان افزوده شود و از خارج شدن منابع مالی همدان به خارج از استان جلوگیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان در حال حاضر رتبه یک کشور در خصوص راه آهن است، گفت: روزی که ما نماینده شدیم یک متر راه آهن نداشتیم اما امروز یا ساخته شده یا در حال ساخت است به طوری که راه آهن همدان-تهران- سنندج از همدان می‌گذرد.

حاجی بابایی همچنین به رتبه پنجم استان همدان در جاده‌های اتوبانی کشور اشاره کرد و افزود: تمام کشورهای شمالی کشور از جمله ازبکستان از طریق همدان به جنوب کشور وصل می‌شود و این یعنی همدان باید به نقطه ثقل کشور تبدیل گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید 3000 هکتار به شهر همدان اضافه شود، بیان‌کرد: برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی با متراژ بالا و 200 متری برای مردم همدان نیازمند 3 هزار هکتار زمین هستیم.

وی عنوان کرد: صاحب سقف شدن این روزها برای مردم سخت شده و حتی وام 550 میلیون تومانی هم چندان توان خرید آن‌ها را تقویت نکرده بر‌همین اساس مشکل مسکن مردم همدان یک مشکل جدی است که باید همه پای کار باشیم تا این موضوع را حل و دغدغه خانه‌دار شدن مردم را کمتر کنیم. 

قانون پایانه مودیان مالیاتی مشکل ضریب مالیات را حل می‌کند 

وجیه‌الله ذکوری مدیرکل امور مالیاتی استان همدان نیز اظهار داشت: از اول دی ماه امسال وکلا، زرگرها، پزشکان به سامانه مودیان وصل شدند و در سال جدید نیز صنوف و کسبه‌ای که بالای 18 میلیارد تومان درآمد 9 ماهه دارند باید عضو این سامانه شوند.

وی تاکید کرد: ما در همدان در دریافت مالیات تمام تلاش خود را به کار بردیم تا با نگاه حمایتی در کنار اصناف باشیم به همین علت مالیات کسبه مستاجر را کمتر از کسبه صاحب ملک در نظر گرفته‌ایم.

ذکوری با اشاره به اینکه فرار مالیاتی آثار زیانباری بر روی اقتصاد دارد، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مُودیان را در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه مالیات وقتی متناسب با درآمد اشخاص گرفته شود عدالت مالیاتی هم محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر به طور کامل این قانون به اجرا درآید تحول بزرگی در زمینه مالیات روی خواهد داد.

ذکوری همچنین با بیان اینکه هدف اصلی ما تحقق عدالت مالیاتی است و می‌خواهیم از مرحله مالیات‌ سِتانی سُنتی به هوشمندسازی مالیاتی برسیم، بیان کرد: بر اساس ماده چهارم قانون پایانه های فروشگاهی، اصل بر صحت اطلاعات مُودیان مالیاتی است مگرآنکه خلاف آن ثابت شود.

وی در پایان اشاره به ضمانت اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مُؤدیان افزود: طبق ماده 22 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مُؤدیانی که به سامانه امور مالیاتی متصل نشده و صورتحساب‌های الکترونیک را ارسال نکرده باشند معادل 10 درصد از کل فروش خارج از سامانه، جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • نحوه واگذاری خودروسازان چگونه خواهد بود؟
  • واگذاری خودروسازان به روش مزایده
  • ببینید | پیشران اقتصاد کشور | محیط کسب‌وکار فعالان اقتصادی عرصه دیجیتال باید سالم و رقابتی باشد
  • چشم انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۲ با ناترازی اقتصاد گذشت
  • نگاهی به مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته
  • حاجی‌بابایی: نحوه دریافت مالیات از بخش خصوصی، بازاریان و اصناف باید اصلاح شود
  • رفاه حداکثری حق مردم ایران است