Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «علی اوسط هاشمی»، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به خرید میوه شب عید توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، گفت: تاکنون 19 هزار و 222 تن سیب خریداری شده  است و تا رسیدن به حجم مورد نظر خرید ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خرید پرتقال تامسون حدود 27 هزار تن از 29 هزار و 700 کیلوگرم تعیین شده انجام گرفته و خرید پرتقال والنسیا نیز که به تازگی برداشت آن آغاز شده به زودی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوسط هاشمی اظهار کرد: هم اکنون در مرحله حمل و انتقال میوه های خریداری شده به استانهای کشور هستیم و سعی می کنیم تا 15 بهمن ماه محموله های مذکور را به استانهای کشور انتقال داده باشیم.

تعیین قیمت ها میوه شب عید به روز انجام می گیرد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  درباره قیمت میوه های شب عید، بیان کرد:  توزیع میوه شب عید از 20 اسفند در بازار آغاز می شود و تعیین قیمت آن نیز به روز خواهد بود.

 اوسط هاشمی تاکید کرد: تمامی غرفه های میادین میوه و تره بار، 3 هزار فروشگاه سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین بخش خصوصی در توزیع این میوه ها با ما همکاری خواهند کرد.

خرید بیش از 60 هزار تن زعفران از کشاورزان

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  با بیان اینکه 85 درصد تولید زعفران جهان در ایران انجام می شود، اضافه کرد: با این وجود ما چرا نباید از بورس زعفران برخوردار باشیم؛ برند زعفران جهان باید متعلق به ایران باشد.

اوسط هاشمی ادامه داد: نه تنها در حوزه زعفران؛ در بخش خرما نیز می توانیم این شرایط را داشته باشیم در حالی که اولین یا دومین تولید کننده خرمای جهان هستیم.

به گفته وی؛ حرکت این سازمان در زمینه خرید توافقی زعفران، موجب شده قیمت پایه این محصول حداقل یک میلیون تومان به نفع تولیدکننده افزایش یابد؛ در حالی که دلالان قصد داشتند نرخ این محصول را بین 3 میلیون و 800 هزارتومان تا 4 میلیون و 200 هزار تومان نگه دارند.

اوسط هاشمی تاکید کرد: خرید توافقی زعفران، قیمت پایه این محصول را حداقل یک میلیون تومان به نفع تولیدکننده افزایش داده است.

وی با بیان اینکه ما هنوز در تعیین قیمت زعفران در بازارهای جهانی نقش نداریم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که تاکنون چه میزان زعفران خرید توافقی شده است؟ گفت: بالای 60 تن زعفران از کشاورزان خریداری شده است.

اوسط هاشمی ادامه داد: این محصول به قیمت کیلویی 4 میلیون و 800 هزارتومان تا 5 میلیون و 200 هزارتومان خریداری شده و امروز رکورد 5 میلیون و 300 هزارتومان  در این زمینه شکست.

آغاز خرید توافقی خرما با دستور وزیر جهاد کشاورزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین از آغاز خرید توافقی خرما از امروز خبر داد و گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید توافقی خرما از امروز توسط همکاران ما در تعاونی ها  آغاز می شود اما، به منابع مالی پایدار برای این کار نیاز است.

اوسط هاشمی در پایان اظهار کرد: سقفی برای خرید توافقی خرما تعیین نشده و تا زمانی که بازار به تعادل برسد خرید ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد

محمود ایرانمنش، در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان درخصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعۀ این بازارچه‌ها در سطح شهر که در محل دفتر معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان تشکیل شد، افزود: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب مکان بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند، تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

ایرانمنش افزود: قصد داریم تا پایان امسال تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همۀ مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوۀ باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قرارداد‌های شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست، گفت: پارسال چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

محمدرضا حاج‌عباسی، با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، تصریح کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی تأکید کرد: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان هم بیان کرد: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از سوی معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

امیر هاشمی، افزود: پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاورد‌های آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغۀ همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است.

وی تصریح کرد: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار داشت: توسعۀ بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

 سه بازارچۀ محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان «غدیر دو»، بلوار «پزشک» و شهرک «شهید مطهری» انتهای بلوار «حضرت ابوالفضل (ع)»، از اول فروردین‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت زعفران نجومی شد